ဗမာ့တပ္မေတာ္၏ အတြင္းေရးမ်ားကုိ ေလ့လာသူမ်ားအတြက္ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ပါ။ ကုိဖုိးတရုတ္ သတင္းစာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖၚျပသည္။
ေဆာင္းပါးရွင္ - ေ၀ဟင္ ( ျပည္တြင္း တပ္မေတာ္ ေလမွ အရာရွိတစ္ဦး)
ယခင္ေဆာင္းပါးမ်ားတြင္ ေလတပ္အတြင္းတြင္ အရာရွိအခ်င္းခ်င္း ခဲြျခားဆက္ဆံ ခံရမႈႏွင့္ လမ္းစ ေပ်ာက္ေနေသာ ေလတပ္မွ ဘ၀မ်ားအေၾကာင္းကို တင္ျပခဲ့ပါသည္။
၂၉-၅-၂၀၀၉ ရက္ေန႔က ထပ္မံထုတ္ျပန္လိုက္ေသာ ကက (ေလ)ႏွင့္ ကက(ထူး)တို႔ ရဲ႕ရာထူးတိုးျမႇင့္မႈ အမိန္႔ျပန္တမ္းတြင္ ေလတပ္သို႔ အေျမာက္အျမားေခၚယူထားခဲ့ေသာ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္္ စစ္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းဆင္း DSA - 41 ႏွင့္ DSA – 42 မွ ေလသူရဲအရာရွိ (၂၀၀) ခန္႔ကို ဗိုလ္မွဴးအဆင့္သို႔ တိုးျမႇင့္ ေပးလိုက္ျပန္ရာ ေလတပ္အတြင္းမွ ဗိုလ္ႀကီး အဆင့္မွာပင္ အဆင့္တိုးေပး မခံရပဲ က်ိတ္မွိတ္ ေနၾကရေသာသူမ်ား၊ ဗိုလ္မွဴး အဆင့္မွာပင္ ရပ္တန္႔ေနေသာသူမ်ားႏွင့္ အဆင့္တိုးေပးရန္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားျခင္း မခံရေသာသူမ်ား၏ မေက်နပ္ေသာ အသံမ်ား ဆူညံစြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါသည္။
ေလတပ္မွာ ပိုင္းေလာ့အုပ္စု၊ ေျမျပင္အုပ္စုဆိုျပီးရွိရာ ပိုင္းေလာ့အုပ္စုကိုသာ ေနရာေပးရာ မေက်နပ္ခ်က္ မ်ားလည္း ရွိေနၾကပါသည္။ ပိုင္းေလာ့အုပ္စုမွာပင္ MI - 2ႏွင့္ MI – 17 ရုရွားရဟတ္ယာဥ္မ်ား အတြက္ ရဟတ္ယာဥ္ေမာင္း ပိုင္းေလာ့အုပ္စု ၊ G – 4 ၊ PC 6-7 ေလယာဥ္ေမာင္း ပိုင္းေလာ့အုပ္စု၊ F – 7 တိုက္ေလယာဥ္ေမာင္း ပိုင္းေလာ့အုပ္စုတို႔ အခ်င္းခ်င္းပင္ အခြင့္အေရးရပံုခ်င္း မညီမမွွ်ရွိေနရာမွ ေနာက္ဆံုး ရုရွားမွ MIG- 29 ေခတ္မီွဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္မ်ား ေပၚေပါက္လာျပန္ေသာေၾကာင့္ အဆုိပါ ဂ်က္တိုက္ ေလယာဥ္မ်ားသို႔ တက္ခြင့္ရတဲ့ ပိုင္းေလာ့မ်ားအတြက္ အထူးအခြင့္အေရး ရရွိခဲ့ျပန္သျဖင့္ မေက်နပ္မႈမ်ား ပိုမိုၾကီးထြားလ်က္ရွိပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ျမတ္ဟိန္းကေတာ့ တင္ျပခ်က္ မွန္သမွ်အား မ်က္ကြယ္ျပဳကာ သူလုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနဆဲသာ ျဖစ္ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ေလတပ္ထဲတြင္ အရာရွိ အဆင့္တိုးေပးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ မမွ်တမႈ မ်ားရွိေနသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာ ရွိေနေသာ္လည္း တိုင္ၾကားရန္ ခက္ခဲလွပါသည္။ တပ္မေတာ္ ထုံးစံအရ အဆင့္ဆင့္ တိုင္ၾကားမႈ လုပ္ရန္ ညြန္ၾကားထားေသာ္လည္း ထိထိေရာက္ေရာက္ ေျဖရွင္းေပးျခင္း မရွိဘဲ အမုန္းသာ အဖတ္တင္ကာ ႏွိပ္ကြပ္ခံရပါသည္။ ဒါမွမဟုတ္ အဆင့္ေက်ာ္ကာ ထိပ္ဆံုးက အၾကီးအကဲထံ တိုက္ရိုက္ တိုင္ၾကားခဲ့ပါကလည္း အေရးယူ ခံရမည့္အျပင္ လူႀကီးျငိဳျငင္ကာ အာဃာတတရားႏွင့္ ထုေထာင္းခံရမည္ စိုးသည္က တေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ သာမန္အရာရွိမ်ားအတြက္ မေက်နပ္ခ်က္ကို ေဖၚထုတ္ရန္ ခက္ခဲ လွပါသည္။
ေလတပ္တြင္ စက္မႈလက္မႈဌာနခဲြ၌ အရာရွိ ၄၀၀ ခန္႔ရွိၿပီး ၃၀၀ ခန္႔မွာ တပ္မေတာ္နည္းပညာတကၠသိုလ္ DSTA ေက်ာင္းဆင္း အရာရွိမ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ က်န္ ၁၀၀ ခန္႔အနက္ အရာရွိ ၃၀ ခန္႔မွာ ခြက္ေပ်ာက္ေနေသာ Senior အရာရွိမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ေရတပ္တြင္လည္း ထိုသို႔ေသာ ျပႆနာမ်ားရွိပါသည္။ ေရတပ္မွာ သေဘၤာတက္အုပ္စုႏွင့္ ေျမျပင္အုပ္စု အခြင့္အေရးရမႈ ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိရာ ထုထည္ၾကီးမားေသာ ယာဥ္ျဖစ္သည့္ အားေလ်ာ္စြာ သေဘာၤႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ ပညာ သည္အုပ္စု ေျမာက္ျမားစြာ ရွိသျဖင့္ ပိုမိုရႈပ္ေထြးကာ ခြဲျခားဆက္ဆံခံေနရပါသည္။
သာမန္ အရာရွိမ်ားသည္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြၿပီးက ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အေျပာင္းအလဲ၌ တပ္မေတာ္အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မႈႏွင့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားအတြက္ အေကာင္းျမင္စြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနၾကပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ား၏ ဖိႏွိပ္မႈ၊ ထင္ရာစိုင္းမႈမ်ားကို ခံစား ေနၾကရသူမ်ားျဖစ္ရာ ယေန႔ျပည္သူတို႔၏ ဘ၀ကို နားလည္ စာနာႏိုင္သူမ်ားအျဖစ္လည္း ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။ မူ၀ါဒအမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲမႈ၏ သားေကာင္ျဖစ္ခဲ့ရေသာ ခြက္ေပ်ာက္ စစ္ဗိုလ္မ်ားကလည္း အသက္ကန္႔သတ္ျဖင့္ အရပ္ဘက္သို႔ အေျပာင္းခံရသည္ထက္ တပ္မေတာ္သားပီသစြာ အဆင့္ဆင့္ေသာ တပ္တြင္းရာထူးကိုသာ လက္ခံထမ္းေဆာင္ခ်င္ ၾကပါသည္။
ႏိုင္ငံတကာရွိ တပ္မေတာ္မ်ားသည္ ဂ်က္တိုက္ေလယာဥ္တစ္စင္း စက္ခ်ိဳ႕ယြင္း၍ ေလထဲတြင္ ျပႆနာ ျဖစ္ေနခ်ိန္၌ ေငြေၾကးႏွင့္အခ်ိန္ ႀကီးမားစြာ ျမဳပ္ႏွံေလ့က်င့္ ထားရသည့္ လူကိုသာ တန္ဖိုးထားကာ ပိုင္းေလာ့အား အေရးေပၚထုိင္ခုံ ခလုပ္ကို ႏွိပ္ခုိင္းၿပီး အဆိုပါေလယာဥ္ေပၚမွ ေလထီးႏွင့္ ခုန္ထြက္ခိုင္းေစပါသည္။ ျမန္မာ့့ တပ္မေတာ္မွာမူ လူထက္ ေလယာဥ္ကို တန္ဖိုးထားသျဖင့္ အသက္စြန္႔သြားရသည့္ ပိုင္းေလာ့မ်ားစြာရွိရာ အရာရွိတိုင္းလိုလို ႏွေျမာတသ ျဖစ္လ်က္ရွိေနၾကပါသည္။
ပို၍ ဆိုး၀ါးသည္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခ်င္းအတူတူ ၾကည္းတပ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားသာ ထိပ္ပိုင္း ေနရာမ်ား၌ တန္းစီပိတ္ကာ ေနရာယူၾကထားၿပီး သမိုင္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္ ၾကည္းတပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားက ေလတပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားကို သီးျခားလူတန္းစားႏွင့္ ပညာသည္ လူတန္းစား အျမင္မ်ိဳးသာ သေဘာထားၾကပါသည္။ ေလတပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ဖြဲ႔စည္းပံုအရသာ ထားရွိျပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ ဘာမွ်မေပးသည့္ သေဘာ ေတြ႔ေနရပါသည္။
ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ တပ္မေတာ္အတြင္းရွိ ထိုထိုေသာ ညီေနာင္မ်ားအတြက္ တခုခုေတာ့ လုပ္ေပးသင့္ပါသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ေတာ့ ျပည္သူမ်ား သိေစရန္ စာမ်က္ႏွာေပၚ တင္ ေပးရုံမွ်သာ တတ္ႏိုင္ပါေသးသည္။ ထိုထက္ပို၍ တတ္ႏိုင္ေသာ ညီေနာင္မ်ားကလည္း နည္းလမ္းျပသ ကူညီေပးလိုက္ၾကပါ။ ညီညြတ္ျခင္းသည္ အင္အားျဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment