သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္
(KNU အေနနဲ႕ အတိတ္မွာ အေတြ႕အၾကဳံရွိၿပီးသားၿဖစ္ၿပီး ယခုၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ KNU ညံ့လွ်င္ KNU ခံရမွာသာၿဖစ္တယ္။)
သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား လက္ရွိၿပဳလုပ္ေနသည့္ အပစ္ခတ္ရပ္ စဲေရးအေၾကာင္း စဥ္းစားရင္း တစ္ခါအလိမ္ခံရလွ်င္ လိမ္သူ၏အၿပစ္၊ ႏွစ္ခါခံရၿပီဆိုလွ်င္ လိမ္သူ၏ အၿပစ္ မဟုတ္ေတာ့ ဆိုသည့္ စကားကို ေၿပးၿမင္ေယာင္မိသည္။
KNU ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေဂ်ာ္နီ |
(KNU အေနနဲ႕ အတိတ္မွာ အေတြ႕အၾကဳံရွိၿပီးသားၿဖစ္ၿပီး ယခုၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႕ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ KNU ညံ့လွ်င္ KNU ခံရမွာသာၿဖစ္တယ္။)
သမၼတဦးသိန္းစိန္၏ အစိုးရႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ား လက္ရွိၿပဳလုပ္ေနသည့္ အပစ္ခတ္ရပ္ စဲေရးအေၾကာင္း စဥ္းစားရင္း တစ္ခါအလိမ္ခံရလွ်င္ လိမ္သူ၏အၿပစ္၊ ႏွစ္ခါခံရၿပီဆိုလွ်င္ လိမ္သူ၏ အၿပစ္ မဟုတ္ေတာ့ ဆိုသည့္ စကားကို ေၿပးၿမင္ေယာင္မိသည္။
အဆိုပါ
စကားလုံးသည္ ဟာသဆန္သည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ညံ့သူခံစတမ္းဆိုသည့္
အဓိပၸါယ္ျဖစ္၍ နိုင္ငံေရးကဲ့သို႔ ႀကီးက်ယ္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္
လြန္စြာအသုံးဝင္ေပသည္။
တစ္ခ်ိန္က နဝတစစ္အစိုးရႏွင့္ အပစ္ရပ္၍ အမ်ိဳးသားညီလာခံတက္ေရာက္ခဲ့သည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕ မ်ား ၾကဳံေတြ႕ခဲ့သည့္ အမွားမ်ိဳး ယေန႔ အပစ္ရပ္စဲေရးလုပ္ေနၾကသည့္ အဖြဲ႕မ်ား မလုပ္မိေစရန္ ၄င္းစကားလုံးသည္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳမည္ ျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္က အမ်ိဳးသားညီလာခံ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ အပစ္ရပ္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ား၏ ရလဒ္ကို ထုတ္ ႏွုတ္ျပရလၽွင္ -
(၁) လက္နက္ကိုင္ ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕ ပ်က္စီးသြားသည္
(၂) ရန္သူႏွင့္ပူးေပါင္းသျဖင့္ တပ္ဗိုလ္ တပ္သားတခ်ိဳ႕ စိတ္ဓါတ္က်၍ တပ္ထြက္သြားသည္
(၃) အဖြဲ႕အစည္းတခ်ိဳ႕ ေခ်မွုန္းခံလိုက္ရသည္
(၄) အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္ တခ်ိဳ႕ ရန္သူ႔သစၥာခံ ျဖစ္သြားသည္
(၅) အဖြဲ႕အစည္း အခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ေပးျခင္း ခံခဲ့ရသည္
(၆) ေဒသဖြံ့ၿဖိဳးေရး အတြက္ဆိုကာ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ား ထုတ္ေရာင္းစားသျဖင့္ ကုန္ခမ္းသြားသည္ ။
စသည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ ။
ထို႔အျပင္ လက္နက္ကိုင္မ်ားအား အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ေဆြးေႏြးပါ ၊ ေနာင္တက္မည့္ အစိုးရႏွင့္ေဆြးေႏြးပါ ဆိုသည့္ ေျပာစကားမွာလည္း ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ၾကာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၿပီး လက္ေတြ႕တြင္ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ျဖစ္သည္။
ယေန႔ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတို႔ ျပဳလုပ္ေနသည့္ အပစ္အခတ္ရပ္ဆဲေရးကို ျပန္လည္သုံးသပ္မည္ ဆိုလၽွင္ အပစ္ရပ္ဆဲေရး ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ကာလမွ အေတြ႕အၾကဳံမ်ားကို သင္ခန္းစာယူရမည္သာ ျဖစ္သည္ ။ လက္ရွိ အပစ္အခတ္ ရပ္ဆဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ပထမ အပစ္ရပ္ ၊ ဒုတိယ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ ၊ တတိယ နိုင္ငံေရးေဆြးေႏြး ဆို သည့္ အဆင့္ ၃ ဆင့္ပါ၀င္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။
အဆိုပါ အဆင့္ ၃ ဆင့္အနက္ ဒုတိယအဆင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းတြင္ အခ်ိန္အားျဖင့္ ၃၊ ၄ ႏွစ္ၾကာျမင့္မည္ဟုလည္း ဆိုသည္ ။ ထိုအခ်ိန္မွာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျမန္မာနိုင္ငံ အာဆီယံဥကၠ႒ လုပ္မည့္ အခ်ိန္ႏွင့္လည္း တိုက္ဆိုင္ေနသည္။
ထိုအခ်က္ကို ၾကည့္လၽွင္ ယခုအပစ္ရပ္စဲခ်ိန္ကာလမွ ဒုတိယအဆင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးျပဳလုပ္သည့္ ၃၊ ၄ ႏွစ္ကာလ အတြင္း အပစ္ရပ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ကံၾကမၼာကို ႀကိဳတင္ခန႔္မွန္းတြက္ဆၾကည့္၍ ရမည္ထင္သည္။
တနည္းအားျဖင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးကာလဆိုသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြက္ အစစ္အမွန္ လိုအပ္ခ်က္မဟုတ္ပဲ ေထာင္ ေျခာက္တစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္ပါက တပ္ဖ်က္ရသည္အထိ အႏၲရာယ္ရွိနိုင္သည္။
အစိုးရဘက္မွအာဆီယံဥကၠ႒ျဖစ္ခ်ိန္ႏွင့္အခ်ိန္ကိုက္၍ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ဆြဲကာယခင္ အမ်ိဳးသား ညီ လာခံကဲ့သို႔အ ႏွစ္သာရမရွိေသာ စကားလုံး အရသာ အမ်ိဳးသားေရးလိုလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလို ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္း ပကာ နိုင္ငံတကာေထာက္ခံမွုရရွိေစရန္ အျမတ္ထုတ္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ေနာက္ထပ္ စိတ္ဝင္စားစရာ အခ်က္ တစ္ခုမွာ ဇန္နဝါရီလ ၁၃ ရက္ ေန႔က ယခင္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေဟာင္း ဦးခင္ညြန႔္ကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ ျပန္လည္လြတ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဦးခင္ညြန႔္အေနျဖင့္ နိုင္ငံေရးႏွင့္ မပတ္သက္ေတာ့ဟု ဆိုေနသည့္တိုင္ အစိုးရခိုင္းသမၽွ လုပ္ေပးရမည့္ အားနည္းခ်က္ မ်ား သူ႔ထံတြင္ ရွိေနသည္ ။ အားနည္းခ်က္ဆိုသည္မွာ လက္ရွိေထာင္တြင္းရွိ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေဟာင္းမ်ား ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္ေရးမွာ ဦးခင္ညြန႔္၏ လုပ္ရပ္မ်ားအေပၚ မူတည္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ အစိုးရမွ ဦးခင္ညြန႔္အား ျပန္ကိုင္လၽွင္ တက္တက္ႂကြႂကြ လုပ္ျပရမည့္ အေနအထား ျဖစ္သည္။
မၾကာမီ ရက္ပိုင္း အတြင္းက ေဇကမၻာဦးခင္ေရႊ၏ ျမရိပ္ညိဳတိုင္းရင္းသားမ်ား ဖြံ့ၿဖိဳးေရးေဖါင္ေဒးရွင္းသို႔ ဦးခင္ညြန႔္အား ဖိတ္ၾကားခဲ့သည္ ဆိုသည့္ သတင္း ထြက္ေပၚခဲ့ရာ ၄င္းမွာတိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေဒသမ်ားတြင္ ျပဳလုပ္မည့္ဖြံ့ၿဖိဳး ေရး လုပ္ငန္း အဆင့္တြင္ ဦးခင္ညြန႔္တစ္ေယာက္ ပါ၀င္လာမည့္ ေရွ႕ေျပးနိမိတ္ပုံ တစ္ခုျဖစ္သည္။
အကယ္၍ ဦးခင္ညြန႔္သာ အဆိုပါေဒသ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္လာပါက တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ ဦးခင္ညြန႔္တို႔ တစ္ေက်ာ့ျပန္လည္ ဆုံေတြ႕ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားအတြင္းၿဖိဳခြဲေရး၊ ၿပိဳကြဲေရးဇါတ္လမ္း မ်ား စတင္ လာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ား ၿဖိဳခြဲခံရမည္ ဆိုပါက လက္ရွိတိုင္းရင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုေနသည့္ တန္းတူရည္တူ နိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။
ထိုအခါ လိမ္သူဘက္မွ အျပစ္မဟုတ္ေတာ့ပဲ ႏွစ္ခါအလိမ္ခံသူမ်ားထံတြင္သာ တာဝန္ရွိေပလိမ့္မည္။
တစ္ခ်ိန္က နဝတစစ္အစိုးရႏွင့္ အပစ္ရပ္၍ အမ်ိဳးသားညီလာခံတက္ေရာက္ခဲ့သည့္ တိုင္းရင္းသား လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕ မ်ား ၾကဳံေတြ႕ခဲ့သည့္ အမွားမ်ိဳး ယေန႔ အပစ္ရပ္စဲေရးလုပ္ေနၾကသည့္ အဖြဲ႕မ်ား မလုပ္မိေစရန္ ၄င္းစကားလုံးသည္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျပဳမည္ ျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္က အမ်ိဳးသားညီလာခံ တက္ေရာက္ခဲ့သည့္ အပစ္ရပ္ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ား၏ ရလဒ္ကို ထုတ္ ႏွုတ္ျပရလၽွင္ -
(၁) လက္နက္ကိုင္ ေခါင္းေဆာင္တခ်ိဳ႕ ပ်က္စီးသြားသည္
(၂) ရန္သူႏွင့္ပူးေပါင္းသျဖင့္ တပ္ဗိုလ္ တပ္သားတခ်ိဳ႕ စိတ္ဓါတ္က်၍ တပ္ထြက္သြားသည္
(၃) အဖြဲ႕အစည္းတခ်ိဳ႕ ေခ်မွုန္းခံလိုက္ရသည္
(၄) အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ေခါင္းေဆာင္ တခ်ိဳ႕ ရန္သူ႔သစၥာခံ ျဖစ္သြားသည္
(၅) အဖြဲ႕အစည္း အခ်င္းခ်င္း ရန္တိုက္ေပးျခင္း ခံခဲ့ရသည္
(၆) ေဒသဖြံ့ၿဖိဳးေရး အတြက္ဆိုကာ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ား ထုတ္ေရာင္းစားသျဖင့္ ကုန္ခမ္းသြားသည္ ။
စသည့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္သည္ ။
ထို႔အျပင္ လက္နက္ကိုင္မ်ားအား အမ်ိဳးသားညီလာခံတြင္ေဆြးေႏြးပါ ၊ ေနာင္တက္မည့္ အစိုးရႏွင့္ေဆြးေႏြးပါ ဆိုသည့္ ေျပာစကားမွာလည္း ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ၾကာ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ၿပီး လက္ေတြ႕တြင္ အေကာင္အထည္ ေပၚမလာသည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ျဖစ္သည္။
ယေန႔ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ အစိုးရတို႔ ျပဳလုပ္ေနသည့္ အပစ္အခတ္ရပ္ဆဲေရးကို ျပန္လည္သုံးသပ္မည္ ဆိုလၽွင္ အပစ္ရပ္ဆဲေရး ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ကာလမွ အေတြ႕အၾကဳံမ်ားကို သင္ခန္းစာယူရမည္သာ ျဖစ္သည္ ။ လက္ရွိ အပစ္အခတ္ ရပ္ဆဲေရး လုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ပထမ အပစ္ရပ္ ၊ ဒုတိယ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ ၊ တတိယ နိုင္ငံေရးေဆြးေႏြး ဆို သည့္ အဆင့္ ၃ ဆင့္ပါ၀င္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။
အဆိုပါ အဆင့္ ၃ ဆင့္အနက္ ဒုတိယအဆင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းတြင္ အခ်ိန္အားျဖင့္ ၃၊ ၄ ႏွစ္ၾကာျမင့္မည္ဟုလည္း ဆိုသည္ ။ ထိုအခ်ိန္မွာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ျမန္မာနိုင္ငံ အာဆီယံဥကၠ႒ လုပ္မည့္ အခ်ိန္ႏွင့္လည္း တိုက္ဆိုင္ေနသည္။
ထိုအခ်က္ကို ၾကည့္လၽွင္ ယခုအပစ္ရပ္စဲခ်ိန္ကာလမွ ဒုတိယအဆင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးျပဳလုပ္သည့္ ၃၊ ၄ ႏွစ္ကာလ အတြင္း အပစ္ရပ္အဖြဲ႕မ်ား၏ ကံၾကမၼာကို ႀကိဳတင္ခန႔္မွန္းတြက္ဆၾကည့္၍ ရမည္ထင္သည္။
တနည္းအားျဖင့္ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးကာလဆိုသည္မွာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြက္ အစစ္အမွန္ လိုအပ္ခ်က္မဟုတ္ပဲ ေထာင္ ေျခာက္တစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး မလုပ္တတ္ မကိုင္တတ္ပါက တပ္ဖ်က္ရသည္အထိ အႏၲရာယ္ရွိနိုင္သည္။
အစိုးရဘက္မွအာဆီယံဥကၠ႒ျဖစ္ခ်ိန္ႏွင့္အခ်ိန္ကိုက္၍ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ဆြဲကာယခင္ အမ်ိဳးသား ညီ လာခံကဲ့သို႔အ ႏွစ္သာရမရွိေသာ စကားလုံး အရသာ အမ်ိဳးသားေရးလိုလို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလို ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား က်င္း ပကာ နိုင္ငံတကာေထာက္ခံမွုရရွိေစရန္ အျမတ္ထုတ္ေရးပင္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္၍ ေနာက္ထပ္ စိတ္ဝင္စားစရာ အခ်က္ တစ္ခုမွာ ဇန္နဝါရီလ ၁၃ ရက္ ေန႔က ယခင္ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေဟာင္း ဦးခင္ညြန႔္ကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ ျပန္လည္လြတ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဦးခင္ညြန႔္အေနျဖင့္ နိုင္ငံေရးႏွင့္ မပတ္သက္ေတာ့ဟု ဆိုေနသည့္တိုင္ အစိုးရခိုင္းသမၽွ လုပ္ေပးရမည့္ အားနည္းခ်က္ မ်ား သူ႔ထံတြင္ ရွိေနသည္ ။ အားနည္းခ်က္ဆိုသည္မွာ လက္ရွိေထာင္တြင္းရွိ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေဟာင္းမ်ား ျပန္လည္ လြတ္ေျမာက္ေရးမွာ ဦးခင္ညြန႔္၏ လုပ္ရပ္မ်ားအေပၚ မူတည္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ျဖစ္၍ အစိုးရမွ ဦးခင္ညြန႔္အား ျပန္ကိုင္လၽွင္ တက္တက္ႂကြႂကြ လုပ္ျပရမည့္ အေနအထား ျဖစ္သည္။
မၾကာမီ ရက္ပိုင္း အတြင္းက ေဇကမၻာဦးခင္ေရႊ၏ ျမရိပ္ညိဳတိုင္းရင္းသားမ်ား ဖြံ့ၿဖိဳးေရးေဖါင္ေဒးရွင္းသို႔ ဦးခင္ညြန႔္အား ဖိတ္ၾကားခဲ့သည္ ဆိုသည့္ သတင္း ထြက္ေပၚခဲ့ရာ ၄င္းမွာတိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေဒသမ်ားတြင္ ျပဳလုပ္မည့္ဖြံ့ၿဖိဳး ေရး လုပ္ငန္း အဆင့္တြင္ ဦးခင္ညြန႔္တစ္ေယာက္ ပါ၀င္လာမည့္ ေရွ႕ေျပးနိမိတ္ပုံ တစ္ခုျဖစ္သည္။
အကယ္၍ ဦးခင္ညြန႔္သာ အဆိုပါေဒသ ဖြံ့ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္လာပါက တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားႏွင့္ ဦးခင္ညြန႔္တို႔ တစ္ေက်ာ့ျပန္လည္ ဆုံေတြ႕ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႕မ်ားအတြင္းၿဖိဳခြဲေရး၊ ၿပိဳကြဲေရးဇါတ္လမ္း မ်ား စတင္ လာေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။
တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ား ၿဖိဳခြဲခံရမည္ ဆိုပါက လက္ရွိတိုင္းရင္းသားမ်ား ေတာင္းဆိုေနသည့္ တန္းတူရည္တူ နိုင္ငံေရး ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား ျဖစ္ေပၚလာစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ေပ။
ထိုအခါ လိမ္သူဘက္မွ အျပစ္မဟုတ္ေတာ့ပဲ ႏွစ္ခါအလိမ္ခံသူမ်ားထံတြင္သာ တာဝန္ရွိေပလိမ့္မည္။
No comments:
Post a Comment