ယေန႔ကရင္အမ်ဳိးသားယေန႔သည္ သမုိင္း၀င္ေန႔ျဖစ္ပါသည္။ အစိုးရက တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳေသာ ကရင္အမ်ဳိးသား ေန႔လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤေန႔ရက္သည္ ကရင္တမ်ဳိးသားလုံး၏ မဂၤလာအခါေန႔လည္း ျဖစ္ပါသည္။တသီးတျခား၊ တကြဲတျပား ေနထုိင္လာခဲ့ၾကရာမွ ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ယေန႔မွစ၍ တုိင္းရင္းသားအားလုံး၏ အေရးအခင္းႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အေရးအခင္းတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ရပါမည္။ လူဦးေရ ႏွစ္သန္းေက်ာ္မွ်ရွိေသာ ကရင္အမ်ဳိးသားမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္၏ ၾကမၼာကို ဖန္တီးရာ၌ အဓိကက႑မွ ပါ၀င္ႏုိင္ၾကမည္ဟု ယုံၾကည္ပါသည္။ကြၽႏု္ပ္တုိ႔လူမ်ဳိး ဆိတ္သုဥ္းမသြားပဲ တည္ရွိေနခဲ့သည္မွာ မည္သည့္အဖြဲ႕အစည္း၊ မည္သည့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္၊ မည္သူတုိ႔၏ ပေယာဂ ေက်းဇူးေၾကာင့္မွ မဟုတ္ပဲ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ ထူးျခားေသာ ပင္ကိုယ္အရည္အခ်င္း မ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ပရိယာယ္မရွိ၊ ႐ုိးသားၾကသည္။ စိတ္ထား ေျဖာင့္မတ္ၾကသည္။ ဂီတကို ျမတ္ႏုိးသည္။ ဘုရားတရားကို ေလးစားသည္။ အျခားေသာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားႏွင့္ ဒိုးတူေပါင္ဖက္ ဆက္ဆံေပါင္းသင္း သြားျခင္းျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔၏ အမ်ဳိးသား ဂုဏ္သိကၡာ အရည္အခ်င္းမ်ားကို ခိုင္မာေအာင္ ထိန္းသိမ္းျခင္းျဖင့္ ျမႇင့္တင္ျခင္းမ်ား ျပဳႏုိင္သည္ဟု ယုံၾကည္ၾကသည္။ကြၽႏု္ပ္တို႔တေတြ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ရမည့္အခ်ိန္ က်လာခဲ့ပါၿပီ။ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔သည္ ယခင္ကဲ့သို႔ပင္ တသီးတျခား ရပ္တည္၍ မိမိတုိ႔ဘ၀ ရပ္တည္ေရးအတြက္ ရပ္တည္ၾကမည္ေလာ သို႔တည္းမဟုတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ၾကမၼာကို ဖန္တီးရာ၌ တတပ္တအား လက္တြဲပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ၾကမည္ေလာ။ကြၽႏု္ပ္တုိ႔သည္ ကရင္တမ်ဳိးသားလုံး၏ စည္းလုံးမႈကို တည္ေဆာက္ရင္း၊ ညီညြတ္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံအျဖစ္သို႔ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ ႀကိဳးပမ္းၾကမည္။ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔ ကရင္အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ ကိုယ္က်ဳိးမဖက္၊ မေၾကာက္မရြံ႕ဘဲ လူမ်ဳိးေရးႏွင့္ ဘာသာေရး အာဃာတ အလ်ဥ္းကင္းစင္ေသာ စိတ္ထားျဖင့္ တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံေတာ္ အက်ဳိးစီးပြားကို ဦးလည္မသုန္ ေဆာင္ရြက္ၾကမည္။ယေန႔အခ်ိန္အခါတြင္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔ အမ်ဳိးသား အေမြအႏွစ္မ်ား၊ ေရွးေဟာင္း ကဗ်ာ၊ လကၤာပုံျပင္မ်ား၊ ကရင္ပညာရွိမ်ားႏွင့္ ႐ုိးရာ ယြာ ဘုရားသခင္ကို သတိရေအာက္ေမ့လ်က္ ယင္းတုိ႔၏ ဆုံးမၾသ၀ါဒကို ျပန္လည္ က်င့္သုံးၾကပါမည္။ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔သည္ ပုဂၢိဳလ္တဦးခ်င္း အေနျဖင့္ လည္းေကာင္း၊၊ တအိမ္တမိသားစု အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဘ၀သစ္ တရပ္ကို ပါ၀င္ဖန္တီး ေဆာင္ရြက္သြားႏုိင္မည္ဟု ယုံၾကည္သည္။ေခတ္ႏွင့္ေလွ်ာ္ညီစြာ ေတြးေခၚစိတ္ကူးလ်က္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ႀကံဆခ်မွတ္ကာ ေၾကာက္ရြံ႕မႈကင္းစြာ ေနထုိင္ က်င့္ႀကံျခင္း ျပဳလ်က္ အျခားေသာ တုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ တစိတ္တ၀မ္းတည္း က်ရာက႑မွ စည္းလုံးညီညြတ္ေသာ လူမ်ဳိးမ်ား ေပါင္းဆုံထားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံအျဖစ္ တာ၀န္ယူသြား ၾကမည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္တုိ႔တေတြသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရး အက်ဳိးျပဳ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပပါ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ားအတုိင္း ကိုယ္စြမ္း ဉာဏ္စြမ္း ရွိသေရြ႕ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ယေန႔ရက္ျမတ္ - ကရင္ႏွစ္သစ္ မဂၤလာအခ်ိန္တြင္ အဓိ႒ာန္ျပဳၾကပါစို႔။
ပုံ- စံစီဖုိး၊ ေရႊဘ၊ လွေဖ၊ ေဖသာ၊ ဆစ္ဒနီလူနီ
(၁၉၃၈-ခု၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၁ ရက္) ကရင္သကၠရာဇ္ ၂၆၇၈-ခုႏွစ္၊သေလး ထုိင္ခုတ္ဖုိ ျပာသိုလဆန္း (၁)ရက္
Saturday, December 27, 2008
Friday, December 26, 2008
ဤအိမ္ေပၚတြင္ ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ ေရာက္ေစေသာဝ္”
Wednesday, 24 December 2008 18:53 ေအးခ်မ္းေျမ့
မညီမညာ ႏႈတ္ဆက္သံ ေလးမ်ားေၾကာင့္ သန္လွ်င္ၿမိဳ႕မွ လပ္ကီး လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ေဒၚညိဳ တေယာက္ ဆိုင္ေရွ႕သို႔ ထြက္ၾကည့္လိုက္ရာ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း အဝတ္အစား ကေလးမ်ား ႏွင့္ ၁၀ ႏွစ္မွ ၁၄ ႏွစ္ခန္႔အရြယ္ထိ ကေလးငယ္ ၇ ေယာက္၊ ၈ ေယာက္က ခရစၥမတ္သီခ်င္းမ်ားကို မပီမသ သီဆိုေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ ရသည္။
ထိုကေလးမ်ားထဲတြင္ ေဒၚညိဳႏွင့္ မ်က္မွန္းတန္းမိေနေသာ ကေလးငယ္ ၃ ေယာက္ခန္႔ ပါသည္။ ထိုကေလးမ်ားက ေဒၚညိဳ႕လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ေသာက္ေရသန္႔ ဘူးလြတ္မ်ား လာေတာင္းေနက် ကေလးမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔က အမိႈက္ထဲမွ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ႏိုင္မည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ရွာေဖြကာ ပလတ္စတစ္၊ စကၠဴ၊ ပုလင္း စသည့္ ပစၥည္းေဟာင္းေကာက္ေသာ ဒိုင္မ်ားတြင္ ျပန္သြင္းၾကသည္။
“ဒီကေလးေတြ ဆိုင္ေရွ႕ သီခ်င္းလာဆိုေတာ့ က်မ ႐ုတ္တရက္ အံ့ၾသသြားတယ္” ဟု ေဒၚညိဳကေျပာသည္။ ေဒၚညိဳက ဗုဒၶဘာသာဝင္တဦး ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္တြင္ ထိုင္ေနက် ေဖာက္သည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ား ရွိေသာေၾကာင့္ ထိုအဖြဲ႕မ်ားက ႀကိဳတင္ ေျပာကာ ခရစၥမတ္ သီခ်င္းမ်ား လာဆိုေနက်ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ထိုကဲ့သို႔ သီခ်င္းလာဆိုေသာ ခရစၥယာန္အဖြဲ႕ သံုးဖြဲ႕၊ ေလးဖြဲ႕ရွိေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ အမိႈက္ေကာက္ေသာ ကေလးမ်ား အုပ္စုဖြဲ႕ကာ သီခ်င္းလာဆိုျခင္းမ်ိဳးကို ပထမဦးဆံုး ႀကံဳေတြ႕ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာ သည္။
“သူတို႔ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ အလုပ္မရွိၾကေတာ့လို႔တဲ့။ သူတို႔ ပစၥည္းသြင္းေနက် ဆိုင္ေတြ ပိတ္ကုန္ၾကလို႔ ခုလို သီခ်င္းဆိုၿပီး ပိုက္ဆံ လိုက္ေတာင္းတာလို႔ ေျပာျပတယ္” ဟု ေဒၚညိဳက ဆိုသည္။
ဒီဇင္ဘာလ မတိုင္ခင္ကတည္းက ခရစၥမတ္ေတးသံမ်ားကို ဟိုမွာ၊ သည္မွာ ၾကားေနရသည္။ ခရစၥယာန္ ဘုရားေက်ာင္းေပါင္းစံုမွ လူငယ္မ်ားက ခရစၥမတ္ ဓမၼေတးမ်ားကို ဘုရားေက်ာင္း အသင္းဝင္မ်ား ေနအိမ္တြင္ လိုက္လံသီဆိုၾကသည္။ ထိုသို႔ သီဆိုသည့္အခါတိုင္း အိမ္ရွင္မ်ားက စားစရာမ်ားျဖင့္ ဧည့္ဝတ္ ျပဳၾကသည့္ျပင္ ဘုရားေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြမ်ား ထည့္ဝင္ၾကသည္။
တခ်ိဳ႕ မိဘမဲ့ ကေလးေစာင့္ေရွာက္သည့္အဖြဲ႕၊ မ်က္မျမင္မ်ား ေစာင့္ေရွာက္သည့္ အဖြဲ႕ စသည့္ ခရစ္ယာန္အဖြဲ႕အစည္း မ်ားသည္လည္း ခရစၥမတ္ အခ်ိန္အခါ မတိုင္မီ အသိ မိတ္ေဆြမ်ား ေနအိမ္သို႔ သီခ်င္းမ်ား လိုက္လံ သီဆိုကာ မိမိတို႔ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အလွဴေငြ ေကာက္ခံၾကသည္။
ထိုသို႔ အလွဴေငြေကာက္ခံရန္ သီခ်င္းလိုက္လံသီဆိုျခင္း ျပဳရာတြင္ အသိအကၽြမ္း အိမ္မ်ားသို႔ ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကားကာ သြားေရာက္ သီဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။
“က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႕ေတြလည္း ရင္းႏွီးတဲ့ အိမ္ေတြမွာ သီခ်င္းလိုက္ဆိုၿပီး အလွဴေငြခံမယ္။ ရတဲ့ေငြက နာဂစ္ မုန္တိုင္းဒဏ္ ခံရတဲ့သူေတြကို သြားေပးဖို႔ အတြက္ပါ” ဟု အိုင္စီ ေတးဂီတမွ ေဘ့စ္ ဂစ္တာသမား ကိုခင္ေမာင္သန္႔က ေျပာျပသည္။
ခရစၥမတ္သည္ ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ ေမြးဖြားျခင္း အထိမ္းအမွတ္ပြဲျဖစ္ၿပီး ခရစၥမတ္၏ အဓိပၸာယ္မွာ ေဝငွျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ သင္းအုပ္ဆရာတဦးက ေျပာျပသည္။“ခရစၥမတ္ဆိုတာ ခရစ္ေတာ္က သူ႔ကိုယ္သူ ဒီေလာကႀကီးကို လာေပးဆပ္တယ္ ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တဦးနဲ႔ တဦး ေပးၾကကမ္းၾကမွ ခရစၥမတ္ရဲ႕အဓိပၸာယ္ ျပည့္ဝမယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။
ယခင္က မ်က္မျမင္ ၂ ဦး ၃ ဦးႏွင့္အတူ လူ ၆ ေယာက္ ၇ ေယာက္စုလွ်က္ ဂစ္တာတီး သီခ်င္းသီဆိုကာ အလွဴေငြ လိုက္လံ ေကာက္ခံသည့္ အဖြဲ႕မ်ား ေတြ႕ဖူးေသာ္လည္း ယခု ႏွစ္တြင္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အဖြဲ႕မ်ားအျပင္ ဆင္းရဲသည့္သူမ်ား စု၍ သီခ်င္းလိုက္လံ သီဆုိျခင္း မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္ဟု သန္လ်င္ၿမိဳ႕ေန ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္တဦးက ဆိုသည္။
ဘုရားေက်ာင္း သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္း တခုခုမွ သီခ်င္းလိုက္လံ သီဆိုလွ်င္ အလွဴေငြမ်ား ထည့္ဝင္ၾက ေသာ္လည္း ထိုကဲ့သို႔ အဖြဲ႕အစည္းမဟုတ္ဘဲ ပိုက္ဆံ လိုက္လံ ေတာင္းခံ သူမ်ားကိုမူ အမ်ားစုက မေပးခ်င္ၾကေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြေတာင္ အဲလို ပိုက္ဆံေတာင္းဖို႔ သီခ်င္းလိုက္ဆိုတာမ်ိဳးကို မေပးခ်င္ၾကဘူး” ဟု သူက ဆိုသည္။
ေဒၚညိဳကေတာ့ သူ႔ဆိုင္တြင္ သီခ်င္းလာဆိုသူမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဧည့္ခံသည္ဟု ေျပာျပသည္။ ထိုသို႔ သီခ်င္းလာဆိုသည္ကို ေဒၚညိဳက နိမိတ္ေကာင္းသည္ဟု ယူဆသည္။
ပလတ္စတစ္ေကာက္သည့္ ကေလးမ်ား သီခ်င္းလာဆိုသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎က “ကေလးေတြက သီခ်င္းလည္း ေကာင္းေကာင္းမရပါဘူး။ ဒီလိုပဲ ဆိုခ်င္ရာဆိုၾကတာ။ ဒါေပမယ့္ သနားစရာေကာင္းလို႔ မုန္႔ဖိုးေပးလိုက္တယ္” ဟု ေျပာျပသည္။
မညီမညာ ႏႈတ္ဆက္သံ ေလးမ်ားေၾကာင့္ သန္လွ်င္ၿမိဳ႕မွ လပ္ကီး လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ ေဒၚညိဳ တေယာက္ ဆိုင္ေရွ႕သို႔ ထြက္ၾကည့္လိုက္ရာ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း အဝတ္အစား ကေလးမ်ား ႏွင့္ ၁၀ ႏွစ္မွ ၁၄ ႏွစ္ခန္႔အရြယ္ထိ ကေလးငယ္ ၇ ေယာက္၊ ၈ ေယာက္က ခရစၥမတ္သီခ်င္းမ်ားကို မပီမသ သီဆိုေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ ရသည္။
ထိုကေလးမ်ားထဲတြင္ ေဒၚညိဳႏွင့္ မ်က္မွန္းတန္းမိေနေသာ ကေလးငယ္ ၃ ေယာက္ခန္႔ ပါသည္။ ထိုကေလးမ်ားက ေဒၚညိဳ႕လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ ေသာက္ေရသန္႔ ဘူးလြတ္မ်ား လာေတာင္းေနက် ကေလးမ်ားျဖစ္သည္။ သူတို႔က အမိႈက္ထဲမွ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ႏိုင္မည့္ ပစၥည္းမ်ားကို ရွာေဖြကာ ပလတ္စတစ္၊ စကၠဴ၊ ပုလင္း စသည့္ ပစၥည္းေဟာင္းေကာက္ေသာ ဒိုင္မ်ားတြင္ ျပန္သြင္းၾကသည္။
“ဒီကေလးေတြ ဆိုင္ေရွ႕ သီခ်င္းလာဆိုေတာ့ က်မ ႐ုတ္တရက္ အံ့ၾသသြားတယ္” ဟု ေဒၚညိဳကေျပာသည္။ ေဒၚညိဳက ဗုဒၶဘာသာဝင္တဦး ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႔လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္တြင္ ထိုင္ေနက် ေဖာက္သည္ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္မ်ား ရွိေသာေၾကာင့္ ထိုအဖြဲ႕မ်ားက ႀကိဳတင္ ေျပာကာ ခရစၥမတ္ သီခ်င္းမ်ား လာဆိုေနက်ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
ထိုကဲ့သို႔ သီခ်င္းလာဆိုေသာ ခရစၥယာန္အဖြဲ႕ သံုးဖြဲ႕၊ ေလးဖြဲ႕ရွိေသာ္လည္း ယခုကဲ့သို႔ အမိႈက္ေကာက္ေသာ ကေလးမ်ား အုပ္စုဖြဲ႕ကာ သီခ်င္းလာဆိုျခင္းမ်ိဳးကို ပထမဦးဆံုး ႀကံဳေတြ႕ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာ သည္။
“သူတို႔ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ အလုပ္မရွိၾကေတာ့လို႔တဲ့။ သူတို႔ ပစၥည္းသြင္းေနက် ဆိုင္ေတြ ပိတ္ကုန္ၾကလို႔ ခုလို သီခ်င္းဆိုၿပီး ပိုက္ဆံ လိုက္ေတာင္းတာလို႔ ေျပာျပတယ္” ဟု ေဒၚညိဳက ဆိုသည္။
ဒီဇင္ဘာလ မတိုင္ခင္ကတည္းက ခရစၥမတ္ေတးသံမ်ားကို ဟိုမွာ၊ သည္မွာ ၾကားေနရသည္။ ခရစၥယာန္ ဘုရားေက်ာင္းေပါင္းစံုမွ လူငယ္မ်ားက ခရစၥမတ္ ဓမၼေတးမ်ားကို ဘုရားေက်ာင္း အသင္းဝင္မ်ား ေနအိမ္တြင္ လိုက္လံသီဆိုၾကသည္။ ထိုသို႔ သီဆိုသည့္အခါတိုင္း အိမ္ရွင္မ်ားက စားစရာမ်ားျဖင့္ ဧည့္ဝတ္ ျပဳၾကသည့္ျပင္ ဘုရားေက်ာင္းအတြက္ အလွဴေငြမ်ား ထည့္ဝင္ၾကသည္။
တခ်ိဳ႕ မိဘမဲ့ ကေလးေစာင့္ေရွာက္သည့္အဖြဲ႕၊ မ်က္မျမင္မ်ား ေစာင့္ေရွာက္သည့္ အဖြဲ႕ စသည့္ ခရစ္ယာန္အဖြဲ႕အစည္း မ်ားသည္လည္း ခရစၥမတ္ အခ်ိန္အခါ မတိုင္မီ အသိ မိတ္ေဆြမ်ား ေနအိမ္သို႔ သီခ်င္းမ်ား လိုက္လံ သီဆိုကာ မိမိတို႔ အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အလွဴေငြ ေကာက္ခံၾကသည္။
ထိုသို႔ အလွဴေငြေကာက္ခံရန္ သီခ်င္းလိုက္လံသီဆိုျခင္း ျပဳရာတြင္ အသိအကၽြမ္း အိမ္မ်ားသို႔ ႀကိဳတင္ အေၾကာင္းၾကားကာ သြားေရာက္ သီဆိုၾကျခင္းျဖစ္သည္။
“က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႕ေတြလည္း ရင္းႏွီးတဲ့ အိမ္ေတြမွာ သီခ်င္းလိုက္ဆိုၿပီး အလွဴေငြခံမယ္။ ရတဲ့ေငြက နာဂစ္ မုန္တိုင္းဒဏ္ ခံရတဲ့သူေတြကို သြားေပးဖို႔ အတြက္ပါ” ဟု အိုင္စီ ေတးဂီတမွ ေဘ့စ္ ဂစ္တာသမား ကိုခင္ေမာင္သန္႔က ေျပာျပသည္။
ခရစၥမတ္သည္ ေယ႐ႈ ခရစ္ေတာ္ ေမြးဖြားျခင္း အထိမ္းအမွတ္ပြဲျဖစ္ၿပီး ခရစၥမတ္၏ အဓိပၸာယ္မွာ ေဝငွျခင္း၊ ေပးကမ္းျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ သင္းအုပ္ဆရာတဦးက ေျပာျပသည္။“ခရစၥမတ္ဆိုတာ ခရစ္ေတာ္က သူ႔ကိုယ္သူ ဒီေလာကႀကီးကို လာေပးဆပ္တယ္ ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တဦးနဲ႔ တဦး ေပးၾကကမ္းၾကမွ ခရစၥမတ္ရဲ႕အဓိပၸာယ္ ျပည့္ဝမယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။
ယခင္က မ်က္မျမင္ ၂ ဦး ၃ ဦးႏွင့္အတူ လူ ၆ ေယာက္ ၇ ေယာက္စုလွ်က္ ဂစ္တာတီး သီခ်င္းသီဆိုကာ အလွဴေငြ လိုက္လံ ေကာက္ခံသည့္ အဖြဲ႕မ်ား ေတြ႕ဖူးေသာ္လည္း ယခု ႏွစ္တြင္ ထိုကဲ့သို႔ေသာ အဖြဲ႕မ်ားအျပင္ ဆင္းရဲသည့္သူမ်ား စု၍ သီခ်င္းလိုက္လံ သီဆုိျခင္း မ်ား ပိုမိုမ်ားျပားလာသည္ဟု သန္လ်င္ၿမိဳ႕ေန ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္တဦးက ဆိုသည္။
ဘုရားေက်ာင္း သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႕အစည္း တခုခုမွ သီခ်င္းလိုက္လံ သီဆိုလွ်င္ အလွဴေငြမ်ား ထည့္ဝင္ၾက ေသာ္လည္း ထိုကဲ့သို႔ အဖြဲ႕အစည္းမဟုတ္ဘဲ ပိုက္ဆံ လိုက္လံ ေတာင္းခံ သူမ်ားကိုမူ အမ်ားစုက မေပးခ်င္ၾကေၾကာင္း သူက ဆက္ေျပာသည္။
“က်ေနာ္တို႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြေတာင္ အဲလို ပိုက္ဆံေတာင္းဖို႔ သီခ်င္းလိုက္ဆိုတာမ်ိဳးကို မေပးခ်င္ၾကဘူး” ဟု သူက ဆိုသည္။
ေဒၚညိဳကေတာ့ သူ႔ဆိုင္တြင္ သီခ်င္းလာဆိုသူမ်ားကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဧည့္ခံသည္ဟု ေျပာျပသည္။ ထိုသို႔ သီခ်င္းလာဆိုသည္ကို ေဒၚညိဳက နိမိတ္ေကာင္းသည္ဟု ယူဆသည္။
ပလတ္စတစ္ေကာက္သည့္ ကေလးမ်ား သီခ်င္းလာဆိုသည္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎က “ကေလးေတြက သီခ်င္းလည္း ေကာင္းေကာင္းမရပါဘူး။ ဒီလိုပဲ ဆိုခ်င္ရာဆိုၾကတာ။ ဒါေပမယ့္ သနားစရာေကာင္းလို႔ မုန္႔ဖိုးေပးလိုက္တယ္” ဟု ေျပာျပသည္။
Thursday, December 25, 2008
Wednesday, December 24, 2008
ကရင္စာသင္ျခင္းနွင့္KNL (JAPAN)၏လပတ္အစည္းအေ၀းကိုက်င္းပ
ကရင္စာသင္ျခင္းနွင့္KNL (JAPAN)၏လပတ္အစည္းအေ၀းကို၂၁-၁၂-၂၀၀၈ေန ့တြင္က်င္းပျပဳခဲ့သည္။
မိမိေဒသတြင္ကရင္သာေပသင္ၾကားခြင့္ကိုစစ္အစိုးရကပိတ္ပင္တားဆီးခဲ့ၾကသည္၊ကရင္လူမ်ိဳးတို ့သည္မိမိစာေပယဥ္ေက်းမွဳ ့မ်ားကို
ုေလ့လာခြင့္မရရွိခဲ့ၾကေပ။ေနာင္တြင္ကရင္စာေပသမိုင္းမ်ားကိုေပ်ာက္ေအာင္စစ္အစုိး၇ျပဳလုပ္ခ့ဲသည္။ထိုေၾကာင့္တတ္နဳိင္သည့္ဘတ္မွ
ကရင္စာေပ၊ယဥ္ေက်းမွဳ ့၊သမိုင္းမ်ားကိုထိန္းသိမ္းသင့္ပါသည္။
မိမိေဒသတြင္ကရင္သာေပသင္ၾကားခြင့္ကိုစစ္အစိုးရကပိတ္ပင္တားဆီးခဲ့ၾကသည္၊ကရင္လူမ်ိဳးတို ့သည္မိမိစာေပယဥ္ေက်းမွဳ ့မ်ားကို
ုေလ့လာခြင့္မရရွိခဲ့ၾကေပ။ေနာင္တြင္ကရင္စာေပသမိုင္းမ်ားကိုေပ်ာက္ေအာင္စစ္အစုိး၇ျပဳလုပ္ခ့ဲသည္။ထိုေၾကာင့္တတ္နဳိင္သည့္ဘတ္မွ
ကရင္စာေပ၊ယဥ္ေက်းမွဳ ့၊သမိုင္းမ်ားကိုထိန္းသိမ္းသင့္ပါသည္။
Monday, December 22, 2008
Sunday, December 21, 2008
ေကအန္ယူႏွင့္ ဗမာစစ္တပ္တို႕ တိုက္ခိုက္မႈအၿပီး ေဒသခံမ်ား ထိန္းသိမ္းခံရ
Thursday, December 18, 2008
Wed 17 Dec 2008, လရီမြန္
ကရင္ျပည္နယ္ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီး အေနာက္ဘက္ကမ္း ထီးေပါ့ကလိုေက်းရြာအနီးတြင္ ေကအန္ယူႏွင့္ ဗ မာစစ္တပ္တို႕ ၿခံဳခိုတိုက္ခိုက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း တြင္ ေဒသခံမ်ားကုိ ေကအန္ယူႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရွိသည္ဟူေသာ သံသယျဖင့္ ဗမာစစ္တပ္မွ ထိန္းသိမ္းခဲ့သည္။
အထိန္းသိမ္းခံရသူမ်ားမွာ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ထီးေပါ့ကလို ေက်းရြာဥကၠ႒ႏွင့္အတူ ရြာသားႏွစ္ဦးကို စစ္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ေန႕မွစ၍ ၃ ရက္ခန္႕ ထိန္းသိမ္းခံထားခဲ့သည္။
"စစ္တပ္က ဥကၠဌ ဦးဝင္းသိန္းနဲ႕ တျခားရြာသားႏွစ္ေယာက္ကို ေကအန္ယူနဲ႕ အဆက္အသြယ္ ရွိတယ္ထင္လို႕ ေခၚသြားခဲ့တာ၊ ပထမေန႕မွာ မိသားစုေတြ သြားေတြ႕ေပမယ့္ သူတို႕က ေတြ႕ခြင့္မေပးဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သံုးရက္ေလာက္ အထိန္းအသိမ္းခံၿပီးေတာ့ ျပန္လြတ္လာၾက တယ္'' ဟု ထီးေပါ့ကလို ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။
စစ္တပ္မွ ဖမ္းဆီးထားသူမ်ားကို ေငြေၾကးေတာင္းယူျခင္း၊ ႐ိုက္ႏွက္ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း ထိုကဲ့သို႕ တိုက္ပြဲသည္ ေက်းရြာအနားတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ေဒသခံမ်ားသည္ စစ္ပြဲကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ ေနၾကရသည့္အျပင္ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံရျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားမွာ ဗမာစစ္တပ္ကို ပို၍ ေၾကာက္လန္႕လာေနၾကသည္ဟု ထိုေဒသခံက ဆက္ေျပာသည္။
၎တိုက္ပြဲသည္ ဒီဇင္ဘာ ၁၀ ရက္ေန႕ ညေန ၅ နာရီတြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ ေရးတပ္မေတာ္ (ေကအန္ယူ) မွ တပ္ရင္း ၁၆၊ တပ္ခြဲ ၁ ၏ တပ္စိပ္တစ္စိပ္သည္ ဗ မာစစ္တပ္ ခလရ ၂၃၊ ခမရ ၂၈၃၊ ခမရ ၂၈၄ တို႕ကို ျခံဳခိုတိုက္ခိုက္ခဲ့သည္ဟု ကရင္အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ ဒူးပလာယာခ႐ုိင္မွ ဗိုလ္ႀကီး ထက္ေနက လက္ခံရရွိေသာ ေၾကးနန္းစာအတိုင္း လြတ္လပ္ေသာမြန္သတင္းေအဂ်င္စီသို႕ ေျပာသည္။
"အဲဒီ တိုက္ပြဲမွာ ဗ မာဘက္က ၄ ေယာက္က်ၿပီး ေကအန္ယူဘက္မွာေတာ့ အက်အဆံုး မရွိဘူး၊ သူတို႔ဘက္က ထပ္တက္လာရင္ေတာ့ တိုက္ပြဲက ထပ္ျဖစ္ဖို႕ေတာ့ ရွိတယ္" ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
သို႕ေသာ္ ေသဆုံးသြားသည့္ ဗမာစစ္သား တစ္ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရ သြားခဲ့သူ ႏွစ္ဦးအား သယ္ေဆာင္သြားသည္ကို ေတြ႕ခဲ့သည္ဟု မ်က္ျမင္ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။ ၄င္းတုိက္ပြဲသည္ ထီးေပါ့ကလိုရြာဝင္ဝနားတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ယခုဗမာစစ္တပ္သည္ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီး ေဒသတစ္ဝိုက္တြင္ တပ္စြဲထားၿပီး ျပန္လည္ ထိုးစစ္ဆင္ရန္ ရွိေသးသည္ဟု ေကအန္ယူတိ႕ု က သတင္းရရွိထားေသာ္လည္း ၎တို႕ဘက္မွ တစ္စံုတစ္ရာလႈပ္ရွားမႈ မရွိေသးပါ။
Wed 17 Dec 2008, လရီမြန္
ကရင္ျပည္နယ္ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီး အေနာက္ဘက္ကမ္း ထီးေပါ့ကလိုေက်းရြာအနီးတြင္ ေကအန္ယူႏွင့္ ဗ မာစစ္တပ္တို႕ ၿခံဳခိုတိုက္ခိုက္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း တြင္ ေဒသခံမ်ားကုိ ေကအန္ယူႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရွိသည္ဟူေသာ သံသယျဖင့္ ဗမာစစ္တပ္မွ ထိန္းသိမ္းခဲ့သည္။
အထိန္းသိမ္းခံရသူမ်ားမွာ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့ေသာ ထီးေပါ့ကလို ေက်းရြာဥကၠ႒ႏွင့္အတူ ရြာသားႏွစ္ဦးကို စစ္ပြဲျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ေန႕မွစ၍ ၃ ရက္ခန္႕ ထိန္းသိမ္းခံထားခဲ့သည္။
"စစ္တပ္က ဥကၠဌ ဦးဝင္းသိန္းနဲ႕ တျခားရြာသားႏွစ္ေယာက္ကို ေကအန္ယူနဲ႕ အဆက္အသြယ္ ရွိတယ္ထင္လို႕ ေခၚသြားခဲ့တာ၊ ပထမေန႕မွာ မိသားစုေတြ သြားေတြ႕ေပမယ့္ သူတို႕က ေတြ႕ခြင့္မေပးဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သံုးရက္ေလာက္ အထိန္းအသိမ္းခံၿပီးေတာ့ ျပန္လြတ္လာၾက တယ္'' ဟု ထီးေပါ့ကလို ေဒသခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။
စစ္တပ္မွ ဖမ္းဆီးထားသူမ်ားကို ေငြေၾကးေတာင္းယူျခင္း၊ ႐ိုက္ႏွက္ႏွိပ္စက္ျခင္း မရွိေသာ္လည္း ထိုကဲ့သို႕ တိုက္ပြဲသည္ ေက်းရြာအနားတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့ရာ ေဒသခံမ်ားသည္ စစ္ပြဲကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ ေနၾကရသည့္အျပင္ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံရျခင္းေၾကာင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ားမွာ ဗမာစစ္တပ္ကို ပို၍ ေၾကာက္လန္႕လာေနၾကသည္ဟု ထိုေဒသခံက ဆက္ေျပာသည္။
၎တိုက္ပြဲသည္ ဒီဇင္ဘာ ၁၀ ရက္ေန႕ ညေန ၅ နာရီတြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ ေရးတပ္မေတာ္ (ေကအန္ယူ) မွ တပ္ရင္း ၁၆၊ တပ္ခြဲ ၁ ၏ တပ္စိပ္တစ္စိပ္သည္ ဗ မာစစ္တပ္ ခလရ ၂၃၊ ခမရ ၂၈၃၊ ခမရ ၂၈၄ တို႕ကို ျခံဳခိုတိုက္ခိုက္ခဲ့သည္ဟု ကရင္အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္ေရးတပ္ ဒူးပလာယာခ႐ုိင္မွ ဗိုလ္ႀကီး ထက္ေနက လက္ခံရရွိေသာ ေၾကးနန္းစာအတိုင္း လြတ္လပ္ေသာမြန္သတင္းေအဂ်င္စီသို႕ ေျပာသည္။
"အဲဒီ တိုက္ပြဲမွာ ဗ မာဘက္က ၄ ေယာက္က်ၿပီး ေကအန္ယူဘက္မွာေတာ့ အက်အဆံုး မရွိဘူး၊ သူတို႔ဘက္က ထပ္တက္လာရင္ေတာ့ တိုက္ပြဲက ထပ္ျဖစ္ဖို႕ေတာ့ ရွိတယ္" ဟု ၎က ဆက္ေျပာသည္။
သို႕ေသာ္ ေသဆုံးသြားသည့္ ဗမာစစ္သား တစ္ဦးႏွင့္ ဒဏ္ရာရ သြားခဲ့သူ ႏွစ္ဦးအား သယ္ေဆာင္သြားသည္ကို ေတြ႕ခဲ့သည္ဟု မ်က္ျမင္ေဒသခံတစ္ဦးက ဆိုသည္။ ၄င္းတုိက္ပြဲသည္ ထီးေပါ့ကလိုရြာဝင္ဝနားတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။
ယခုဗမာစစ္တပ္သည္ ၾကာအင္းဆိပ္ႀကီး ေဒသတစ္ဝိုက္တြင္ တပ္စြဲထားၿပီး ျပန္လည္ ထိုးစစ္ဆင္ရန္ ရွိေသးသည္ဟု ေကအန္ယူတိ႕ု က သတင္းရရွိထားေသာ္လည္း ၎တို႕ဘက္မွ တစ္စံုတစ္ရာလႈပ္ရွားမႈ မရွိေသးပါ။
Subscribe to:
Posts (Atom)