Friday, January 2, 2009



(၂၀၀၉) ခုႏွစ္ ႏွစ္သစ္အခါသမယမွာ နအဖမ်ားႏွင့္ နအဖဘက္ေတာ္သားသို ့ ထပ္မံသတိေပးခ်က္။

မသိလုိ႔ မွားတာပါ ဆုိတုိင္း …ယမန္ႏွစ္က ဘာသာေရးပြဲတခုတြင္ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ေနျပည္ေတာ္မွ အရာရိွၾကီးတခ်ိဳ႕ႏွင့္ ဆံုျဖစ္သည္္။ သည္လုိျဖင့္ စကားစပ္မိၾကရာက - ဘုန္းႀကီးေတြကုိ ကန္ေတာ့တဲ့အခါ ခါးမွာခ်ိတ္ထားေသာ ေသနတ္ကုိ ျဖဳတ္ထားသင့္ေၾကာင္းကိစၥ ေရာက္သြားသည္။မိတ္ေဆြတေယာက္က ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ၀ိနည္းေတာ္ရိွေၾကာင္း၊ ဂါရ၀ ငါးပါး ကုိ ေရွာင္ရွားၾကရေၾကာင္း၊ အျမင့္မွာ ရိွေနသူ၊ ေက်ာေပးထားသူ၊ မေလးမစား အမူအယာျပသူ၊ လက္နက္ကုိင္ေဆာင္ထားသူ၊ အရုိအေသ မျပဳသူတုိ႔ကုိ တရား မေဟာရ၊ အကန္ေတာ့ မခံၾကရေၾကာင္း၊ အကန္ေတာ့ခံမိပါက ရဟန္းေတာ္တြင္ အာပတ္ သင့္ ေရာက္ပါေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ဥပမာ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ အာဏာရိွစဥ္က တရက္တြင္ ပဲခူးၿမိဳ႕မွ စာသင္တုိက္ႀကီး တတုိက္သုိ႔သြားကာ ဆရာေတာ္ကုိ ဖူးေတြ႕ ေၾကာင္း၊ ထုိအခါ ဆရာေတာ္က - ငါ့ကုိရိွမခုိးခင္ မင့္ခါးက ေသနတ္ကုိ အရင္ျဖဳတ္ပါဦး ဟု အမိန္႔ရိွ ေၾကာင္း၊ ထုိစကားကုိ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔က သူ႔ကုိ ဆရာေတာ္က ရႈတ္ခ်စကားဆုိသည္အထင္ႏွင့္ ခ်က္ျခင္းလွည့္ျပန္ သြားခဲ့ဖူးေၾကာင္း ေျပာျပသည္။မသိနားမလည္လုိ႔ပါဆုိၿပီး အမွားတခုကုိ က်ဴးလြန္မိလွ်င္ အကုသုိလ္ကံကေတာ့ ခြင့္လႊတ္မည္ မဟုတ္သည္မွာ ေသခ်ာပါ သည္။ အမိအဘကို မသတ္ရဆုိသည့္ ပညတ္ခ်က္ကုိ မသိနားမလည္လုိ႔ဆုိၿပီး က်ဴးလြန္မိလွ်င္ ထုိသူမွာ ကံႀကီးထုိက္ မည္ပင္ ျဖစ္သည္။ယေန႔ကာလတြင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားက နအဖ၊ စစ္တပ္၊ ရဲ၊ ႀကံ႕ဖြံ႕၊ စြမ္းအားရွင္စသည့္ အေပါင္းပါမ်ားအား သံဃာကုိ ေစာ္ကားေမာ္ကား ျပဳမႈမ်ားေၾကာင့္ ဓပတၲနိကၠဳဇၨနကံ ေဆာင္ထားၾကသည္။အမွန္စင္စစ္ ထုိ ပတၲနိကၠဳဇၨနကံ ဆုိသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္အရ သာသနာေတာ္ထမ္း ရွင္ရဟန္းတုိ႔အား ေစာ္ကားျပဳမူလာျခင္းကုိ ေနာင္မျပဳရဲေအာင္ ကံေဆာင္တားျမစ္ ဆံုးမျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အၾကင္သူသည္ …• ရဟန္းတို႔အား လာဘ္မရစိမ့္ေသာငွာ အားထုတ္၏။• ရဟန္တုိ႔အား အက်ိဳးမဲ့စိမ့္ေသာငွာ အားထုတ္၏။• ရဟန္းတုိ႔အား ေနရာမရစိမ့္ေသာငွာ အားထုတ္၏။• ရဟန္းတုိ႔ကုိ ဆဲေရး၏၊ ၿခိမ္းေျခာက္၏။• ရဟန္းအခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားေစ၏။• ျမတ္စြာဘုရား ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာ၏။• တရားေတာ္၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာ၏။• သံဃာ၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ေျပာ၏။ရဟန္းတုိ႔ ထုိအဂၤါ ရွစ္ပါးႏွင့္ညိစြန္းေသာ ဥပါသကာအား သပိတ္ေမွာက္ရမည္ဟု စူဠ၀ါပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္ စာ-၂၆၅ ခုဒၵက ၀တၳဳကမၼ အခန္းက႑တြင္ သပိတ္ေမွာက္အဂၤါရွစ္ပါးကုိ ျပဆုိထားသည္။ပတၲနိကၠဳဇၨနကံကုိ သာသနာေတာ္အတြင္း ရိွရိွသမွ်ေသာ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ဆႏၵရယူျပီးမွ သိမ္အတြင္းတြင္ ကမၼ၀ါစာျဖင့္ ျပဌာန္းရသည္ျဖစ္၍ ရဟန္းေတာ္တပါးတေလ၏ ျပဌာန္းခ်က္မဟုတ္။ သံဃာေတာ္အားလံုး၏ အမိန္႔ အာဏာျဖစ္သည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ကံျပဳစဥ္က မိမိဆႏၵပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစ၊ သာသနာေတာ္ထမ္း ရဟန္းေတာ္တုိင္းက ေလးစားလုိက္ နာၾကရသည္။ ထုိကံေဆာင္ျခင္းမွ ေသြဖည္၍ ကံျပဳခံရသူမ်ားႏွင့္ ဘာသာေရးကိစၥမ်ား လက္ခံ ေဆာင္ရြက္ေပးပါက ထုိပုဂိၢဳလ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ပညတ္ခ်က္ကုိ က်ဴးေက်ာ္ရာေရာက္သျဖင့္ အာပတ္ သင့္ေရာက္ပါသည္။ပတၲနိကၠဳဇၨနကံ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဘာသာေရးကုိ မသိနားမလည္၍ တၾကိမ္တခါ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မိျခင္းကုိ အခ်ိန္မီ သိရိွကာ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ႏိုင္ေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။ကာယကံရွင္မ်ားက မိမိတုိ႔ျပဳမွားမိသည္မ်ားကုိ သံဃာသုိ႔ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္မွသာလွ်င္ ကံေဆာင္ထားျခင္းမွ ရုပ္သိမ္းေပးခြင့္ ရိွပါသည္။ ျပန္လည္ရုပ္သိမ္းမည္ဆုိကလည္း၊ ကံေဆာင္စဥ္က နည္းအတုိင္း၊ သံဃာအားလံုး၏ ဆႏၵရယူျပီး သိမ္အတြင္း ၀ယ္ ကမၼ၀ါစာျဖင့္ ျပန္လည္၍ ကံလႊတ္ ရုပ္သိမ္းေပးေတာ္မူၾကရသည္။ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သံဃာေတာ္မ်ားက နအဖအစိုးရႏွင့္အေပါင္းပါ စစ္တပ္၊ ရဲ၊ ၾကံ႕ဖြံ႕၊ စြမ္းအားရွင္တုိ႔ အားလံုး အေပၚ ပတၲနိကၠဳဇၨနကံ ေဆာင္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ၾကိမ္တုိင္ခဲ့ပါျပီ။ တၾကိမ္မွ် မေတာင္းပန္ခဲ့ဘူးပါ။ ထုိသုိ႔ မေတာင္းပန္ျခင္းသည္ နအဖ စစ္အစုိးရႏွင့္ အေပါင္ပါမ်ားအဖုိ႔ သံသရာခရီးတြင္ နစ္သည္ထက္ နစ္လာၾကရဖုိ႔ သာ ရိွေပသည္။ သံဃာေတာ္မ်ားအား အလွဴအတန္းစသည္ ေပးလွဴခြင့္၊ ဥပုသ္သီတင္း ေဆာက္တည္ခြင့္၊ ေသလွ်င္ သရဏဂံုတင္ခြင့္ ဆံုးရႈံးၾကရေပေတာ့မည္။ လူ႔ဘ၀ကုိရပါလွ်က္ အေပါင္းအသင္း မွားသျဖင့္ လူျဖစ္ရႈံးၾကရေလျပီ။လတ္တေလာအားျဖင့္ သံဃာမ်ားက ထုိကံေဆာင္ထားၾကသည့္အတြက္ မိမိတုိ႔တြင္ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ ဟူေသာ သရဏဂံု တပါး က်ိဳးေပါက္သြားၾကျပီ။ သရဏဂံု မတည္သူမ်ား ျဖစ္ၾကရျပီ။ ထုိသူမ်ားအဖုိ႔ မည္မွ် ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္၍ လွဴလုိၾကသည္ျဖစ္ေစ၊ လွဴေလသမွ် တန္းေလသမွ် ဘာကုသုိလ္မွ်မရႏိုင္ေတာ့ျပီ။ စစ္တပ္၊ ရဲ ၊ ၾကံ႕ဖြံ႕၊ စြမ္းအားရွင္တုိ႔ အားလံုး သတိထားၾကစရာပါ။ ကုသုိလ္လုပ္၍မရေတာ့လွ်င္ အသက္ရွင္ေနသည့္ ကာလတေလွ်ာက္ အကုသုိလ္သာ စုမိၾကဖုိ႕ျဖစ္လာသည္။ယခုလတ္တေလာမွာေတာ့ နအဖက ၄င္းတုိ႔လုပ္ေနၾကလုပ္ထံုးအတုိင္း သံဃာေတာ္မ်ားကပဲ သူတုိ႔ အလွဴကုိ လက္ခံေနၾက သေယာင္ေယာင္ ဆရာေတာ္ေတြကုိ ၀ါဆုိသကၤန္းေတြကပ္၊ ေက်ာင္းတုိက္ၾကီးမ်ားသုိ႔ ဆြမ္းဆန္ ေတာ္ အိတ္ေတြ၊ ၀တၳဳ ပေဒသာပင္ေတြ ေ၀ေနေအာင္လွဴျပ ေနၾကသည္။ စင္စစ္ ထုိအလွဴမ်ားအေပၚ သံဃာ ေတာ္ မ်ားက သာယာမႈျဖစ္ေတာ္ မမူၾက။ ထုိအလွဴမ်ားေၾကာင့္ လွဴရသူတုိ႔မွာ ကုသုိလ္မရသည့္ျပင္ ရဟန္းေတာ္ တုိ႔အား အာပတ္သင့္ ေရာက္ေအာင္ တြန္းပုိ႔ေနရာသာေရာက္ေနသည္။ ကုသုိလ္ျပဳကာမွ ငရဲသာရေနသည္။အဆုိးဆံုးကေတာ့ သံဃာ့၀ိနည္းကုိ နားမလည္ဘဲ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ လူပုဂိၢဳလ္မ်ားကဲ့သုိ႔ ဆက္ဆံေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အေရးအခင္းမွာ ပါသည္ဆုိလွ်င္ပင္ သူတုိ႔မွာ ဆံုးမၾကဖုိ႔ အခြင့္အလမ္းရထားသူမ်ားလုိ သံဃာေတာ္ ေတြကုိ ရိုက္လုိရုိက္၊ သတ္လုိသတ္ သကၤန္းဆြဲခြၽတ္ လုိခြၽတ္္ျပဳေနၾကသည္။သံဃာေတာ္ျဖစ္ျပီဆုိသည္ႏွင့္ ကာယကံရွင္၏ ဆႏၵမပါဘဲ၊ မည္သူတစံု တဦးကမွ် သကၤန္းကို ဆြဲခြၽတ္၍မရပါ။ ထုိပုဂိၢဳလ္ ကုိယ္တုိင္က ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတာ္ႏွင့္မညီဘဲ ပါရာဇိက ကဲ့သုိ႕ေသာ လူ၀တ္လဲေပးရမည့္ သိကၡာပုဒ္ ေတာ္ကုိ က်ဴးလြန္ ေဖာက္ဖ်က္မိသည့္တုိင္ ထုိအျပစ္ကုိ ရဟန္းေတာ္ကုိယ္တုိင္က ၀န္ခံမွသာ လူ၀တ္လဲေပးႏိုင္ သည္။အကယ္၍ ဇြတ္အတင္းဆြဲခြၽတ္သျဖင့္ ကုိယ္ေပၚတြင္ သကၤန္းမရိွေတာ့လင့္ကစား၊ ကာယကံရွင္က မိမိသည္ ရဟန္းတပါး ျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္ယူထားေလသမွ် သံဃာအျဖစ္မွာပဲ ရိွေနေပသည္။ ထုိပုဂိၢဳလ္ကုိ ရုိက္ႏွက္ ညွဥ္းပန္း ျခင္းျပဳျပဳသမွ်သည္ သံဃာအေပၚက်ဴးလြန္မိျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ သံဃာေတာ္ဆိုသည္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ တတန္းတည္းထား ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ၾကရမည့္ ရတနာ သံုးပါး ၀င္ ျဖစ္ေတာ္မူၾကသည္။ ရတနာသံုးပါးကုိ ျပစ္မွား က်ဴးလြန္ရဲေနၾကသည္။သံဃာမရိွလဲျဖစ္ပါတယ္ဆုိသည့္စကားမွာ သရဏဂံု ပ်က္ေစပါသည္။ထုိအကုသုိလ္မ်ားေၾကာင့္ ျပစ္မွားၾကသူတုိ႔မွာ သံဃာဂုိဏ္းသင့္ၾကရျပီ။ သံဃာဂုိဏ္းသင့္သည္ ဆုိသည္မွာ ယခု ဘ၀တြင္ ဘာကုသုိလ္လုပ္လုပ္ ကုသိုလ္မရ။ တရားထုိင္လွ်င္လည္း မဂ္ဖုိလ္မရ ႏိုင္ေတာ့သည့္ဓမဂ္တားဖုိလ္တား ကိစၥၾကီးဓ ျဖစ္ပါ သည္။ ဓမဂ္၏ အႏၲရာယ္္ဓျဖစ္ၾကရျပီ။ မည္သူမွ် ကယ္တင္၍မရႏိုင္ဘဲ အပါယ္ေလးဘံု သုိ႔ သာသြားရ မည့္ တလမ္းသြားမ်ား ျဖစ္ၾကရျပီ။ကုလားဖုမင္းသည္ ခႏၲီ၀ါဒီရွင္ ရေသ့ကုိ ညွဥ္းပန္းခဲ့သျဖင့္ ေျမမ်ိဳခံရဘူးေၾကာင္း နိပါတ္မွာလာပါ သည္။ ရေသ့ သည္ ရဟန္းေလာက္မျမင့္ျမတ္ေသးပါ။မႏုႆတၲဘာေ၀ါ ဒုလႅေဘာ။ လူ႕ဘ၀သည္ရခဲလွပါ၏။ ထိုရခဲလွေသာလူ႕ဘ၀တြင္၊ မိမိေနာင္ ေရးအတြက္ တတ္ ႏိုင္သမွ် ကုသုိလ္စုဖုိ႕သာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။ မိမိေသလွ်င္ မိမိေနာက္သုိ႔ မိမိျပဳခဲ့သည့္ ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ကံမ်ားသာ ပါသြားၾကပါ မည္။ မိမိအတြက္မဟုတ္ပါဘဲ သံဃာကုိသတ္ျဖတ္ေနရသည့္အျဖစ္မ်ိဳး ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ေရာက္ ေနရပါသနည္း။ ထုိပုဂိၢဳလ္ မ်ိဳးအတြက္ မိမိမွာ တသံသရာလံုး အနစ္မြန္းခံရေပေတာ့မည္။ ထုိက္တန္ပါရဲ႕လား။ထုိက်ဴးလြန္ေနသူမ်ားကုိ ေမးလုိပါသည္။ သင္တုိ႔လူ႔ျပည္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမည္မွ် ဆက္လက္ အသက္ရွည္ေနၾကဦး မည္ဟု ထင္ပါသနည္း။ အာဏာတည္ၿမဲဖုိ႔ဆုိေတာ့ေကာ။ ဘယ္ႏွႏွစ္ခံပါ မည္နည္း။ အဲသည့္ ႏွစ္ကေလး အတြင္းမွာ ဘယ္ေလာက္ ခ်မ္းသာသြားမလဲ။ အဲသည့္ ဥစၥာပစၥည္းကေကာ ျမဲပါ့မလား။ဦးေန၀င္းတုန္းက ၁၉၈၅ မွာ မဟာ၀ိဇယေစတီေတာ္ကုိ အသံုးခ်၍ မလုပ္ေကာင္း လုပ္ေကာင္း ယၾတာေခ်ခဲ့ သည္။ သာသနာသန္႕ရွင္းေရးဆုိျပီး တကယ့္သံဃာေတာ္မ်ားကုိ မိန္းမေတြႏွင့္ရႈပ္သေယာင္စြပ္စြဲျပီး သကၤန္း ဆြဲခြၽတ္ လုပ္ခဲ့သည္။ ဘယ္ႏွႏွစ္ခံခဲ့ပါသနည္း။ ဦးေန၀င္းေသေတာ့ ဘယ္ပံုစံႏွင့္ေသခဲ့ရပါသနည္း။ဦးေန၀င္းတသက္ စုေဆာင္းခဲ့ရသမွ် ဥစၥာဓနမ်ားကုိေကာ စံစားသြားရပါရဲ႕လား။ ဦးေန၀င္းကုိယ္တုိင္ အေျခခံ ဥပေဒ ၾကီးေတြအခုိင္အမာျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ တုိင္းျပည္ၾကီး မရႈမလွ ပ်က္စီးခဲ့ရသည္ကုိ သံေ၀ဂ ယူသင့္ ပါသည္။ အဲသည္တုန္းက သံဃာကုိ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ ျပစ္မွားခဲ့ၾကသူမ်ား ဘာျဖစ္သြားၾကပါသနည္း။ဗိုလ္ခင္ညြန္႕က ပထမအၾကိမ္ သံဃာကံေဆာင္ပြဲၾကီးကုိ ေခ်မွဳန္းျပီး အထင္ကရ သံဃာေတာ္ ၾကီးမ်ားကုိ အတင္းလူ၀တ္လဲ ေထာင္ခ်လုပ္ခဲ့သည္။ ဘယ္ႏွႏွစ္မ်ား အာဏာမွာ တည္ျမဲခ့ဲပါ သနည္း။ သူလုပ္ခဲ့သမွ် အကုသုိလ္ကံေတြပဲ သူ႔ေနာက္ပါသြား မည္သာျဖစ္ပါသည္။ တပ္မေတာ္ ထဲတြင္ အခုိင္မာဆံုးဆုိရမည့္ ဗိုလ္ခင္ညြန္႕တေယာက္ ဘယ္ပံုစံျဖင့္ ျပဳတ္သြားခဲ့ရပါ သနည္း။ သူ႔တသက္ ရွာေဖြစုေဆာင္းရယူခဲ့ေသာ ဥစၥာ မ်ားေကာ တည္ျမဲခဲ့ပါရဲ႕လား။ သံဃာကုိ ႏွိပ္စက္ ညွဥ္းပန္းခဲ့ၾကသည့္ သူ႕ေနာက္လုိက္မ်ားေကာ ဘာျဖစ္ သြားၾကပါသနည္း။အခုေကာ ဗိုလ္သန္းေရႊ အာဏာမက္ျပီး သံဃာေတာ္မ်ားကုိ သတ္ျဖတ္ေခ်မႈန္းႏွိမ္နင္းေရး ေတြလုပ္ေနျပန္ျပီ။ သူလဲအခု အသက္ ၇၄ ႏွစ္။ ေနာက္ထပ္ဘယ္ႏွႏွစ္အသက္ရွင္ေနဦး မွာမုိ႕လဲ။ ကုိယ္ျပဳလုိက္ရသည့္ အကုသုိလ္ ႏွင့္ ျပန္ ရမည့္ အာဏာတည္ၿမဲေရး လံုး၀မမွ်တ။ အာဏာမွာ ျမဲေနယင္ေတာင္ တေန႔မွ် စားေကာင္းျခင္းမစားရ။ အိပ္ေကာင္းျခင္းမအိပ္ရ။ အျမဲတန္း ပူပင္ေသာကျဖင့္သာေနေနရပါမည္။ ရွာေဖြရရိွထားသမွ် ဥစၥာပစၥည္းေတြက ေကာ ျမဲပါ့မလား။ ပစၥည္းသခၤါရ လူသခၤါရ။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ေရွ႕လူမ်ားကုိ ရက္ရက္စက္စက္ က်ဴးလြန္ထားမိ ခဲ့ျပီ။ ထုိအကုသုိလ္ကံမ်ားကေကာ ၀ဋ္မလည္ဘဲေနၾကမည္လား။သည္အာဏာရခဲ့သည့္ ကာလတုိတုိကေလးအတြက္ အ၀ီစိငရဲမွာ အဆံုးအစမရိွ က်ၾကရမွာ ျမင္ေယာင္ေသး သည္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေတမိမင္းသားကေလးသည္ ထုိအျပစ္မ်ားကုိ ျမင္သျဖင့္ မင္း မလုပ္ရေအာင္ စကားမေျပာသည့္ အဓိဌာန္ေဆာက္တည္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။အမွန္ဆုိ မိမိအာဏာရေနစဥ္မွာ တုိင္းျပည္ေကာင္းစားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးၾကမည္ဆုိပါလွ်င္ သူတုိ႔တည္ျမဲေရး အတြက္ ျပည္သူကပင္ ၾကိဳးပမ္းေပး ၾကပါလိမ့္မည္။ဗို္လ္ေန၀င္း၊ ဗိုလ္ခင္ညြန္႔ တုိ႔ က်ဆံုးသြားပံုကုိၾကည့္လွ်င္ သူတုိ႔သာမက ဆက္စပ္ပတ္သက္သူမွန္သမွ် အားလံုး ဘ၀ပ်က္ ခဲ့ၾကရသည္။ယခု ဗိုလ္သန္းေရႊက်လွ်င္ေကာ၊ အတူတြဲလုပ္ကုိင္ခဲ့ၾကသည့္ စစ္တပ္၊ ရဲ ၊ ၾကံ႕ဖြံ႕၊ စြမ္းအားရွင္ တုိ႔အားလံုး ဘုမသိ ဘမသိ ျဖင့္ သံဃာ့ကံမ်ားပါ ထိၾက မွာမလြဲပါ။ ထုိကံမ်ားမွလြတ္ေအာင္ ဗိုလ္သန္းေရႊ မတတ္ႏိုင္ပါ။ သူလည္းကံထုိက္မည္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ျပဳလုပ္သူေကာ ေစခုိင္းသူပါ အကုသုိလ္ထပ္တူရၾကပါလိမ့္မည္။
Posted by Niknayman

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ KNL ( JAPAN ) သည္ ၅၈ႏွစ္ေျမာက္ကရင္အာဇာနည္ေန ့ အခမ္းအနား တပ္မဟာ ( ၇) တြင္တက္ေရာက္စဥ္

Wednesday, December 31, 2008

ရန္ကုန္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲ စည္ကားစြာက်င္းပ

Tuesday, 30 December 2008 20:21 ၾကည္ေ၀
ကရင္ အက်ႌ အနီေရာင္ေလး ၀တ္ထားေသာ အသက္ ၄ ႏွစ္အရြယ္ ေေစာေဂးမူးသည္ စင္ျမင့္ ေပၚတြင္ ခပ္မတ္မတ္ ရပ္ကာ ေထာင္ေသာင္းမက မ်ားျပားလွေသာ လူအုပ္ၾကီးဆီသို႔ တခ်က္လွမ္းၾကည့္လိုက္ျပီး သူမွတ္မိေနသမွ် ေသာ ကရင္အကၡရာမ်ားကို ကရင္သံျဖင့္ ပီပီသသ စတင္ ရြတ္ဆိုေလေတာ့သည္။ ရန္ကုန္တိုင္း အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ကရင္က်မ္းစာသင္ ေက်ာင္း၌က်င္းပေသာ ယခုႏွစ္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ကရင္စာရြတ္ပြဲကိုလာၾကည့္ၾကေသာ ကရင္တိုင္းရင္းသားပရိသတ္က ေစာေဂးမူးေလး၏ ပီသေသာ စာရြတ္သံႏွင့္ မေၾကာက္မရြံ႕ဟန္ပန္တို႔ကို သေဘာက်စြာျဖင့္ လက္ခုပ္တေျဖာင္းေျဖာင္း တီးလ်ွက္ရွိသည္။

အင္းစိန္ ကရင္က်မ္းစာသင္ေက်ာင္း ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲမွ ဒုံးယိမ္းအက ကေနၾကစဥ္ (ဓာတ္ပံု - ဧရာဝတီ) ေစာေဂးမူးေလးအလွည့္ျပီးလွ်င္ သူ႕အလွည့္ျ့ဖစ္သည္ဟု ဆိုကာ ကရင္အက်ႌအျဖဴေရာင္ေလးႏွင့္ ခုန္ဆြ ခုန္ဆြ ျဖစ္ေနသူ အသက္ ၃ ႏွစ္အရြယ္ ေစာေတာ္ထီးကလည္း ခုပင္ သူ႔ထက္သာေအာင္ ရြတ္ဆိုလိုက္ခ်င္စိတ္ျဖင့္ ပိုျပီးတက္ၾကြလာကာ စင္ေပၚတက္ျပီး စာရြတ္ရန္ ဟန္တျပင္ျပင္ႏွင့္ အဆင္သင့္ျဖစ္လ်ွက္ရွိေလျပီ။ ကရင္ရိုးရာအက်ႌေလးမ်ား ၀တ္ထားၾကေသာ အသက္ ၃ႏွစ္ မွ ၁၀ ႏွစ္ ၀န္းက်င္အရြယ္ ကရင္ကေလး ငယ္ မ်ား သည္ စာရြတ္ျပိဳင္ရန္အတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္လ်ွက္ရွိၾကသလို၊ သူတို႔၏ မိဘမ်ားသည္လည္း လူအုပ္မ်ားၾကားမွာ လည္တဆန္႔ဆန္႔ႏွင့္ ေစာင့္စားနားေထာင္ရင္ တျပံဳးျပံဳးႏွင့္ ၀မ္းသာပီတိျဖစ္ေနၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။ "ခုလို ကေလးေတြ ကရင္စာဖတ္သံကို တႏွစ္မွ တၾကိမ္ပဲ ၾကားရေတာ့တယ္၊ ကရင္ေက်ာင္းေတြပိတ္လိုက္ ကတည္းက ကရင္စာေတြေပ်ာက္ကုန္ေတာ့တာပဲ၊ အရင္ကလို ကေလးေတြ ကရင္စာ သင္ခြင့္ရရင္ ဘယ္ ေလာက္ေကာင္းမလဲ လို႔ ေတာင့္တမိတယ္" ဟု ေစာေဂးမူး၏ အဘြားျဖစ္သူ အသက္ ၇၃ ႏွစ္အရြယ္ ကရင္အမ်ိဳးသမီးၾကီးသည္ ေ၀့က်လာေသာ မ်က္ရည္စက္မ်ားကို ငံု႔သုတ္ရင္းေျပာဆိုသည္။ ကရင္စာေပမွာ ဖတ္စာႏွင့္ပင္ အထက္တန္းအဆင့္ထိ သင္ၾကားႏိုင္ျပီး မဆလ (ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ပါတီ) ဦးေန၀င္းအစိုးရ လက္ထက္အထိပင္ ကရင္ရြာမ်ားတြင္ ကရင္ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္ခြင့္ရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ကရင္ ေက်ာင္းမ်ားမွာ အစိုးရ အသိအမွတ္ျပဳ ကရင္ဖတ္စာအုပ္မ်ား ထုတ္ေ၀ခဲ့ျပီး ကရင္စာမ်ားသင္ၾကားေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရွိရသည္။ စစ္အစိုးရလက္ထက္ေရာက္မွ ကရင္ေက်ာင္းမ်ားပိတ္ခဲ့ရျပီး ကရင္ဖတ္စာထုတ္ေ၀ခြင့္လည္း ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရကာ မဆလ လက္ထက္မွထုတ္ေ၀ခဲ့ေသာ ကရင္ဖတ္စာအုပ္အေဟာင္းမ်ားကိုသာ မိတၱဴကူးေလ့လာၾကရေၾကာင္း ေစာေဂးမူး၏ အဘြားက ေျပာျပသည္။ ယခုကဲ့သို႔ စာရြတ္ျပိဳင္ပြဲျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ကရင္မိသားစုမ်ားအေနႏွင့္ သူတို႔ငယ္စဥ္က သင္ၾကားခဲ့ရေသာ ကရင္ စာအုပ္ေဟာင္းမ်ားကို ရွာေဖြထုတ္ယူလာၾကကာ သားသမီးမ်ားကို သင္ၾကားေပးရန္အတြက္ သတိျပန္ရ လာ ေစခဲ့ေၾကာင္း ေစာေတာ္ထီး၏ ဖခင္ျဖစ္သူကလည္း ေျပာဆိုသည္။ ကရင္ သကၠရာဇ္ ၂၇၄၇ မွ ၂၇၄၈ သို႔ ကူးေျပာင္းသည့္ ယခုႏွစ္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲအပါအ၀င္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ကရင္စာရြတ္ျပိဳင္ပြဲ၊ ကရင္ ဖက္ရွင္ရႈိးျပိဳင္ပြဲ၊ ကရင္ဒံုးျပိဳင္ ပြဲ၊ ကရင္ ရိုးရာလက္ေ၀ွ႔ ျပိဳင္ပြဲ စသျဖင့္ ျပိဳင္ပြဲ အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွင့္ စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈ ျပခန္းမ်ား ထည့္သြင္းျခင္းအားျဖင့္ ကရင္ရိုးရာႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈကို တနည္းအားျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကရင္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ က်င္းပေရးဗဟိုေကာ္မတီ အလုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕၀င္တဦးက ေျပာသည္။ ႏွစ္စဥ္က်င္းပလ်က္ရွိေသာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲက်င္းပရန္အတြက္ စစ္အစိုးရထံသို႔ ၂ လ အလိုကတည္းက ၾကိဳ တင္ ခြင့္ေတာင္းျခင္း၊ ျပခန္းမ်ား၊ ျပိဳင္ပြဲမ်ားျပဳလုပ္မည့္အေၾကာင္း အေသးစိတ္စာေရးတင္ရျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ရ ေၾကာင္း၊ ျပခန္းမ်ားမျပမီ အၾကိဳေန႔တြင္ သက္ဆိုင္ရာမွ လာေရာက္စစ္ေဆးကာ တခ်ိဳ႕ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ စာေစာင္ မ်ား၊ ျပခန္းထဲမွ စာတန္းတခ်ိဳ႕တို႔ကို ျပခန္းမျပမီ ၂ နာရီအလိုတြင္ လာေရာက္ျဖဳတ္ခိုင္းေသာေၾကာင့္ ျဖဳတ္ေပးခဲ့ ရ မႈမ်ားရွိသည္ဟုလည္း ၎ကဆိုသည္။ "ယဥ္ေက်းမႈျပခန္းမွာ ေစာဘဦးၾကီးတို႔လို ကရင္ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ပံုေတြ၊ ေကအန္ယူ ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ ပံုေတြနဲ႔ သူတို႔ အေၾကာင္းေတြကိုေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ကတည္းကေန ဒီေန႔အထိ ခ်ိတ္ခြင့္မေပးဘူး၊ အထူး သျဖင့္ ေကအန္ယူနဲ႔ပတ္သက္တာ ဘာမွ ျပခြင့္မရဘူး"ဟု အဆိုပါ အဖြဲ႕၀င္က ဆိုသည္။ တႏွစ္တၾကိမ္ ထုတ္ေ၀ေနၾက ကရင့္ေၾကးမံုမဂၢဇင္းတြင္လည္း ယခုႏွစ္တြင္ ပိုမိုတင္းက်ပ္လာခဲ့ရာ ကရင္သမိုင္း ေၾကာင္းကိုေပၚလြင္ေစေသာ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါး၊ ၀တၳဳ စသည့္စာေပမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာမွ တိုင္းရင္းသား ညီညႊတ္ေရးကို ပ်က္ျပားေစသည္ဟု အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျဖဳတ္ပယ္ခိုင္းျခင္းမ်ားျပဳလုပ္လာသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရ သည္။ "ဒါကေတာ့ minority right လူနည္းစု တိုင္းရင္းသားအခြင့္အေရးကို ခ်ိဳးေဖာက္လိုက္တာပဲ၊ စာေပကို သင္ခြင့္ မေပးဘူး၊ သမိုင္းကို သိခြင့္မေပးဘူးလို႔ေျပာလိုက္တဲ့ သေဘာပဲ" ဟု ကရင္ေခါင္းေဆာင္တဦးက သံုးသပ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ကန္႔သတ္မႈမ်ားၾကားမွာပင္ ယခုႏွစ္ျပခန္းမ်ားတြင္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ျပခန္းကို စတင္ တိုးခ်ဲ႕ ျပသႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုျပခန္းမ်ားမွာလည္း လူ၀င္မ်ားေသာ ျပခန္းမ်ားျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ျမင္ရ ေၾကာင္း ကရင္အမ်ိဳးသားႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ က်င္းပေရးဗဟိုေကာ္မတီ အလုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႕၀င္က ေျပာဆို သည္။ "နာဂစ္မွာ ခံလိုက္ရျပီးကတည္းက လူေတြၾကားထဲမွာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးဆိုတာက အေရးၾကီး တယ္ ဆိုတာ အားလံုးကို သတိေပးလိုက္သလို ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္၊ ကရင္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ၀င္လာျပီး ၾကည့္ၾကတယ္၊ေမးျမန္းၾကတယ္" ဟု သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးျပခန္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးကရွင္းျပ သည္။ နာဂစ္မုန္တိုင္းေၾကာင့္ ဧရာ၀တီတိုင္းအတြင္းေနထိုင္လ်က္ရွိေသာ ကရင္ရြာမ်ားမွာ ၉၇ ရာႏႈန္း ခန္႔အထိ ပ်က္စီး ဆံုးရႈံးခဲ့ရေၾကာင္း သိရွိရသည္။ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ရန္ကုန္ျမိဳ႕အတြင္း အင္းစိန္ ၊ ေျမာက္ဥကၠလာ၊ မရမ္းကုန္းႏွင့္ အလံုျမိဳ႕နယ္တို႔တြင္ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန႔မွ စကာ ၂၉ ရက္အထိ သံုးရက္တိတိ က်င္းပခဲ့သည္။

ဆစ္ဒနီကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္

Tuesday, December 30, 2008
၂၇၄၈ခုႏွစ္ ကရင္အမ်ဳိးသားႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ဆစ္ဒနီျမိဳ ့တြင္ လြန္ခဲ့သည့္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ရက္ေန ့(ျပာသိုလလဆန္း ၁ရက္ေန ့)က စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာက်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဆစ္ဒနီကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို ၃ေနရာခြဲက က်င္းပခဲ့ျပီး သက္ဆိုင္ရာ ကရင္အဖြဲ ့အစည္းမ်ားက အသီးသီး ဦးေဆာင္က်င္းပခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆစ္ဒနီရွိ ကရင္အဖြဲ ့အစည္းမ်ားျဖစ္သည့္ AKO, AKCO ႏွင့္ KYO ကရင္အဖြဲ ့အစည္းမ်ားက သက္ဆိုင္ရာအဖြဲ ့အလိုက္ ဦးစီးက်င္းပခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ KYOအဖြဲ ့က ဆစ္ဒနီျမိဳ ့ျပင္တြင္ သြားေရာက္က်င္းပခဲ့ျပီး က်န္ႏွစ္ဖြဲ ့မွာမူ ဆစ္ဒနီျမိဳ ့တြင္သာ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဆစ္ဒနီတျမဳိ ့တည္းတြင္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို သံုးေနရာခြဲျပီး တရက္တည္း က်င္းပခဲ့ၾကေသာ္လည္း ႏွစ္သစ္ကူးပြဲတိုင္း စည္းကားစြာျဖင့္ က်င္းပႏိုင္ခဲ့သည္ဟု စံုစမ္းသိရွိရသည္။ က်ေနာ္ကေတာ့ တရက္တည္း ျပဳလုပ္သည့္ ဆစ္ဒနီကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ ၃ပြဲစလံုးကို တက္ေရာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိပဲ AKCO မွ ဦးစီးက်င္းပသည့္ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကိုသာ တက္ေရာက္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ထို့ေၾကာင့္လည္း ထိုႏွစ္သစ္ကူးပြဲကိုသာ ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္းတင္ႏိုင္ခဲ့သည္။
ကေလးဒံုးအကနဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖေနစဥ္။
ဖာထီးမန္းေရာစန္ဖိုးမွ ႏွစ္သစ္ကူးႏွဳတ္ခြန္းဆက္စကား ေျပာၾကားေနစဥ္။
ႏွစ္သစ္ကူးပြဲကို လာေရာက္အားေပးသည့္သူမ်ား။
ဦးေစာတေကာ၀ါးမွ အမွာစကားေျပာၾကားေနစဥ္။
ျမဴးျမဴးၾကြၾကြ ဒံုးအက။
ေအာဟုေအာေဟာင္အုပ္စုသီခ်င္း သီဆိုေနၾကစဥ္။

Tuesday, December 30, 2008

Becareful


ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားေနထိုင္ရာ ထိုင္းႏိုင္ႏိုင္ငံ ေတာင္ေပၚေက်းရြာေလးတစ္ခုမွ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္

Sunday, December 28, 2008
အေနာက္ဘက္ျခမ္း ကန္ခ်နဘူရီျမိဳ႕နယ္တြင္ တည္ရွိေသာ (ဘန္ေကာက္ျမိဳ႕ေတာ္ႏွင့္ ကီလိုမီတာ(၃၀၀)ေက်ာ္ေ၀းကြာေသာ) ထားခႏြန္အပိုင္ လႈိင့္ပါးေက်းရြာတြင္ (၂၇-၁၂-၂၀၀၈) ျပာသိုလၧန္း (၁)ရက္ေန႕ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေတာ္ပဲြေတာ္ကို ပထမၾကိမ္စည္းကားသိုက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ထိုေဒသတြင္ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ား အမ်ားစုေနထိုင္ရာျဖစ္ျပီး ထိုေဒသသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ျခမ္းတြင္ တနသၤာရီတိုင္းႏွင့္ နယ္နိမိတ္ထိစပ္ေသာေနရာလည္းျဖစ္သည္။ကရင္သမိုင္းမ်ား အဆိုအရ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ ထိုင္းနယ္စပ္တစ္ေလွ်ာက္တြင္ ရာစုေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ေနထိုင္လာခဲ့ၾကျပီးကရင္စကားမ်ားကိုလည္း ယခုထိတိုင္ တြင္ၾကယ္စြာ အသံုးျပဳေနၾကဆဲျဖစ္ပါသည္။ထိုသမိုင္းအဆိုအရ မွန္ကန္သည္ဟု စာေရးသူအေနျဖင့္ ယူဆမိပါသည္။ စာေရးသူ အေနနဲ႔ အလြန္ေရာက္ဖို႔ခက္ခဲေသာ ထိုေဒသတြင္ ဒီႏွစ္က်င္းပခဲ့ေသာႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ကို သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုခြင့္ရသည္ကိုအထူးပင္အားရေက်နပ္မိကာ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ား ေနရာအႏွံ႕အျပားေနထိုင္ျပီး မိခင္ဘာသာစကားထိန္းသိမ္းခဲ့ပံုကိုလည္း ကရင္အမ်ိဳးသားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ က်ေတာ္အေနနဲ႔ ၀မ္းသာၾကီး၀မ္းသာခဲ့ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျဖိြ႕ျဖိဳးတိုးတက္လာေသာ ထိုင္းႏိုင္ငံေခတ္ေရစီးေၾကာင္းေအာက္တြင္ ထိုေတာင္ေပၚေဒသရွိ ကရင္တိုင္းသားမ်ား သူတို႔ဆက္လက္ဘ၀ရွင္သန္ေရးႏွင့္ မိခင္ဘာသာစကားမကြယ္ေပ်ာက္ေရးအေတာ္ပင္ၾကိဳးစားရုန္းကန္ေနရပါသည္။ထုိေတာင္ေပၚေဒသရွိ လိႈင့္ပါးရြာတြင္ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္ သာသနာျပဳ ဆရာေတာ္ ဦးကုမာရသည္ ကာယအား ညာဏအားစသည္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ခဲ့ပါသည္။ဆရာေတာ္ဦးကုမာရသည္ထိုင္းႏိုင္ငံအစိုးရအသိအမွတ္ျပဳခံရသည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္း ထိုေဒသတြင္ သာသနာျပဳႏိုင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ စြန္႔လြတ္အနစ္အနာခံမႈမ်ားကိုလည္း ခ်ီးက်ဴးစရာ၊ အတုစရာအလြန္ပင္ေကာင္းပါသည္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဦးစီးဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ပထမၾကိမ္က်င္းပေသာ ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးပဲြေတာ္ကို ထိုေဒသရွိ ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားအတြက္လည္း ပထမၾကမ္ေတြ႕ျမင္ရျခင္းလည္းျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္ႏွစ္မ်ားဆက္လက္က်င္းပႏိုင္ဖို႔ ထိုေတာင္ေပၚေဒသရွိေက်းရြာလူၾကီးမ်ား သေဘာတူဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကပါသည္။ကရင္တိုင္းရင္းသားမ်ားေနထိုင္ရာ ထိုင္းႏိုင္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပတ္လည္၀ိုင္းရန္ထားေသာ လႈိင့္ပါးရြာ (ေတာင္ေပၚေက်းရြာေလးတစ္ခုမွ) ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ က်င္းပခဲ့ပံုမ်ားကို ေအာက္ပါဓာတ္ပံုမ်ားအတိုင္း ျမင္ေတြ႕ခံစားႏိုင္ပါသည္။

လႈိင့္ပါးရြာ ဆရာေတာ္ဘဒၵႏၱကုမာရထိုင္းႏိုင္ငံ၊

Australia နိဳင္ငံMelbourneျမိဳ ့ကရင္နွစ္သစ္ကူး

27,December,2008(ေစာေက်ာ္ခြိ)ကရင့္သကၠ၇ာဇ္၂၇၄၈ခုနွစ္က၇င့္နွစ္သစ္ကူးကိုAustraliaနိဳင္ငံMelbourneျမိဳ ့ေ၀ၚလဘီ၇ပ္ကြက္မူလတန္းေက်ာင္းတြင္က၇င့္Communityမွခ၇စ္သကၠ၇ာဇ္(၂၇.၁၂.၂၀၀၈)၇က္စေနေန ့တြင္မနက္(၉)နာ၇ီမွညေန(၃)နာ၇ီအထိစည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာက်င္းပခဲ့ပါသည္။ဖိတ္ၾကားထားေသာဧည့္သည္မ်ား၊နိဳင္ငံျခားသားမ်ား၊အနယ္နယ္အ၇ပ္၇ပ္ကက၇င့္မ်ိဳးဆက္မ်ားလာေ၇ာက္ပူးေပါင္းပါ၀င္မွဳရွိၾကျပီးအခန္းအနားကိုနွစ္သစ္ကူးနွဳတ္ခြန္းဆက္စကားနွင့္ဖြင့္လွစ္ျပီးအပိတ္အခန္းအနားကိုAustraliaနိဳင္ငံေတာ္သီခ်င္းနွင့္Karenအမ်ိဳးသားသီခ်င္းကိုျပိဳင္တူရြတ္ဆိုျပီးရုပ္သိမ္းခဲ့ပါသည္။ထို ့အျပင္က၇င့္ေတာ္လွန္ေ၇းအနွစ္(၆၀)ေျမာက္အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္အခ်ိဳ၇ည္ေ၇ာင္းခ်ပြဲိက၇င့္ရိုး၇ာမုန္ ့ဟင္းခါး၊ေခါက္ဆြဲနွင့္အျခားစားစ၇ာေ၇ာင္းခ်မွဳမ်ားရွိပါသည္။က၇င့္ရိုး၇ာ၀ါးညွပ္အကမ်ား၊လူငယ္မ်ား၏ေတးဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား၀ိုင္ျခင္း၊
ပိုက္ေက်ာ္ျခင္း၊ေဘာ္လံုးျပိဳင္ပြဲမ်ားလင္ဗန္းရြက္ေျပးျပိဳင္ပြဲ၊ဗူေဘာင္းမွဳတ္ေဖာက္ေျပးျပိဳင္ပြဲ၊ကင္းမီးေကာက္ေထာင္
ေျပးပြဲ၊ေျခသံုးေခ်ာင္းေထာက္ေျပးျပိဳင္ပြဲ၊အေနာက္ျပန္ေျပးျပိဳင္ပြဲမ်ားအစရွိတဲ့အားကစားပြဲမ်ားကိုစည္ကား
သိုက္ျမိဳက္ေပ်ာ္ရြွင္စြာက်င္းပခဲ့ပါသည္။







ကရင္ အမ်ဳိးသား ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္က်င္းပျခင္း( ကိုရီးယား)

Monday, December 29, 2008
Posted by ကို၀ိုင္း (မိုးညွင္း) at 2:13 AM
ကရင္ အမ်ဳိးသား ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္က်င္းပျခင္းေဆာအူးလ္ ၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ။ယေန႕ မြန္းလြဲ ၁ နာရီခြဲအခ်ိန္ ၊ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံျမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ေသာ ေဆာအူးလ္အထူး ျမိဳ႕ေတာ္ ၊ ေျမေအာက္ရထားလိုင္း အမွတ္ (၁) ေခ်ာန္ယန္းနီဘူတာ (청량리역) ထြက္ေပါက္ အမွတ္( ၄ ) အနီး ရွိ ၊ DANCE ခန္းမေဆာင္ တတိယထပ္ တြင္ ၊ ကရင္အမ်ိဳးသား မိတ္သဟာယအဖြဲ႕(ကိုရီးယား) [Karen National Fellowship (Korea)] က ၾကီးမွဴး၍ ၊ ကရင္ ေကာဇာ သကၠရာဇ္ ၂၇၄၈ ခုႏွစ္ ကရင္ အမ်ဳိးသား ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္ကို ၊ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ က်င္းပခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္ ။အခမ္းအနားသို႕ ၊ ျမန္မာ့တိုင္းရင္းသားမ်ားအေရးႏွင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို စိတ္၀င္စားၾက သည့္ ကိုရီးယားျပည္သူမ်ား ၊ ကရင္ အမ်ိဳးသားမိတ္သဟာယအဖြဲ႕(ကိုရီးယား) အဖြဲ႕၀င္မ်ား ႏွင့္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမမ်ား စုစုေပါင္း အင္အား ၂၁၀ေက်ာ္တို႕ တက္ေရာက္ခဲ့ ေၾကာင္းသိရသည္ ။အခမ္းအနားမွဴးအျဖစ္ ၊ မဂၤလာ ကိုေဇာ္မိုးေအာင္က ေဆာင္ရြက္ျပီး ၊ အစီအစဥ္အရ မြန္းလြဲ ၁နာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ ၊ အခမ္းအနားစတင္ကာ ၊ ကရင္အမ်ိဳးသားအလံေတာ္ သယ္ေဆာင္ျခင္း ၊ အမ်ိဳးသား သီခ်င္းသီဆိုျခင္း ၊ အမ်ိဳးသားအလံေတာ္အားအေလးျပဳျခင္း၊ အဖြဲ႕ဥကၠဌ ေဒၚေနာ္အက္စတာေဖါက အမွာစကားေျပာၾကားျခင္း ၊ အဖြဲ႕ဒုတိယဥကၠဌ ကိုကက္နက္မိုးက ကရင္အမ်ိဳးသားေန႕ ျဖစ္ေပၚလာပံုသမိုင္းကို ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္း တို႕ကို ျပဳခဲ့ၾက ေၾကာင္း သိရသည္ ။ထို႕ေနာက္ အခမ္းအနားအစီအစဥ္အရ ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားမႈျမႇင့္တင္ေရး ေကာ္မတီ(ကိုရီးယား) ၊ ျမန္မာ့အေရးလႈပ္ရွားမႈ(ကိုရီးယား) ၊ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမ ၊ ကိုရီးယား) ၊ ခ်င္းလူမႈေရးအသင္း(ကိုရီးယား) ႏွင့္ ျမန္မာအသင္း(ကိုရီးယား)တို႕က ေပးပို႕ခဲ့ၾကသည့္ ဂုဏ္ျပဳသ၀ဏ္လႊာမ်ားကို ကိုယ္စားလွယ္အသီးသီးတို႕က ဖတ္ၾကားတင္ျပခဲ့ၾကေၾကာင္းသိရသည္ ။ေဖ်ာ္ေျဖေရးအစီအစဥ္တြင္ ၊ ကရင္အမ်ိဳးသားမိတ္သဟာယ အဖြဲ႕၀င္လူငယ္မ်ား၏ ကရင္ဒံုးယိမ္းအက ၊ ရိန္းဘိုးဘင္မွ အဆိုေက်ာ္ ကိုစိုးမိုးသူက ပန္းထက္လွတဲ့လူသားအမည္ရွိ နာမည္ေက်ာ္ ကိုရီးယား သီခ်င္း ၊ ကရင္ေမာင္ႏွမ ၂ ဦးက ကရင္စံုတြဲသီခ်င္းစသည္ျဖင့္ တင္ဆက္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾကရာ ပရိတ္သတ္အၾကိဳက္ေတြ႕ခဲ့ၾကေၾကာင္းသိရသည္ ။ထို႕ျပင္ အစီအစဥ္အရ ၊ အဖြဲ႕အတြင္းေရးမွဴးကိုေက်ာ္သက္ထူးက ႏွစ္ခ်ဳပ္အစီရင္ခံစာကို လည္းေကာင္း ၊ ဘ႑ာေရးမွဴးကို စေက်ာ္ေက်ာ္က ဘ႑ာေရးအစီရင္ခံစာကိုလည္းေကာင္း အသီးသီ း ဖတ္ၾကား တင္သြင္းခဲ့ၾကေၾကာင္း ၊ ၄င္းေနာက္ ဧည့္ခံေရးအစီအစဥ္တြင္ ကရင္ရိုးရာအစားအစာျဖင့္ ညေနစာကို ျမိန္ယွက္စြာ အတူသံုးေဆာင္ၾကျပီး ၊ ညေန ၄ နာရီခြဲအခ်ိန္တြင္ အခမ္းအနားကို ရုပ္သိမ္းလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္ ။

Monday, December 29, 2008

ဂ်ပန္လူမ်ဳိးဦးေရႊဘ Interview of U SHWE BA(Mr.TaNaBe)

ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရွိ မိုးေသာက္ၾကယ္စာၾကည့္တိုက္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ဂ်ပန္ NHKအသံလႊင့္ဌာနမွ သတင္းေထာက္တဦးျဖစ္သူ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ အထူးအားေပးကူညီေနသူ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးU SHWE BA(Mr.TaNaBe) နဲ႕ Interview ကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။ ေမတၱာျဖင့္ ဗီဒီယို ရိုက္ကူးေပးသူ ကိုေမာင္တူးအားအထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။
ေရးသားသူ ။ ။ moethaukkye

Sunday, December 28, 2008

လက္နက္ကိုင္ ျမန္မာတခ်ိဳ႕ မဲေဆာက္တြင္ ဖမ္းဆီးခံရ

Wednesday, 24 December 2008 18:15 ေအးလဲ့
ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ရွိ အာဏာပိုင္မ်ားဖမ္းဆီးထားေသာ ျမန္မာျပည္သား ၁၀ ဦးေက်ာ္တြင္ လက္နက္ကိုင္မ်ားပါဝင္ၿပီး ၎တို႔မွာ ျမန္မာစစ္အစိုးရက ေစလႊတ္ထားသူမ်ားဟု ယူဆေနၾကေၾကာင္း သိရသည္။ယင္းမဲေဆာက္ၿမိဳ႕ကိုေရာက္ရွိလာသည့္ အဖြဲ႔တြင္ အနည္းဆံုး လူ ၄ ဦးထံမွလက္နက္မ်ား သိမ္းဆည္းရမိၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း ပါဝင္ေၾကာင္း ယမန္ေန႔ည ဘီဘီစီ ေရဒီယုိသတင္းတြင္ ပါရွိသည္။ ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ထိုင္းႏိုင္ငံမဲေဆာက္ၿမိဳ႕ရွိ အတိုက္အခံအင္အားစုမ်ားကို စစ္အစိုးရဘက္မွ လက္နက္ ကိုင္တစုေစလႊတ္ၿပီး လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္မႈအစီအစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္သည္ဟု မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ရွိ ျမန္မာ အတိုက္ အခံမ်ားကလည္း ဆိုသည္။ “ဒီရက္ထဲမွာ အဲဒီသတင္းတခ်ိဳ႕ကိုၾကားတယ္။ ထိုင္းေထာက္လွမ္းေရး အသိုင္းအ၀န္း ကို ေမးၾကည့္တဲ့ သတင္းအရကေတာ့ ဖမ္းဆီးမႈေတြရွိ တယ္လို႔သိရတယ္”ဟု မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ အတိုက္အခံ အသိုင္းအ၀န္းက ေျပာသည္။ ယခုႏွစ္ ေဖာ္ေဖာ္ဝါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ကရင္အမ်ိဳးသားအစည္းအ႐ုံးမွ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ဖဒိုမန္းရွာ ကို အမည္မသိ ေသနတ္သမားႏွစ္ဦးက မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ရွိ ၎၏ေနအိမ္အတြင္း ဝင္ေရာက္ ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ခဲ့သည္။ ယေန႔အခ်ိန္အထိ ၎တရားခံကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ျခင္းမရွိေသးေပ။ ယင္း ဖဒိုမန္းရွာလုပ္ႀကံခံရၿပီးေနာက္ပိုင္း ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္တေလ်ာက္ရွိ ျမန္မာအတိုက္အခံမ်ားက လုပ္ႀကံ သတ္ျဖတ္မႈမ်ားထပ္မံျဖစ္လာႏိုင္ဖြယ္ရွိသည့္အတြက္ ၎တို႔၏လံုၿခံဳေရးကို အထူးဂ႐ုျပဳေနၾက ေၾကာင္းလည္း သိရသည္။ ျမန္မာအင္တာနက္သတင္းစာမ်က္ႏွာမ်ားႏွင့္ ဘေလာ့မ်ားတြင္လည္း ျမန္မာအတိုက္အခံႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ရန္ ျမန္မာစစ္အစိုးရက လူ ၂၀ ထက္ မနည္း ေစလႊတ္ထားသည္ ဆိုေသာ သတင္းမ်ားလည္း ပ်ံ႕ႏွံ႔လ်ွက္ရွိသည္။