Sunday, May 6, 2012

သမိုင္းထဲက သမိုင္း အပိုင္းအစ တခ်ဳိ႔


 ဗိုလ္လင္းထင္(အလယ္)ႏွင့္ တပ္မွဴးတခ်ဳိ႔။ (ဓါတ္ပံု-KIC)
 
 ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွဳတ္ခမ္းေမြးကို ထိုင္းက မူးယစ္ရာဇာလို႔ ဆုေငြထုတ္လိုက္တဲ့ သတင္းနဲ႔ ဆက္စပ္ျပီး သထံုခရိုင္ တပ္မဟာမွဴး ဗိုလ္လင္းထင္ကို သတိရတယ္ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးနဲ႔ ဗိုလ္လင္းထင္ မဲေဆာက္ကို ၀င္သိမ္းခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ဆက္စပ္ေရးသား လာတာကို ဖူ႔တာမိက္ ဘေလာ့ကေန ဖတ္ရပါတယ္။ အဲဒီကေန တဆင့္  သူေရဝ့္ဖါန္ဘေလာ့မွာလည္း ဗိုလ္လင္းထင္ရဲ့ မဲေဆာက္ျမိဳ႔  သိမ္းတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ေရးသားလာတဲ့အျပင္ အဲဒီအခ်ိန္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမနဲ႔ ဗိုလ္လင္းထင္ ဆက္ဆံေရး အေျခအေနေတြကိုပါ ေရးသားလာတာကို ဖတ္ရပါတယ္။ 
ဒါ့အျပင္ ေသာသီခို ဘေလာ့မွာလည္း ဗိုလ္လင္းထင္ မဲေဆာက္ျမဳိ႔သိမ္းအျပီး အၾကီးအက်ယ္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပသနာေတြကို ဗုိလ္ခ်ဳပ္ျမကေန ေနာက္ေနာင္ မျဖစ္ေအာင္ ထိုင္းေတြကို တာ၀န္ယူ ကတိေပးျပီး ျပသာနာေတြ ေျဖရွင္းခဲ့တယ္ ဆိုတာကိုလည္း ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီစာေတြကို ဖတ္အျပီး စာေရးသူလည္း သိထားသမွ် ဖတ္ထားခဲ့ သမွ်ေတြနဲ႔ ၾကားထားခဲ့ သမွ်ေတြကို ေရးသားလာေစဖို႔ တြန္းအားၾကီး တခုျဖစ္ေပၚလာခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရင္ မွားမယ္ မထင္ပါဘူး။
 
ငယ္ရြယ္စဥ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမ။
   
စာေရးသူ မွ်ေ၀ ေရးသားခ်င္တာက ဗိုလ္လင္းထင္နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမတို႔ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္မွဳ ကေန ႏွစ္ရွည္လမ်ား ျဖစ္တည္မွဳေတြ တခ်ဳိ႔ရွိခဲ့ျပီး ဒီေကဘီေအ အကြဲအျပဲ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အခ်ိန္ထိပင္ ဆက္စပ္မွဳေတြမ်ား ရွိေနသလား ဆိုတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္က သထံုခရိုင္ကို တပ္မဟာ ၅လို႔ ေခၚျပီး ဗိုလ္လင္းထင္ကို တပ္မဟာ ၅မွဴးအျဖစ္ လူသိမ်ားခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္လင္းထင္ဟာ တလင္ တမယားစနစ္ မက်င့္သံုးပဲ မိန္းမေတြ အမ်ားၾကီး ယူထားတယ္ဆိုတာ ငယ္ငယ္ကတည္းကပင္ ၾကားဖူးနား၀ ရွိခဲ့ပါတယ္။  ေနာက္ပိုင္း တပ္မဟာ ၅လို႔ေခၚတဲ့ သထံုခရိုင္ကို တပ္မဟာ၁လို႔ ေျပာင္း လဲေခၚေ၀ၚခဲ့ၾကျပီး တပ္မဟာ ၅ကိုေတာ့ ဖာပြန္ခရိုင္ကို ေျပာင္းလဲ ေခၚေ၀ၚ ခဲ့ၾကပါတယ္။ 
 ေကအဲန္ယူ လက္ေအာက္ခံ ခရိုင္ေတြထဲက သထံုခရိုင္ဟာ သထံုျမိဳ႔ေပၚ ရပ္ကြက္အခ်ဳိ႔နဲ႔ အျခား ေနရာအနည္းငယ္က လြဲျပီး တျခား ခရိုင္ေတြေလာက္ ခရာဇ္ယာန္ ကရင္ရြာ သိမ့္မရွိတဲ့ ခရိုင္တခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားတဲ့ နယ္ေျမျဖစ္ျပီး သထံုခရိုင္က ကရင္ေတြဟာလည္း ဘာသာေရး အလြန္ကိုင္းရွဳိင္းၾကပါတယ္။ ေကအဲန္ယူရဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္အရ သထံုခရိုင္ကို သထံု၊ က်ဳိက္ထို၊ ဘီးလင္းစတဲ့ ဆက္စပ္ နယ္ေျမေတြအျပင္ သံလြင္ျမစ္သာ ျခားတဲ့ ဖားအံျမိဳ႔ရဲ့ တဖက္ကမ္း ျမိဳင္ကေလး စတဲ့ သံလြင္ အေနာက္ျခမ္း ေဒသေတြလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ 
စာေရးသူူ ဖတ္ရ ၾကားရသမွ် ဗိုလ္လင္းထင္အပါအ၀င္ သထံုခရိုင္က ေကာ္သူးေလ တပ္မွဴး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဲဒီအခ်ိန္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမနဲ႔ အဆင္ေျပမွဳေတြ  သိမ့္ မရွိခဲ့ပါဘူး။  အေျခအတင္ ျဖစ္ေနတဲ့ တပ္မွဴး အစည္းအေ၀းတခုမွာ ဗိုလ္လင္းထင္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမကို ေသနတ္နဲ႔ ပစ္ခတ္ခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမဟာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရွိလွျပီး ခုန္ထြက္ အေရွာင္အတိမ္း ေကာင္းလို႔သာ ေသနတ္က်ဥ္ဆံ မထိမွန္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ေရးသား ထုတ္ေ၀တဲ့ က်ေနာ္တင္ျပလိုသည့္ က်ေနာ့္ ျဖတ္သန္းမွဳ အစစ္အမွန္မွာလည္း သထံုခရိုင္ဘက္ က တပ္မွဴးေတြ လူထုဆန္႔က်င္ေရး လုပ္တဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ သူနဲ႔ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြ ပါလာပါတယ္။
 ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမန႔ဲ သထံုခရိုင္က တပ္မွဴးေတြ ျပသာနာ အၾကီးမားဆံုး သမိုင္းမွာ တြင္က်န္ခဲ့တာက သထံုခရိုင္ထဲက ေဘာသေရာရြာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္ပဲ လူထုဆန္႔က်င္ေရး လုပ္တယ္ဆိုျပီး သထံုခရိုင္ထဲက တပ္မွဴး ၁၀ေယာက္ကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမက ကိုယ္တိုင္ အေရးယူတ့ဲအေနနဲ႔ အျပတ္ရွင္းခဲ့ပါတယ္။ ေသြးေျမက်ခဲ့တဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလို ကိုယ္တိုင္ အျပတ္ရွင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမက ဓါတ္ပံုအရိုက္ခံခဲ့ပါ ေသးတယ္။ 
၉၅ ဒီေကဘီေအ ကြဲထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အဲဒီဓါတ္ပံုေတြဟာ ရန္သူဆီေရာက္သြားျပီး ရန္သူရဲ့ အာေဘာ္ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာထဲက ေကအဲန္ယူ ဘယ္လဲ ေကအဲန္ယူ ဘာလဲ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးမွာ လွံစြပ္ကိုင္ထားျပီး တပ္မွဴးေတြကို အေရးယူေနတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမပံုကို ေန႔စဥ္လိုလိုပင္ ေဖာ္ျပျပီး အၾကမ္းဖက္သမား လူသတ္သမား အျဖစ္ ပံုေဖာ္ကာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမကိုေရာ ေကအဲန္ယူ အဖြဲ႔ၾကီးကိုပါ ကမၻာက အၾကမ္းဖက္ေတြလို႔ ျမင္ေအာင္ ၀ါဒျဖန္႔ခဲ့ၾကတာကို အဲဒီအခ်ိန္က ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ ဖတ္သူတိုင္း အမွတ္ရခဲ့ၾကမွာပါ။ 
 
 ဗိုလ္ျမင့္သိန္း(အလယ္) ဓါတ္ပုံ-ေန႔သစ္
 
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ေရးသား ထုတ္ေ၀တဲ့ က်ေနာ္တင္ျပလိုသည့္ က်ေနာ့္ ျဖတ္သန္းမွဳ အစစ္အမွန္ စာအုပ္မွာေတာ့ သထံုခရိုင္က တပ္မွဴးေတြက လူထု ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အၾကိမ္ၾကိမ္ သတိေပးခဲ့ေသာ္လည္း ဆက္လုပ္ျမဲ ဆက္လုပ္ေနသျဖင့္ သထံုခရိုင္ထိ ဆင္းျပီး ေျဖရွင္းရတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေရးသားထားပါတယ္။ သူဆင္းဆင္းခ်င္း တပ္မွဴးေတြကို ခန္းမ တခုမွာ လက္နက္ ယူေဆာင္ခြင့္ မေပးပဲ ခန္းမထဲကို ၀င္ခိုင္းျပီး အစည္းအေ၀း လုပ္ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမက ပိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ လက္ဖက္ရည္လို႔ ေအာ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္ ၾကိဳတင္ ညွိထားတဲ့ သူ႔လူေတြက အဲဒီတပ္မွဴးေတြကို ဖမ္းလိုက္တယ္လို႔ ေရးသားထားခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲလို အေရးယူအျပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမက သထံုခရိုင္အတြင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တပ္ဖက္ဆိုင္ရာေတြကို အသစ္ျပန္လည္ ဖြဲ႔စည္းျပီး တပ္မဟာ ၅ကေန တပ္မဟာ ၁အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ေပးခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကို လူအမ်ားကေတာ့ ေဘာသေရာ အေရးအခင္းလို႔ သမုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ျမနဲ႔ သထံုခရိုင္က တပ္မွဴးေတြဟာ ဗိုလ္လင္းထင္ ေခတ္ကတည္းက ျဖစ္တည္ခဲ့တဲ့ ဆက္ဆံေရး အဆင္မေျပမွဳကို မီးေလာင္ရာ ေလပင့္ဆိုသလို  အဲဒီအျဖစ္အပ်က္က  ပိုျပီး နက္နက္ ရွဳိင္းရွုိင္းနဲ႔ ၾကီးထြားလာေစတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။ အသတ္ခံခဲ့ရတဲ့ တပ္မွဴး ေတြထဲမွာ စာေရးသူ မွတ္မိသေလာက္ နာမည္ ႏွစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလူကေတာ့ ဗိုလ္အလက္ဇန္းဒါးနဲ႔ ဗိုလ္စိန္သီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ဗိုလ္စိန္းသီးဟာ ဘယ္သူပါလဲ။ သူဘယ္သူလဲ ဆိုတာ လူေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား မသိၾကပါဘူး။ ယခင္ ဒီေကဘီေအရဲ့ စစ္ဦးစီခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္သန္းရဲ့ ဖခင္ ေတာ္စပ္သူ လို႔ သူတို႔နဲ႔ နီးစပ္သူနဲ႔ ေဆြမ်ဳိးေတာ္စပ္သူ ဟု ဆိုသူတဦးဆီက ေန လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ အနည္းငယ္ကပဲ သိခဲ့ရတာပါ။ သီျခား အတည္ျပဳခ်က္ေတာ့ မရွိေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေဆြ မ်ဳိး ေတာ္စပ္သူရဲ့ ေျပာျပခ်က္အ ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေလး နီးစပ္မွဳ ရွိတာကိုေတာ့ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗိုလ္လင္းထင္နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမရဲ့ အဆင္မေျပမွဳကေန ဒီေကဘီေအ အကြဲအျပဲအထိပင္ ဆက္စပ္မွဳေတြ ရွိေနသလား ဆိုျပီး အစခ်ီျပီး ေရးသားခဲ့ရတာပါ။ ဒါ့အျပင္ ျမိဳင္ကေလး ဘိလပ္ေျမ စက္ရုံကို ၀င္စီးျပီး အဲဒီထဲက ျပင္သစ္ေတြကို ေခၚေဆာင္ကာ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးကို ကမၻာကေန စာနာေထာက္ထားလာေအာင္နဲ႔ ကူညီေထာက္ပံ့မွဳေတြ တခ်ဳိ႔ ရလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူလို႔ အမ်ားက ေျပာေနတဲ့ ဗိုလ္ျမင့္သိန္းဟာလည္း ခုနက အသတ္ခဲ့ရတဲ့ ဗိုလ္စိန္သီးနဲ႔ ညီအစ္ကို ေတာ္စပ္ပါတယ္လို႔ ဆိုၾကျပန္ပါတယ္။။ ဒါေၾကာင့္ ယခင္ ဒီေကဘီေအ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔လည္း ဦးေတာ္စပ္သူလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ 
 
 ျမိဳင္နန္းေဆြရဲ့ ျမိဳင္ၾကီးငူ ဆရာေတာ္ ဘ၀အခ်ဳိးအေကြ႔မ်ား ဆိုတဲ့ စာအုပ္ မ်က္ႏွာဖံုး
 
စာေရးသူ ဗိုလ္ျမင့္သိန္းနဲ႔ တၾကိမ္ထက္ မနည္း မဲေဆာက္ျမိဳ႔မွာ ေတြ႔ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၅လား ၂၀၀၆လား ေသခ်ာ မမွတ္မိေတာ့ပါ။ စာေရးသူ AMIရုံးမွာ လူနာသြားေစာင့္ရင္း မေမွ်ာ္လင့္ပဲ သူနဲ႔ ေတြ႔ခြင့္ ရခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က သူဘာအေၾကာင္းနဲ႔ လာလဲဆိုတာလည္း စာေရးသူ မသိခဲ့ရပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က စာေရးသူဟာ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးထဲက အေၾကာင္းေတြကို မ်ားမ်ားစားစား မေလ့လာ ခဲ့မိေသးေတာ့ ဗိုလ္ျမင့္သိန္းကို သာမာန္လူတေယာက္လို႔ သာ သေဘာထားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဗိုလ္ျမင့္သိန္းဟာ ဆံပင္အရွည္ ထားျပီး ဗမာစကားကို ဗမာေတြလို ေလသံကအစ ေျပာႏိုင္ခဲ့သူလို႔ စေတြ႔ေတြ႔ခ်င္း ေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ပါတယ္။ 
သူ႔ကို ေတြ႔တဲ့ အခ်ိန္ သူ႔ျပန္ေျပာျပတဲ့ ျမိဳင္ကေလး ဘိလပ္ေျမစက္ရုံ ၀င္စီးတဲ့ အေၾကာင္း မွတ္မိသေလာက္ ျပန္ေျပာျပရမယ္ဆိုရင္ ျမိဳင္ကေလးစက္ရုံ၀င္းထဲကို ဗမာစစ္ဗိုလ္ စစ္၀တ္တန္ဆာ ၀တ္ျပီး ဗမာစစ္သား ၀တ္စံု၀တ္ဆင္တဲ့ ေနာက္လိုက္ ရဲေဘာ္ ႏွစ္ဦးနဲ႔ ၀င္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စက္ရုံ၀င္းထဲက ျပစ္သစ္ေတြ တည္းခိုတဲ့ ေနရာကို သြားေတာ့ ျပင္သစ္ေတြ ေနတဲ့ အိမ္ရဲ့ အေရွ႔မွာ မီးလွဳံျပီး ကင္းေစာင့္ေနတဲ့ ဗမာစစ္သား ႏွစ္ဦးကို ေတြ႔ခဲ့ေၾကာင္း၊ သူတို႔လာတာကို ေတြ႔ေတာ့ ကင္းေစာင့္တဲ့ ဗမာစစ္သား တဦးက ေဟ့ဘယ္သူလဲလို႔ လွမ္းေမးေတာ့ သူက ဗမာစစ္ဗိုလ္ေလသံနဲ႔ အဆဲအဆိုနဲ႔စျပီး ငါပဲကြလို႔ ဟန္ေဆာင္ ေျပာဆိုခဲ့ေၾကာင္း၊ အဲလို လွမ္းေအာ္ ျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ အစိုးရိမ္ လြန္ကဲတဲ့ သူရဲ့ ေဘးနားက အာလ္ပီဂ်ီ ကိုင္ေဆာင္သူ ဒံုရင္းနယ္သား (ဖားအံျမိဳ႔ ေတာင္ဘက္ျခမ္း၊ ဇြဲကပင္ေတာင္ေျခက နယ္ေျမ) တဦးရဲ့ အမိန္႔မရေသးပဲ  လက္ေဆာ့လိုက္တာေၾကာင့္ မီးလွဳံေနတဲ့ ဗမာစစ္သားႏွစ္ဦးဟာ ရစရာမရွိေအာင္ ျဖစ္သြားျပီး မိမိလည္း ကမန္းကတန္းနဲ႔ ေျမၾကီးေပၚ ၀ပ္လိုက္ေသာ္လည္း အာလ္ပီဂ်ီေပါက္ကြဲ ရွိန္ေၾကာင့္ ေခါင္းေပၚကို ေျမၾကီးေတြ အမ်ားအျပားး စင္ထြက္ က်လာေၾကာင္း ျပန္လည္ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။
 ေနာက္ျပီး ျပင္သစ္ေတြ ေနတဲ့ အိမ္ကို ၀င္ျပီး ရဲေဘာ္တဦးက အမွဳမဲ့ အမွတ္မဲ့ ေသနတ္ကို စားပြဲေပၚတင္ကာ ေရခဲေသတၱာ ထဲက အစားအစာေတြကို ယူငယ္စားေသာက္ေနတုန္း တုန္ရီေၾကာက္ လန္႔ေနတဲ့ ျပင္သစ္တဦးရဲ့ စားပြဲေပၚက ေသနတ္ကို လုယူဖို႔ ၾကိဳးစားရာကေန မလိုလား အပ္တဲ့  ျပသာနာေတြ ျဖစ္လာခဲ့ရတာေတြနဲ႔ ျပင္သစ္ေတြကို မာနယ္ပေလာက စစ္ကူေတြ အကူအညီနဲ႔ လမ္းမေလွ်ာက္ခိုင္းပဲ မနယ္ပေလာအထိ ထမ္းေခၚေဆာင္သြားခဲ့တဲ့ အျဖစ္ အပ်က္ေတြကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ စာေရးသူ အားလံုးကို မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။
စိတ္မေကာင္း စရာတခုကေတာ့ သူေပးဆပ္ျပီး အလုပ္အေကြ်း ျပဳခဲ့တဲ့ ကရင့္ ေတာ္လွန္ေရးနဲ႔ ေကအဲန္ယူအဖြဲ႔ကို ဦးေဆာင္ေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို အာေပါင္ သန္ရင္းနဲ႔ မေကာင္းေၾကာင္း ေျပာခဲ့တာကို အဲဒီအခ်ိန္က ၀မ္းနည္းဖြယ္ေတြ႔ ျမင္ ၾကားျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးကိုလည္း ဦးေဆာင္သူေတြေၾကာင့္ အယံုအၾကည္ မရွိေတာ့တဲ့ ေလသံေတြလည္း သူ႔ရဲ့ ပါးစပ္ျဖားကေန ထြက္လာတာကို စာေရးသူ ကိုယ္တိုင္ၾကားခဲ့ရတာပါ။ သူရဲ့ ခံစားခ်က္ သူရဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြ ဘယ္လို ျဖစ္သြားလဲ ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္လဲ ဆိုတာကေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ကလြဲျပီး ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္ပါေခ်။ ဒါ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ က်ေနာ္ ဗိုလ္ျမင့္သိန္းနဲ႔ ေတြ႔ဆံုခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ပါ။
သထံုနယ္သား အမ်ားစု ပါ၀င္တဲ့ ယခင္ ဒီေကဘီေအ၏ ထိပ္ပိုင္း ေခါင္းေဆာင္မ်ား (အေပၚ)ႏွင့္ ဒီေကဘီေအ အဓိက ၀င္ေငြ ရွာေဖြေပးခဲ့သူ မင္းသား သံုးေယာက္(မုတ္သံု၊ ခ်စ္သူ၊ ဘသိန္း)
ခုနက ဗိုလ္စိန္သီး အေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရရင္ေတာ့ ဒီေကဘီေအ ျဖစ္ေပၚလာအျပီး ဒီေကဘီေအ အေျခစိုက္တဲ့ ျမိဳင္ၾကီးငူ ေဒသအေၾကာင္းနဲ႔ ျမိဳင္ၾကီးငူ ဆရာေတြ အေၾကာင္းကို ျမိဳင္နန္းေရြလို႔ အမည္ရတဲ့ စာေရးဆရာတဦး ေရးသားတာကို ဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ျမိဳင္နန္းေရြဆိုတာ ဗမာလူမ်ဳိး တဦး ျဖစ္ျပီး ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ ျမိဳင္ၾကီးငူ ဆရာေတာ္ ဦးသုဇနအနားမွာ တိုက္ပံုအက်ၤာီ တကားကားနဲ႔  ခစားေနတဲ့ လူလဲ ဆိုတာေတာ့ မသိပါဘူး။ ျမိဳင္ၾကီးငူ ဆရာေတာ္ သြားတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ပါတာကို မွတ္တမ္းဓါတ္ပံုေတြ ဗီဒီယိုေတြထဲကေန ခဏခဏ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ 
သူေရးတဲ့ ျမိဳင္ၾကီးငူ ဆရာေတာ္၏ ဘ၀အခ်ဳိ႔အေကြ႔ ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွာ ျမိဳင္ၾကီးငူ ဆရာေတာ္ အေၾကာင္း အျပင္ ဒီေကဘီေအ ျဖစ္လာရတဲ့ အေၾကာင္းတခ်ဳိ႔နဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္သန္းအေၾကာင္း တခ်ဳိ႔ပါ ဆက္စပ္ျပီး ပါလာတာကို ဖတ္ရပါတယ္။ က်ဳိက္ထိုနယ္သား ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္သန္းဟာ ၈တန္း ႏွစ္ခါက်ျပီး ေကအဲန္ယူရဲ့ စစ္သား ခြဲတန္းထဲကေန စစ္သား ျဖစ္လာခဲ့သူ ျဖစ္ျပီး သူစစ္သား ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ သူ႔ဖခင္ ကြယ္လြန္ခဲ့ျပီး ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ေရးသားတာက လြဲျပီး ဗိုလ္စိန္သီး ဘယ္လို ကြယ္လြန္လဲဆိုတာကိုေတာ့ ေရးသားတာ မေတြ႔ခဲ့ရပါဘူး။ 
မာနယ္ပေလာမွာ ဗိုလ္ေက်ာ္သန္း အရာခံဗိုလ္ အျဖစ္နဲ႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတုန္း ျမစ္စံုအေရးအခင္းမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္ခဲ့တာဟာ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးထဲက ဘာသာေရး တန္းတူမွဳ လြတ္လပ္မွဳ တခုမကပဲနဲ႔ ပုဂ`၈ဳိလ္ေရးေတြပါ ပါလာ သလားဆိုတာ ထည့္သြင္းစဥ္းစား စရာေတြ ရွိလာပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အစဦးဆံုး ျမစ္စံုအေရးမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ ဦးေဆာင္ သူေတြနဲ႔ ေနာက္လိုက္ေတြ အမ်ားစုဟာ သထံုခရိုင္က လူေတြ ပိုမ်ားတာကို  ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေကဘီေအ ဖြဲ႔လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အဲဒီ တက္ၾကြ လွဳပ္ရွားသူေတြ ျဖစ္တဲ့ သထံုခရုိင္က လူေတြ ပိုေနရာရ ပါ၀င္ၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ 
 
ယခင္ ဒီေကဘီေအ၏ နံပါတ္(၁၊၂၊၃) ထိပ္ပိုင္း ေခါင္းေဆာင္-ဗိုလ္ေက်ာ္သန္း၊ ေစာသာထူးေက်ာ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းလွဳိင္(၀ဲမွယာ)
အဲဒီအထဲမွာ သထံုခရိုင္ကလူေတြ အမ်ားစုပါ။ ယခင္ ဒီေကဘီေအရဲ့ ထိပ္ပိုင္း နံပါတ္ ၁၊ ၂ ၊ ၃နဲ႔ ဗဟို ေကာ္မတီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သထံုခရိုင္က လူေတြ ျဖစ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေကဘီေအ ထိပ္ပိုင္း နံပါတ္ ၁-ဥကၠဌ ေစာသာထူးေက်ာ္ ၂။-စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္သန္း ၃- ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းလွဳိင္ (ဒုစစ္ဦးခ်ဳပ္)နဲ႔ ေစာသံမဏိ မင္းဒင္တို႔လို ဗဟိုေကာ္မတီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ တပ္ဗိုလ္တပ္မွဴး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သထံုခရုိင္က လူေတြ ျဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အထက္မွာ စာေရးသူ ေျပာခဲ့သလိုပဲ သထံုခရိုင္က ကရင္ဗုဒၶဘာသာေတြဟာ ဘာသာေရး အလြန္ကိုင္းရွဳိင္းၾကျပီး ဗုဒၶ ဘာသာေတြထဲမွာပင္ သာမာန္ထက္ ဘာသာေရး အစြန္းအျဖား ကို ေရာက္ေနတယ္လို႔ပင္ ေျပာလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။ 
 
တဖက္မွာလည္း အိမ္ေထာင္က်ျပီး ခရာဇ္ယန္ဘာသာ၀င္ ျဖစ္လာတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမနဲ႔အတူ တျခား ေရာယွက္ ၀င္ေရာက္လာတဲ့ ဘာသာေရး အစြန္းအျဖားကို ေရာက္ေနသူ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ တခ်ဳိ႔နဲ႔ သထံုခရိုင္က ဘာသာေရး အစြန္းအျဖား ေရာက္ေနသူေတြ အခ်င္းခ်င္းတို႔ရဲ့ ျပသာနာဟာ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မွဳဆိုတဲ့ ဘာသာေရးကို သိသိသာသာၾကီး ရိုက္ခတ္လာရပါတယ္။ သူ႔ဘာသာမွ သူ႔ဘာသာ ယံုၾကည္ေနသူနဲ႔ ဘာသာေရး ႏွိပ္ကြပ္ခံရျပီး ငါလည္း ငါ့ဘာသာမွ ငါ့ဘာသာလို႔ ယံုၾကည္ေနသူေတြရဲ့ အားျပိဳင္မွဳေနာက္မွာ ျမစ္ဆံု အေရးအခင္း ၾကီး ျဖစ္လာတယ္လို႔ သံုးသပ္လို႔ ရပါတယ္။
  တဖက္မွာလည္း ဗိုလ္လင္းထင္ အပါအ၀င္ သထံုခရိုင္က တပ္မွဴးေတြနဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျမတို႔ရဲ့ ပုဂိုလ္ေရး ျဖစ္တည္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းရင္းေတြဟာလည္း ျမစ္စံုအေရး အခင္းကို ပိုမိုၾကီးထြားလာေစခဲ့သလားဆိုတာ ျပန္လည္ သံုးသပ္ၾကည့္ရင္ေတာ့ အေျဖေပၚႏိုင္ပါတယ္။
 
 ေနာက္ျပီး စာေရးသူ ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ သထံုခရိုင္ဘက္က ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး သမားေဟာင္း တဦးရဲ့ ေျပာျပခ်က္ကိုလည္း မွ်ေ၀ခ်င္ပါတယ္။ ၉၀ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း တိုင္ပြဲျပင္းထန္တဲ့ မာနယ္ပေလာ ခံစစ္ ထြီးဖား၀ီးက်ဳိး (ေခြးအိပ္ေတာင္)ကို တျခားတပ္မဟာက စစ္ကူလာရပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာလည္း သူအပါအ၀င္ သထံုခရုိင္ဘက္က တပ္ကူေတြ လာရပါတယ္။ လာတဲ့လူ အားလံုးလိုလို တိုက္ရည္ခိုက္ရည္ ေကာင္းၾကပါတယ္။
 ဒါေပမယ့္ အတိုက္ေကာင္းေပမယ့္လည္း အဲဒီအခ်ိန္ ဗဟိုဘက္က လက္နက္ ရိကၡာေတြ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မေပးေတာ့ ရွိတာေလးနဲ႔ ခံတိုက္တာ ေနာက္ဆံုး သထံုခရိုင္ဘက္က ရဲေဘာ္ အေယာက္ ၄၀ပဲ က်န္တယ္လို႔ စိတ္ထိခိုက္စြာနဲ႔ က်ေနာ့ကို သူ ေျပာျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ သထံုခရုိင္က လူေတြကို ရန္ညဳိးရန္စနဲ႔ တမင္သက္သက္ အႏိုင္က်င့္တယ္ဆိုျပီး တိုက္ဆိုင္မွဳ ရွိတိုင္း အဲဒီအေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပီး စိတ္ထိ ခိုက္ခံစားရတာ က်ေနာ္ခဏခဏ ေတြ႔ခဲ့ရဖူးတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ 
အခုသူကေတာ့ အနားယူသြားပါျပီး။ အဲဒီအခ်ိန္က ဗဟိုမွာ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသူ တေယာက္နဲ႔ သူ  အဲဒီ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တခါတုန္းက အခ်င္းမ်ားခဲ့ရတာကို စာေရးသူကိုယ္တိုင္ ၀င္ေရာက္ ျဖန္ေျဖခဲ့ရဖူးပါတယ္။ သူေျပာတာ ဟုတ္မဟုတ္ကေတာ့ ကာယကံရွင္ေတြ ကိုယ္တိုင္ အသိဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ခဲ့ပါေစ။ မိမိတို႔ရဲ့ အကြဲအျပဲျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကို ျပန္ရွာေဖြျပီး သမိုင္း တင္ထားဖို႔လိုပါမယ္။ ရန္သူရဲ့ ထိုးခြဲမွဳ တခုထဲနဲ႔ စြပ္စြဲေျပာဆိုေနမယ့္အစား အေျခအေနမွန္ကို ျပန္လည္ရွာေဖြျပီး သင္ခန္းစာ ေကာင္းေတြ မွန္ကန္တိက်တဲ့ သမိုင္း မွန္ေတြကို ေနာင္လာေနာက္သား ေတြအတြက္ ေျပာျပေပးဖို႔ အားလံုးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ ေနာင္လာေနာက္သားေတြကို ရန္သူရဲ့ ထိုးခြဲမွဳတခုကိုပဲ မိမိတို႔ရဲ့ အကြဲအျပဲ ျပသာနာကို ဆင္ျခင္ ေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ မိမိတို႔ရဲ့ အားနည္းခ်က္၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ယူရမယ့္အခ်က္ေတြနဲ႔ နားလည္မွဳ တည္ေဆာက္ရမယ့္ အခ်က္ေတြကို ရွာေဖြ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး အားလံုးကို ေျပာခ်င္တာက ရန္သူက ရန္သူအလုပ္ကို လုပ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကိုယ္က ဘာလုပ္ရမလဲဆိုတာ စဥ္းစား အေျဖရွာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။
စာေရးသူ ဖတ္ဖူး ေလ့လာခဲ့ဖူးသေလာက္နဲ႔ ၾကားဖူးနား၀ တခ်ဳိ႔ကို ျပန္လည္ ေရးသားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ဳိ႔အခ်က္ေတြက ခိုင္မာတိက်တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြဆီက ရထားသလို တခ်ဳိ႔အခ်က္အလက္ေတြက မွတ္တမ္းတင္ထားႏိုင္ေလာက္တဲ့ ခိုင္မာတိက်မွဳ မရွိတာကိုေတာ့ ၀န္ခံပါတယ္။   

ေပ်ာ္ရြင္ပါေစ
အဲေခါင္ေသာင့္ (ေမလ ၅ရက္၊ ၂၀၁၂ခုႏွစ္)

No comments: