ဆုံးစ မျမင္ေသာ ပင္လယ္ျပင္က်ယ္ၾကီးကုိ ေငး ၾကည့္ျပီး က်ေနာ္သက္ျပင္းရွည္ၾကီး ခ်မိသည္။ အေထြထူးေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဆုံးစ မျမင္ေသာ ပင္လယ္ျပင္က်ယ္ၾကီးႏွင့္ အတူ မွန္းဆ၍ မရႏုိင္ေသာ ကရင္လူမ်ဳိးတုိ ့၏ အနာဂတ္ဘ၀ကုိ ေတြးဆၾကည့္ျပီး ျဖစ္ေပၚလာေသာ သက္ျပင္းရွည္ၾကီးသာ ျဖစ္ပါသည္။
အနာဂါတ္ ကရင္လူမ်ဳိးဘ၀ကုိ ေတြးၾကည့္ျပီး က် ေနာ္ရင္ထဲတြင္ ေဖၚျပ၍ မရႏုိင္ေသာ ျပႆနာေပါင္းေသာင္း ေျခာက္ေထာင္ကုိ ခံစားရသလုိပင္။ မတူညီေသာ အေတြး အေခၚ၊ ခံယူခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ဳိး တုိ ့ ၏ အနာဂတ္ကုိ ေတြးမိတုိင္း ရင္ေလးမိသည္။ေျမမ်ဳိ၍ လူမ်ဳိးမျပဳတ္လူမ်ဳိ၍ လူမ်ဳိးျပဳတ္မည္–ဟူေသာ စကားကုိ လူသားတုိင္း ၾကား ဖူးၾကေပမည္။
သုိ ့ေသာ္ ထုိစကားသည္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား မၾကားဖူးေလသေလာ။ သုိ့တည္းမဟုတ္ မ ၾကားဟန္ေဆာင္၊ မသိ ဟန္ေဆာင္ေလသလား မေျပာတတ္၊ ယေန့ၾကားရ၊ ျမင္ေတြ႔ ရေသာသတင္းမ်ားသည္ အနာဂါတ္ကရင္ လူမ်ဳိးတုိးတက္ အခ်င္းခ်င္းျပန္တိုက္တာ ဘယ္လို ဖြံ႔ျဖဳိးေရး၊ ေအးခ်မ္းသာယာ ေရးအတြက္ ေရးေရးမွ်ပင္ လမ္းစ မျမင္မိပါ။ဘယ္လို ေပ်ာ္ပိုက္ႏိုင္မွာလဲ?? ထုိင္း – ျမန္မာ နယ္စပ္တြင္ KNU ဌာနမ်ားကုိ DKBA တပ္မ်ားက ၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္ေသာ သတင္းမ်ားသည္ ၾကားရျမင္ရသည္မွာ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ စုိးစဥ္းမွ် မရွိပါ။ ဘယ္လုိေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘယ္လုိခံယူခ်က္ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း တုိက္ခုိက္ေနၾကသည္ကုိ က်ေနာ္မေျပာတတ္ပါ၊ မစဥ္းစားတတ္ပါ။
ဘာသေဘာလဲဟု က်ေနာ္အလြန္ေမးခ်င္ပါသည္။လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ ျမန္မာတပ္မေတာ္ အရာရွိၾကီးတစ္ဦး၏ ကရင္ျပည္နယ္၊ ေကာ့ကရိတ္ျမဳိ ့နယ္၏ ျမပတုိင္ေက်းရြာတြင္ ေျပာခဲ့ဘူးေသာစကားတစ္ခြန္းကုိ ယေန ့ ထက္တုိင္ က်ေနာ္ ၾကားေယာင္ေနဆဲပင္။ အထူးသျဖင့္ ထုိအခ်ိန္က ပညာေရးေလာကတြင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဘူးေသာ ကရင္လူမ်ဳိးတစ္ေယာကအတြက္ ဘယ္ေသာအခါမွ် ေမ့ေပ်ာက္ႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ “ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွ ခင္ဗ်ားတုိ ့ ကရင္လူမ်ဳိးဆုိတာ ေတြ ့ခ်င္၊ ျမင္ခ်င္ရင္ ျပတုိက္ထဲမွာပဲ သြားၾကည့္ရမယ္”ဟူေသာ စကားသည္ က်ေနာ္အသက္ႏွင့္ခႏၶာ တည္ေနသေရြ ့ေမ့ေပ်ာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။
ထုိစကားတစ္ခြန္းသည္ ကရင္လူမ်ဳိးတုိင္း အသည္းႏွလုံးထဲတြင္ သံမႈိလုိ စြဲျမဲရုိက္ႏွက္ထားေစခ်င္သည္။ မၾကားရေသးေသာ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ ထုိစကားကုိ ယေန ့မွစ၍ အမွတ္ရေစခ်င္သည္။ ယေန ့ကရင္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း တုိက္ခုိက္ေနၾကသည္မွာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲဟု က်ေနာ္ ေမးခ်င္ပါသည္။ ကရင္လူမ်ဳိး ေကာင္းစားေရးအတြက္ေလာ၊ သုိ ့ တည္းမဟုတ္ အနာဂါတ္ ကရင္လူမ်ဳိး လြတ္ေျမာက္ေရး၊ သာယာ၀ေျပာ တုိးတက္ေရးအတြက္ေလာ ဟု ေမးခ်င္ပါသည္။ အေမးသာရွိျပီး အေျဖရွိမည္ မထင္ပါ။ယေန ့ ဗမာ့တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးယူေနၾကေသာ ကရင္လူမ်ဳိး အဖြဲ ့ အစည္းအသီးသီးမ်ားသည္လည္း ကရင္လူမ်ဳိးႏွင့္ ရပ္ရြာေဒသမ်ားအတြက္ ဆယ္စုႏွစ္ကာလတစ္ခုအတြင္း မည္ေရြ ့မည္မွ် တုိးတက္ေအာင္ ရြက္ေဆာင္ေနၾကျပီလဲ။
အေရအတြက္သာရွိျပီး အရည္အခ်င္းမရွိေသာ အဖြဲ ့အစည္းအခ်ဳိ ့၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအတြက္ အေႏွာက္အယွက္မ်ားသဖြယ္ပင္ ျဖစ္ေနေသးသည္ကုိ ျမင္ေတြ ့ရသည္။ အေသအခ်ာ ေတြးၾကည့္ပါက ေတြးေခၚ ေျမာ္ျမင္မႈ အသိဥာဏ္နိမ့္ပါးမႈေၾကာင့္သာျဖစ္သည္။ကုိယ္ပုိင္အေတြးအေခၚ၊ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္မႈ၊ အသိဥာဏ္မရွိေသာသူသည္ သူမ်ား ႏွဖါးၾကဳိးဆြဲရာသုိ ့ လုိက္ပါရေသာ ႏြားႏွင့္တူသည္ဟု ဆုိၾကသည္။ ယေန ့ ကရင္လူမ်ဳိးအဖြဲ ့အစည္းအခ်ဳိ ့၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ကုိယ္ပုိင္စဥ္းစားေတြးေတာခ်င့္ခ်ိန္မႈ အသိဥာဏ္မရွိေသာသူမ်ားႏွင့္သာ တူေတသည္။
ဘာသာေရးကုိ ေရွ ့တန္းတင္ျပီး ျဖစ္ပြားခဲ့ေသာစစ္ပြဲမ်ားသည္ ႏွစ္ေပါင္းရာႏွင့္ခ်ီျပီး ရွိျငားေသာ္လည္း ျပီးဆုံးသည္ဟု မရွိေၾကာင္းကုိ ကမၻာ့ဘာသာေရးစစ္ပြဲမ်ားက သက္ေသထူေနပါသည္။ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားလည္း ဘာသာေရးကုိ ေျခတည္ျပီး စစ္ခင္းၾကမည္ဟု စိတ္ကူးပါက ရပ္တန္းက ရပ္ၾကပါဟု က်ေနာ္တုိက္တြန္းလုိပါသည္။ စိတ္ကူးထဲေတာင္ မထည့္ၾကည့္မိဖုိ ့အၾကံေပးလုိပါသည္။ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္လာခဲ့သည္ရွိေသာ္ အျခားေသာ ထြက္ရပ္ေပါက္နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ရွာေဖြၾကံဆ ေဆာင္ရြက္ေစခ်င္သည္။
အေသအခ်ာ ခ်င့္ခ်ိန္ေ၀ဖန္ၾကေတာ့ “ဘာသာေရးေၾကာင့္သာ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအေတြးအေခၚ၊ အေျမာ္အျမင္၊ အယူအဆ ကြဲျပားရေသာ အဓိက အေျခခံအခ်က္တစ္ခ်က္” ဟု က်ေနာ္ျမင္မိသည္။ ဤကဲ့သုိ ့ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အတိတ္ကုိ က်ေနာ္တုိ ့မ်က္ခ်ည္မျပတ္သင့္ပါ။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက နယ္ခ်ဲ ့ကုိလုိနီ ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏သမုိင္းေၾကာင္းကုိ သတိရသင့္သည္။ နယ္ခ်ဲ ့ကုိလုိနီမ်ား၏ ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ (Divided and Rules Policy) ယႏၱယားစနစ္ၾကီးေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုဖြား တုိင္းရင္းသားမ်ား အေနနီးလ်က္ ေသြးေ၀း ခဲ့ၾကရသည္။ သံသယစိတ္မ်ားျဖင့္ ေသြးစည္းညီညြတ္ခဲ့ၾကသည္။အထူးသျဖင့္ ထုိအခ်ိန္တုန္းက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ဒုတိယ လူဦးေရအမ်ားဆုံးျဖစ္ခဲ့ေသာ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားအၾကား ထုိယႏၱယားစနစ္ၾကီး အထူး၀င္ေရာက္ေမႊေႏွာက္ခဲ့သည္ကုိ ယုံမွားသံသယျဖစ္စရာအေၾကာင္းမရွိပါ။
သမုိင္းကုိ ေလ့လာဖူးမ်ားအတြက္ အထူးအဆန္း အေၾကာင္းအရာတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ထုိအခ်ိန္တုန္းက သမုိင္းအေမႊမ်ားကုိ ယေန ့ ထက္တုိက္ အေငြ ့အသက္သာမက အတုံးအခဲ့ပါ က်န္ရစ္ေနပါေသးသည္ဟုဆုိပါလွ်င္ မွားလိမ့္မည္မထင္ပါေခ်။ သတိမမူမိ၍သာ ဂူၾကီးကုိ မျမင္ရျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ သတိမူမိသူမ်ားအတြက္ေတာ့ တျဖည္းျဖည္းျဖင့္ ေရးေရးေတာ့ ျမင္မိမွာ အမွန္ပင္။ကိုလုိနီေခတ္ထက္ ေရွးက်ေသာ ကရင္လူမ်ိဳးမ်ားမ်ား၏သမုိင္းေၾကာင္းကုိလည္း ေမ့ေပ်ာက္မထားသင့္ပါ။ ယခု က်ေနာ္ ဆက္လက္တင္ျပသြားမည့္အခ်က္မ်ားသည္ အမွန္တရားကုိ အမွန္တုိင္း ရႈျမင္သုံးသပ္သြားတတ္ရန္ သာ ရည္ရြယ္ပါသည္။ အျခား မည္သည့္ရည္ရြက္ခ်က္မွ် မပါပါ။
တခ်ိန္တုန္းက ပုဂံအေနာ္ရထားမင္းလက္ထက္တြင္ ရည္ၾကီးအယူ၀ါဒမ်ား လႊမ္းမုိးခဲ့ဘူးသည္။ အေနာ္ရထာမင္းက သထုံျပည္ မႏူဟာမင္းကုိ တုိက္ခုိက္ ေအာင္ျမင္ေသာအခါ ရွင္အရဟံႏွင့္အတြ ပိဋိကတ္သုံးပုံႏွင့္အတူ ရဟန္းပညာရွိ၊ လူပညာရွိမ်ားစြာကုိ ပုဂံသုိ ့ ပင့္ေဆာင္ ေခၚယူသြားခဲ့သည္။ ထုိမွ ပုဂံျပည္ကုိ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ အသြင္ကူးေျပာင္းခဲ့သည္။ အေနာ္ရထာမင္းက မႏူဟာမင္းအား တုိက္ခုိက္ေနစဥ္အတြင္း ထုိအခ်ိန္တုန္းက မႏူဟာမင္းထံတြင္ ဖူ ့ဒုိက္ေကာ္ (ဖူ ့ဒုိက္ေကာ္)ကဲ့သုိ ့ေသာ ကရင္မွဴးမတ္ပညာရွိမ်ားလည္း ရွိခဲ့ေသာရာဇ၀င္ သာဓကမ်ားလည္းရွိခဲ့သည္။ စစ္ေရးအေျခအေန မေကာင္းေသာေၾကာင့္ ကရင္မွဴးမတ္ပညာရွိမ်ားက ကရင္ဘာသာျဖင့္ ဘာသာျပန္ထားေသာ ပိဋိကတ္သုံးပုံ ေပထုတ္စာအုပ္မ်ားကုိ လူအေယာက္ေလးဆယ္မွ် ထမ္းပုိးသယ္ေဆာင္ျပီး ေဒါနေတာင္တန္းတေနရာ ေထာင့္၀ါး(ဌာန္ ့၀)တြင္ သြားေရာက္အေျခခ်ခဲ့ၾကေသာ သမုိင္းအေထာက္အထားမ်ားအရ အတိတ္က ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒ၌ သက္၀င္ယုံၾကည္ခဲ့ၾကသည္ကုိ အထူးျမင္ေတြ ့ရေပမည္။
ယုံမွားစရာ မရွိပါေခ်။အင္း၀ေခတ္တြင္ ဖူ ့တာမိ (ဖူ ့တာမိတ္)ကရင္ဟန္းေတာ္ျမတ္သည္ အင္း၀ေနျပည္ေတာ္တြင္ ဘုရင္မင္းျမတ္က ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ေတာ္မူေသာ ရဟန္းပညာရွိၾကီးတစ္ပါး ျဖစ္ခဲ့ဘူးေသာ သာဓကသည္လည္း ထုိေခတ္ ထုိအခါက ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒတြင္သာ သက္၀င္ ယုံၾကည္ခဲ့သည္မွာ အထူးေျပာေနစရာမလုိပါ။ထုိ ့ေၾကာင့္ ပုဂံေခတ္၊ ပင္းယေခတ္၊ အင္း၀ေခတ္၊ ေတာင္ငူေခတ္၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မ်ားသည္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားမွာ ေထရ၀ါဒ၌သာ သက္၀င္ ယုံၾကည္ေနၾကသည္မွာ ထင္ရွားေနပါသည္။ အျခားေသာ ဘာသာတရားအယူ၀ါဒမ်ား ၀င္ ေရာက္လႊမ္းမုိးျခင္း အလွည္းမရွိခဲ့ေသာ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ ခြ်င္းခ်က္အေနျဖင့္ နတ္ကုိးကြယ္ေသာ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားလည္း ရွိေပလိမ့္မည္ကုိလည္း မွန္းဆႏုိင္ပါသည္။ကိုလုိနီေခတ္ေရာက္မွသာလွ်င္ အျခားေသာ ဘာသာအယူ၀ါဒမ်ား ၀င္ေရာက္လာခဲ့သည္။
ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ႏွင့္အတူ ေတာင္ေပၚ ေျမျပန္ ့တုိင္းရင္းသားမ်ား ေသြးကြဲေအာင္ ဖန္တီးခဲ့သည္။ နည္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ ေသြးခြဲရာတြင္ ဘာသာေရးနည္းျဖင့္လည္း တစ္နည္းပါ၀င္ ခဲ့သည္။ ထုိနည္းျဖင့္ တစ္အူတစ္ဆင္း ကရင္လူမ်ဳိးမ်ား အလူးအလဲ ခံခဲ့ၾကရသည္။ ကရင္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း အသြင္သ႑န္ကြဲသြားေအာင္ ဖန္တီးခဲ့သည္။ ထုိ ့ေၾကာင့္ ကရင္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း သေဘာထား ခံယူခ်က္၊ ယုံၾကည္ခ်က္၊ အေတြးအေခၚ၊ အေျမာ္အျမင္၊ အယူ၀ါဒမ်ား ကြဲျပားခဲ့ရသည္။ယေန ့ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားသည္ အတိတ္ ကုိလုိနီေခတ္က အေမႊအႏွစ္မ်ားေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိး၊ ဆုိးေမႊ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္လာခဲ့ဟန္ တူပါသည္။ “အိမ္ၾကက္ခ်င္း အုိးမည္းသုတ္၍ ခြတ္ခုိင္းေနေသာ ေခတ္သစ္နယ္ခ်ဲ ့၀ါဒီ (သို ့တည္းမဟုတ္) နအဖ စစ္အစုိးရ၀ါဒီမ်ားကုိလည္း ကရင္လူမ်ဳိးတုိင္း အထူးသတိခ်ပ္သင့္သည္။ အတိတ္ႏွင့္ပစၥပၸဳန္ကုိ မ်က္ခ်ည္မျပတ္သင့္ပါ။ သုိ ့ မွသာ အနာဂါတ္ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားဘသ သာယာခ်မ္းေျမ ့ပါမည္။အထက္ပါ တင္ျပခ်က္၊ ရႈျမင္ခ်က္မ်ားသည္ က်ေနာ္တဦးတည္း၏ ေလ့လာရွာေဖြထားေသာ ဗဟုသုတမ်ားမွ ယူငင္ တင္ျပျဖင္းသာျဖစ္ပါသည္။
ထင္ျမင္ယူခ်ခ်က္မ်ား မွားပါက က်ေနာ္တဦးတည္း၏ အမွားသာလွ်င္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ၀န္ခံအပ္ပါသည္။ဆုံးစ မျမင္ေသာ အျပာေရာင္ ပင္လယ္ျပင္ၾကီးလည္း ဒီလႈိင္းမ်ားျဖင့္ ညေနဆည္းဆာတြင္ သာယာလွပေသာ ျမင္ကြင္းမ်ားျဖင့္ ျမင္ေတြ ့ ေနရသည္။ အနာဂါတ္ ကရင္လူမ်ဳိးမ်ားဘ၀အတြက္ ခ်ခဲ့ေသာ က်ေနာ္၏ သက္ျပင္းရွည္ၾကီးသည္လည္း ဘယ္ေသာအခါမွ ရပ္တန္ ့ လိမ့္မည္ကုိကား က်ေနာ္ မေျပာတတ္ပါ။ ယေန ့ထက္တုိင္ သက္ျပင္းရွည္ၾကီးကေတာ့ ခ်ျမဲ ခ်လ်က္ပါ၊
စိမ့္စမ္းေစာ (ေကာ့ကရိတ္)ဖားစည္သံ၀က္ဆိုက္ဘ္မွ ကူးယူသည္။
No comments:
Post a Comment