ဒီဇင္ဘာလ ၅ရက္။ ေစာသိန္းျမင့္ (ေကအုိင္စီ)
ထုိင္းႏွင့္ ျမန္မာႏွစ္ႏုိင္ငံၾကား ဆက္သြယ္ထားသည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ယေန႔နံနက္(၇)နာရီခဲြတြင္ ႏွစ္ ဘက္အာဏာပိုင္ မ်ားက ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္လုိက္ၿပီး ျဖစ္သည္။အဆိုပါ တံတားကို ျမန္မာအစိုးရဘက္မွ ၁ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ ပိတ္ထားခဲ့ၿပီး ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး အေရးႀကီးသည့္အ တြက္ ထုိင္းအာဏာပုိင္မ်ားက ျမန္မာဘက္ကုိ သြားေရာက္ၫႇိႏႈိင္းရာမွ ယခုလုိ ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
တံတား ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္သည့္ အခမ္းအနားကို ႏွစ္ဘက္အာဏာပုိင္မ်ားက တံတား၏အလယ္တြင္ ယေန႔ ဖဲႀကိဳးျဖတ္ကာ ဖြင့္လွစ္ ေပးခဲ့ၿပီး တံတားဖြင့္ပဲြသို႔ ျမန္မာဘက္က ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ နယ္ျခားေကာ္မတီ ဥကၠဌ ဗုိလ္မွဴးႀကီး သက္ခုိင္ဦးႏွင့္ ထုိင္းဘက္ျခမ္းက ဗုိလ္မွဴးႀကီးအူကရစ္ႏုိ႔ကန္ဖဲ ဦးေဆာင္ဖြင့္လွစ္ၿပီး ကရင္ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္မင္း၊ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္တုိ႔ အပါအ၀င္ ပရိႆတ္ ၂၀၀ခန္႔ လာေရာက္ခဲ့သည္ဟု ကိုယ္တုိင္သြားခဲ့သူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယခုလုိ ႏွစ္ႏုိင္ငံအတြက္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ အေရးႀကီးသည့္ တံတားအား ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္လုိက္သည့္အေပၚ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားႏွင့္ ကုန္သည္မ်ားက ႀကိဳဆုိလုိက္ၾကသည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕ရွိ ကုန္သည္အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက “တံတားဖြင့္ေတာ့ သြားရတာအဆင္ေျပတယ္ေလ။ ေလွနဲ႔က်ေတာ့ အဆင္းအတက္နဲ႔ စရိတ္ကုန္မ်ားတယ္ မဟုတ္လား။ တံတားဘက္က ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ေတာေမာခ မေပးရေတာ့ဘူး။ ေလွနဲ႔က်ေတာ့ အသြားအျပန္ ၁,၅၀၀ ကုန္ၿပီ။ ေတာေမာခ ၂၀လည္း ေပးရေသးတယ္။”ဟု ေျပာသည္။
ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားဖြင့္လွစ္ၿပီးသည္ႏွင့္ တဆက္တည္း ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ ၈နာရီခြဲေက်ာ္တြင္ ျမ၀တီၿမိဳ႕နယ္တြင္းရွိ နယ္စပ္ကုန္ သြယ္ေရးဇံုကိုလည္း အထူးစီးပြားေရးဇံုအျဖစ္ အခမ္းအနားျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာ ထိုင္းအာဏာပိုင္မ်ားလည္း သြားေရာက္အားေပး ၾကည့္႐ႈခဲ့သည္ဟု ျမ၀တီၿမိဳ႕ခံမ်ားက ေျပာဆိုသည္။
ၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက “တံတားဖြင့္ၿပီးတာနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရးဇံုဘက္ကို လူႀကီးေတြ သြားၾကတာပဲ။ ထိုင္းဘက္ကေတာ့ ကား ၅စီးေလာက္ ၀င္လာတယ္။”ဟု ေကအိုင္စီသို႔ ေျပာသည္။
မဲေဆာက္-ျမ၀တီတံတားကို ထုိင္းဘက္ျခမ္းမွ ေသာင္ရင္းျမစ္ကမ္းထိန္းနံရံ တည္ေဆာက္မႈေၾကာင့္ ဟူေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ၂၀၁၀ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၈ရက္ေန႔တြင္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက တစ္ဖက္သတ္ ပိတ္ပစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
၎တံတားမပိတ္ခင္က တလအတြင္း ႏွစ္ႏုိင္ငံ တရား၀င္ကုန္သြယ္မႈမွာ ထုိင္းကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းမႈ ဘတ္သန္း ၃,၀၀၀ဖုိးအထိ ရွိ ၿပီး ကုန္သြယ္ေရးတံတား ပိတ္လုိက္သည့္ေနာက္ပိုင္း ထုိင္းမွ ျမန္မာျပည္သုိ႔ ကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းမႈ ဘတ္သန္း ၇၀၀ခန္႔သာရွိေတာ့ သည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။
တံတားပိတ္ထားသည့္ ကာလအတြင္း ျမန္မာကုန္သည္မ်ားက တရားမ၀င္ လမ္းေၾကာင္းမွ အဓိကထား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနရသ လို ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက ထိုင္းကုန္ပစၥည္းတင္သြင္းျခင္းကို တားျမစ္ပိတ္ပင္မႈမ်ားလည္း ရွိခဲ့ေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ေျပာဆို သည္။
ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ခ်စ္ၾကည္ေရး ကုန္သြယ္မႈတံတားကို ၁၉၉၇ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၁၅ရက္ေန႔က စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံ ဘက္မွ အကုန္က်ခံ တည္ေဆာက္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
မဲေဆာက္ျမ၀တီတံတား ျပန္ဖြင့္ျပီ
~ဓာတ္ပံုမ်ား - ဧရာ၀တီ။
ထုိင္းျမန္မာနယ္စပ္ မဲေဆာက္ျမ၀တီ တံတားကို ယေန႔နံနက္ ၇ နာရီခြဲခန္႔က ျမန္မာဘက္က ျပန္ဖြင့္ေပးလိုက္သျဖင့္ တနွစ္ခြဲခန္႔ ရပ္နားထားရသည့္ ဤေဒသ၏ တရား၀င္ ကုန္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ျပန္လည္ စတင္ခဲ့သည္။
ဖြင့္ပြဲကို တံတားအလယ္တြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏွင့္ထိုင္း ဘက္မွွ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ နယ္ျခားေကာ္မတီ ဥကၠဌ ဗိုလ္မႉးႀကီး သက္ခိုင္ဦး၊ ထိုင္းဘက္မွ ဗိုလ္ မႉးႀကီးအူကရစ္ႏို႔ကန္ဖဲတို႔က ဖဲႀကိဳးျဖတ္၍ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့သည္။
ဖြင့္ပြဲ တက္ေရာက္သည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး ဒု၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္က "အခုလို တံတား ျပန္ဖြင့္ေပးလိုက္တဲ့ အတြက္ ထိုင္းနဲ႔ျမန္မာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးကို ျပန္လည္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေတာ့မွာ ျဖစ္တယ္။ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဟာ ျမန္ မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒုတိယ အႀကီးဆံုး ကုန္သြယ္ေရးဇံု ျဖစ္တယ္" ဟု ေျပာသည္။
တံတားျပန္ဖြင့္သည့္အတြက္ ႏွစ္ဖက္အစိုးရ တာ၀န္ရိွသူမ်ားကို အထူး ေက်းဇူးတင္ရိွသည္ဟု ထိုင္းကုန္သည္ႀကီး ႏိုင္ဆူခ်ိဳင္းက ေျပာသည္။
"ျမန္ဘက္က တံတားကိုပိတ္ထားတာ တႏွစ္ခြဲ ရိွေတာ့မယ္။ တံတားတလပိတ္ရင္ထိုင္းဘက္ ကဘတ္သန္း ၃ ေထာင္ေလာက္ ကုန္သြယ္မႈ ဆံုးရံႈးတယ္။ တႏွစ္ခြဲနီးပါး ဆိုေတာ့ ဘီလီယံနဲ႔ ခ်ီးၿပီးဆံုးရံႈးတယ္။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ မွီခိုသူေတြလည္း အခက္အခဲ ျဖစ္ၾကရတယ္။ ဒီေန႔ကစၿပီး ကုန္စည္ေတြ ျမန္မာဘက္ စပို႔ၿပီ ျဖစ္လုိ႔ ပံုမွန္ ကုန္သြယ္ေရး အေနအထားကုိ ျပန္ေရာက္လာတဲ့အတြက္ အားလံုး ေပ်ာ္ရႊင္ေနၾကတယ္" ဟု ၎က ေျပာသည္။
ယေန႔နံနက္ကစ၍ ႏွစ္ဖက္ ကုန္စည္ပို႔ေဆာင္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား အျပန္အလွန္ ေျပးဆြဲေနသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ျမ၀တီရိွ ေရႊျမန္မာ ခရီးသည္ ပို႔ေဆာင္ေရး မွန္လံု ကားငယ္မ်ားလည္း ျမ၀တီမဲ ေဆာက္ခရီးစဥ္ကို ေျပးဆြဲေနသည္။
ျမ၀တီၿမိဳ႕မွကုန္သည္တဦးျဖစ္သည့္ မရီက "တံတား ဖြင့္လိုက္ေတာ့ျပႆနာေတြ နည္းသြား တယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ ျမ၀တီကေန မဲေဆာက္ ကားစီးရံုပဲ။ အရင္လို ကားတတန္ ေလွတတန္ အလုပ္ မရႈပ္ေတာ့ဘူး။ တရား၀င္ကုန္သြယ္ေရး ျပန္ဖြင့္လိုက္တဲ့အတြက္ ထိုင္းကုန္နဲ႔ျမန္မာ ကုန္ေတြကို အရင္လို ေအာက္လမ္းကေန ခိုးသယ္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ ထိုင္းနဲ႔ကုန္သြယ္ရာ မွာလည္း ျမန္မာကုန္သည္ေတြ နစ္နာမႈမရိွေတာ့ဘူး" ဟု ေျပာသည္။
တံတားဖြင့္ပြဲ အၿပီးတြင္ ျမန္မာဘက္ျခမ္းျမ၀တီတြင္ ျပဳလုပ္သည့္ အထူးစီးပြားေရးဇံု ဖြင့္ပြဲသို႔ ကရင္ျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးေဇာ္မင္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီး၏ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ Mr Phronphong Nopphalit ဦးေဆာင္သည့္ ႏွစ္ဘက္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား သြားေရာက္ခဲ့ၾကသည္။
မဲေဆာက္ျမ၀တီ တံတားကို နယ္စပ္လံုၿခံဳေရး အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ျမန္မာအာဏာပိုင္မ်ားက ယမန္ႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁၈ ရက္ေန႔က စတင္ပိတ္ခဲ့သည္။
အရွည္မီတာ ၄၂၀ ရိွသည့္ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားကို ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တံတားတည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ကုန္က်စရိတ္ကို ထိုင္းႏိုင္ငံဘက္က တာ၀န္ယူခဲ့သည္။
No comments:
Post a Comment