Tuesday, March 17, 2009
“တေကာင္းအဘိရာဇာ ဒို ့ဗမာ သာကီမ်ိဳး ဟာမို႔၊ မညႇိဳးဂုဏ္ေတဇာ” ဆိုၿပီးေတာ့ ေရးတဲ့သူကလည္းေရး၊ ဆိုတဲ့သူေတြကလည္း အားပါးတရ ဆိုခဲ့ၾကတယ္။ ဇာတိေသြး၊ ဇာတိမာန္ကို တက္ႂကြေစတယ္ ဆိုတာ ေကာင္းတာေပါ့။ သို ့ေသာ္ တကယ္တမ္း မွာေတာ့ အလိုလိုေနရင္း ေသြးနထင္ေရာက္ၿပီး ဘ၀င္ေလဟပ္တဲ့ အယူအဆမ်ိဳးေတြပဲျဖစ္လာခဲ့တယ္။တကယ္ေတာ့ ေရွးဗမာေတြဟာ ဆင္းရဲတယ္၊ ရိုးသားတယ္၊ ေရွးအစဥ္အလာ ပါရာဒိုင္း ေဘာင္အတြင္းမွ ႐ုန္းထြက္ျခင္းငွာ မစြမ္း သာေလာက္ေအာင္ နာခံေသ၀ပ္တတ္တယ္။ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲၾကတယ္။တခ်ိန္တည္းမွာပဲမိုက္တယ္၊ အတယ္၊ ေခတ္ေနာက္က်တယ္၊ ႐ိုင္းတယ္၊ ၃၈ ျဖာမဂၤလာတရားေတာ္ကို ဦးထိပ္ထား အေၾကာင္း ျပျပီး အအားေန အပ်င္းေထြတတ္ေသးတယ္။ ဝတ္ဖို ့စားဖို ့ဖ်င္ထည္ရက္လုပ္တဲ့ ၀ါဂြမ္းစိုက္ပ်ိဳးမႈ နည္းပါးေတာ့ အကၤ်ီမကပ္ပဲ ေက်ာေျပာင္ႀကီးေတြနဲ ့ ေနေလ့ရွိၾကတယ္။ ရာသီဥတုကလည္း ပူအိုက္ေတာ့ အေတာ္ပဲျဖစ္သြားသေပါ့။ ေလလည္မိရင္ ေသမေလာက္ရွက္ၾကျပီး သားသည္ အေမေတြ က်ေတာ့ ရင္တံုးလံုးနဲ႔ မရွက္မေၾကာက္ ေနၾကျပန္ေသးတယ္။ ေယာက်ၤားထိုးကြင္း၊ မိန္းမညွင္း၊ ဒါကိုပဲအလွတပါးလို ့ယူဆၾကျပန္တယ္။သံုးဖက္ကေတာင္စဥ္ေတာင္တန္း၊ က်န္တစ္ဖက္ကပင္လယ္၊ ကာဆီးခံထားရတဲ့ေျမကို ပိုင္ဆိုင္ၾကတယ္။ နည္းနည္းေလာက္ အပင္ပန္းခံၿပီး ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးလိုက္႐ံုနဲ႔ စား၀တ္ေနေရး တစ္ႏွစ္ပါတ္လံုးအတြက္ လံုေလာက္လြယ္ကူစြာ ရရွိႏိုင္တယ္။ စားေရ ရိကၡာအတြက္ေၾကာင့္ ရပ္ေ၀းသြားရွာေဖြဖို ့မလို။ မသြားရင္မျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းကိစၥ တစ္စံုတစ္ရာမရွိရင္ ကိုယ္ေနထိုင္တဲ့ ေနရာကေန ေရျခားေျမျခား၊ တိုင္းတပါးကို သြားေရာက္ခ်င္စိတ္ မရွိ၊ တကယ္လို ့သြားခ်င္ဦးေတာ့၊ သြားဖို ့ရန္လြယ္ကူတဲ့လမ္းေၾကာင္းလည္းမရွိပါ။ ဒီအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ေခတ္ေနာက္က်၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ တိုးတက္မႈ၊ လူေနမႈစနစ္ေတြ နိမ့္က်ခဲ့ရရွာတယ္။ ဗမာမဟုတ္ပဲ အျခားလူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳး ဒီေဒသမွာ လာေရာက္အေျခစိုက္ခဲ့ရင္လည္း ဒီလိုပဲ ေခတ္ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့မွာ ပါပဲ။ ကာလံ၊ ေဒသံေၾကာင့္ေပါ့။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ လူမ်ိဳးျခားေတြဟာ ပင္လယ္နဲ႔ ေတာင္တန္းေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္လာၿပီး ေဒသခံ ျမန္မာတို႔ဆီ ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္၊ စီးပြားရွာဖို႔၊ ကုန္သြယ္ဖို ့အဓိက ဆိုေပမဲ့လို ့သူတို ့ရဲ ့ယဥ္ေက်းမွဳ ဓေလ့ထံုးစံေတြလည္း တႏြယ္ငင္တစင္ပါ,ပါလာတာေပါ့။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ဗုဒၶရဲ့ တရားေတာ္ေတြကို ျမန္မာတို ့သေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္ခဲ့ၾကတယ္၊ အတူယူတယ္၊ လိုက္နာက်င့္သံုးတယ္။ ျမန္မာ့လူ ့ေဘာင္အဖြဲ ့အစည္းရဲ့ မူပိုင္အရာလို ့ေတာင္ထင္လာၾကတယ္။ဒီလိုနဲ ့ပဲ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စနစ္ကို အမ်ားနည္းတူ ထူေထာင္ၾကတဲ့အခါ ရွင္ဘုရင္လုပ္တဲ့သူက ဘာသာေရးတရားေတြထဲ ပါေနက် ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီးေတြ ျဖစ္တဲ့ဘုန္းကံႀကီးမားတဲ့ လူမ်ိဳးေတြ၊ အမ်ိဳးျမတ္ေသာ ဘုရင္မင္းတရားေတြ နဲ႔ ဇြတ္အတင္း ေဆြမ်ိဳး စပ္ၾကေတာ့တယ္။ (အခုလက္ရွိဘုရင္ရူး ေကာင္လိုေပါ့) အထူးသျဖင့္ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ မဟုတ္ပဲ ၾကားကေဖာက္ၿပီး ဘုရင္ျဖစ္လာတဲ့ ငတပါးမင္းေတြ ဆိုရင္ ပိုၿပီး ေျပာတတ္ၾကတယ္။“ငါကဘုရားဗ်ာဒိတ္ရတဲ့ သာသနာျပဳမင္းေပါ့။ မ်ိဳးရိုးကလည္းအင္မတန္ႀကီးတယ္။ ေဂါတမဘုရားနဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္တဲ့အမ်ိဳးပဲ။ မစၦိမေဒသကသာကီ၀င္ကြဲ ့။ သာကီ၀င္ဆိုတာကလည္း ကမၻာမွာပထမဆံုးေပၚတဲ့ မဟာသမတမင္းရဲ ့အဆက္ေပါ့” ဆိုၿပီးလုပ္ဇာတ္ထြင္ ေျပာရရွာတဲ့ မင္းမ်ိဳးေတြကို ငတပါးမင္းေခၚတယ္။ ထိလိုင္မင္ေခၚက်န္စစ္သား၊ မင္းႀကီးစြာေစာ္ကဲ၊ ဟံသာ၀တီဆင္ျဖဴရွင္နဲ႔ အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ်တို ့ဟာ ဘုရင္မ်ိဳးရိုးမဟုတ္ပဲ မင္းတက္ျဖစ္ေတာ့ ငါ့အမ်ိဳးဟာ ျပာေမွးမီးခဲလို ခဏတိမ္ျမဳပ္ေနရွာတာ။ အရင္းစစ္ေတာ့ ဘုရားမ်ိဳးကြလို ့ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္ ရွာႀကံ ေႂကြးေၾကာ္ရရွာတယ္။ ဒါမွ လူေလးစားမွာလို႔ ထင္ၾကတာကိုး။ ရာဇ၀င္ဆရာမ်ားလည္း ရွင္ဘုရင့္မ်က္ႏွာၾကည့္ၿပီး ထမင္းစားရတဲ့လူေတြ ဆိုေတာ့ ဘုရင္လုပ္သမွ် ဟုတ္သပေပါ့ေလ။ (ဒါကေတာ့မင္းတို႕ရဲ႕ ေမြးရပါ ေစာက္က်င့္ပါကြာ) အခုလည္းၾကည့္ေလ သံဃာသတ္တဲ့ေကာင္ၾကီး ေသသြားလို႕ မၾကာခင္္ သမိုင္းမွာ ေနျပည္ေတာ္က ဥပၸါတသႏၲိ ဘုရားၾကီး ကိုတင္ခဲ့တဲ့ ဘာသာတရားကိုင္းရွဳိင္းတဲ့ ရွင္ဘုရင္ၾကီးဆိုျဖစ္သြားဦးမွာဘဲ။ မင္းတုန္းမင္း ကိုယ့္ညီအစ္ကိုေတြ သတ္အေဖကိုပံုကန္ျပီးနန္းတက္လာတာလဲ ဘာသာေရးကိုင္းရွွဳိင္းတယ္ ဆိုသဗ်။ သီေပါမင္း လက္ထက္ကလဲ ဒီလိုဘဲ ညီအစ္ကိုေတြကို ျပန္သတ္ျပီးတက္လာတာဘဲ ဒါကို ျမန္မာ့သမိုင္းေတြ မွာ မဟုတ္တာကို အဟုတ္လုပ္သင္ေနတာကေတာ့ ရွက္စရာဘဲ။ တကယ္ေတာ့လည္းေရွးျမန္မာႀကီးေတြဟာ လူကျဖစ္တဲ့လူသားေတြပီပီတခါတေလေတာ့လည္းခ်စ္ဖြယ္၊ ျမတ္ႏိုးဖြယ္၊ သနားဖြယ္၊ အခ်င္းခ်င္း ရိုင္းပင္းကူညီ ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးၾကင္နာသနားစိတ္ရွိၾကမွာေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ။ တခါတေလေလာဘမုန္တိုင္း၊ ေဒါသမုန္တိုင္း၊ မာနမုန္တိုင္းထန္လာရင္ရက္စက္၊ ၾကမ္းၾကဳတ္၊ မိုက္မဲ၊ ရိုင္းစိုင္း၊ အက်င့္ပ်က္ၾကမွာလည္းေသခ်ာေပါက္ေပါ့။ ေျမၾကီးကိုမွီခိုစားေသာက္ေသာလူပီသေသာလူသားႀကီးေတြကိုးဗ်ာ။ကိုးကား။1.ဖိုးစိန္၊ ပညာ၀န္၊ အပါတ္စဥ္အညာေဆာင္းပါးမ်ား2.ဘေဆြ၊ ရန္ကုန္၊ ျမန္မာျပည္သား3.သန္းထြန္း၊ ေဒါက္တာ၊ နယ္လွည့္ရာဇ၀င္
Posted by Karen United
No comments:
Post a Comment