ဥပေဒေဘာင္ထဲဝင္လာခဲ့တယ္ဆိုေပမယ့္ အေျခခံဥပေဒေအာက္ကိုေရာက္မလာၾကေသးဘူး
(၂၀၀၈ အေျခခံဥပေဒနဲ႔အညီ ဆက္ျဖစ္ၾကမယ့္ ျပည္တြင္းစစ္)
တူေမာင္ညိဳ
ေမ ၂၆၊ ၂၀၁၁
ဒီစကားက အင္အား တစ္စံုတစ္ရာရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသား အပစ္ရပ္ အင္အားစုေတြရဲ႕ ေလာေလာဆယ္ အေျခအေနကို အနီးစပ္ဆံုး ေဖာ္ျပႏုိင္တဲ့ အေနအထား ရွိပါတယ္။ အေျခအေနက ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ေအာက္ကိုလည္း တိတိပပ မေရာက္ေသးသလို လက္နက္ကိုင္ တုိက္ပြဲေတြလည္း ပီပီျပင္ျပင္ ျပန္မျဖစ္ေသးတဲ့ တိုးလို႔တန္းလန္း (ယာယီ)အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာခင္ ဆပ္ျပာ ပူေပါင္းပမာ ပါးလႊလွတဲ့ အဲဒီ ယာယီ အေျခအေနဟာ အျခားေသာ အေျခအေန တစ္ရပ္ဆီသုိ႔ ေျပာင္းလဲ သြားရေတာ့မွာပါ။ ဘယ္လုိ ပံုစံနဲ႔ ဘယ္သူ႔ ဘက္ကေန စတင္ ေျပာင္းလဲ မွာလည္း ဆိုတာကို က်ေနာ္တုိ႔ ေစာင့္ၾကည့္ ၾကရမွာပါ။
တုိင္းရင္းသား အပစ္ရပ္ အင္အားစုေတြ ဘက္ကေျပာရရင္
“ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို လက္ခံ”၊“နယ္ျခားေစာင့္ တပ္ဖြဲ႔ (BGF) အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္း”
ဆိုတာမွာ ဘက္၂ ဘက္စလံုးကေန နစ္နာ ဆံုးရႈံးရတဲ့ ဘဝျဖစ္ပါတယ္။
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ကို အလို မတူဘဲ လက္ခံ ရတဲ့အတြက္ ႏုိင္ငံေရးအရ အရႈံးႀကီး ရႈံးပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ (၂၀၀၈)မွာ တိုင္းရင္းသားေတြ တေလွ်ာက္လံုး ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲ ဝင္လာခဲ့တဲ့ “တန္းတူေရးနဲ႔ ကိုယ္ပုိင္ ျပ႒ာန္းခြင့္ ရွိေရး” အာမခံခ်က္ လံုးဝ မပါရွိပါဘူး။ (ႏုိင္ငံေရး ပါတီေထာင္ခြင့္ ရပါေစဦး) လူမ်ိဳးေရး ႏုိင္ငံေရး အဆင့္ေနရာ ကင္းမဲ့ သြားရတဲ့ အရံႈးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက အရႈံးရဲ႕ ပထမဘက္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒုတိယဘက္က နယ္ျခားေစာင့္ တပ္ဖြဲ႔ (BGF) အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္း လုိက္တဲ့ အခါမွာ စစ္ဘက္နဲ႔ နယ္ေျမ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကို လံုးဝ လက္လြတ္ ဆံုးရႈံးရမယ္။ ဘ႑ာေရး ပင္စည္ အလွဲခံရပါမယ္။ မိမိ တည္ရွိမႈနဲ႔ လံုၿခံဳမႈဟာ အႀကီးအက်ယ္ စိန္ေခၚခံရမယ့္ ဘဝကို က်ေရာက္ သြားမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလမ္းေၾကာင္းကို ဘယ္သူက စိတ္ခ်လက္ခ် ေရြးမွာလဲ။ ဒါက အရံႈးရဲ႕ ဒုတိယဘက္ ျဖစ္ပါတယ္။
“ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရ” ကလည္း ဒီအေျခအေနကို ဒီတိုင္း လက္ပုိက္ၾကည့္ မေနႏုိင္ပါဘူး။ “ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒေဘာင္ ” ထဲကေန ေျပာင္းလဲသြားေအာင္ အေႏွးနဲ႔ အျမန္ဆိုသလုိ ေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒနဲ႔ အညီ ေဆာင္ရြက္မွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဦးသိန္းစိန္တို႔ အစုိးရ တစ္ဖြဲ႔လံုးက က်မ္းသစၥာ ဆိုထားၿပီးသား မဟုတ္လား။
ဒီေတာ့ဘက္ ၂ ဘက္စလုံးကေန နစ္နာ ဆံုးရံႈးရမယ့္ လမ္းေၾကာင္းကို တုိင္းရင္းသား အပစ္ရပ္ေတြက ေက်ေက် နပ္နပ္ႀကီး လက္ခံ ေျပာင္းလဲ ပါ့မလား။ လက္မခံခဲ့ရင္။ လက္ရွိ ေနၿမဲအတုိင္း “ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရ”က ဆက္ၿပီး လက္ခံပါ့မလား။ ဘယ္ေလာက္ အတုိင္းအတာအထိ လက္ခံမွာလဲ။ ျပည္နယ္ တစ္ခု၊ႏွစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ ျပည္နယ္ အခ်ိဳ႕ကို အေရးေပၚ အေျခအေန “ကြက္ေၾကညာ” ကာ စစ္ေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္ မလာႏုိင္ဘူးလား။ အေျခခံ ဥပေဒထဲမွာ စစ္တပ္က တစ္ႏုိင္လံုးကို ေသာ္လည္းေကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ေဒသ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုခုကို ေသာ္လည္းေကာင္း ကြက္ၿပီး အာဏာ သိမ္းႏုိင္ခြင့္ရွိတယ္ေလ။
ဒီလို ေျဖရွင္းမယ္ ဆိုခဲ့ရင္ (နအဖ) စစ္အစိုးရ လက္ထက္က ႂကြားလံုးထုတ္ခဲ့တဲ့ “ဘယ္ေခတ္ ဘယ္ကာလမွ မရရွိ ခဲ့ဖူးတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး” လည္း “ဦးသိန္းစိန္ အစုိးရ”လက္ထက္က်မွ သူ႔ရဲ႕ဆပ္ျပာပူေပါင္း ဇာတိရုပ္ ေပၚလြင္ လာပါလိမ့္မယ္။
ဒီေနရာ ထည့္သြင္း စဥ္းစားႏုိင္ဖို႔ “ႏုိင္ငံေရး ပါတီမ်ား မွတ္ပံုတင္ ခြင့္ျပဳမယ္ ဆိုတဲ့ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခ်ိန္ ကေန လြတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးေတြ က်င္းပ ၿပီးစီးခ်ိန္ အထိ” ကာလအတြင္းမွာ သတိျပဳမိတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
သက္ဆိုင္ရာ တုိင္းရင္းသား အပစ္ရပ္ အဖြဲ႔စည္းတစ္ခုကိ ုျဖစ္ေစ၊ အဲဒီ အဖြဲ႔အစည္းဝင္ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးခ်င္းကို ျဖစ္ေစ “နယ္ျခား ေစာင့္တပ္ဖြဲ႔(BGF) အျဖစ္ အသြင္ မေျပာင္းရင္ ႏုိင္ငံေရးမွာ ပါဝင္ ေဆာင္ရြက္ခြင့္(လံုးဝ) မျပဳဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို စာနဲ႔ေရးသား ထုတ္ျပန္ မထားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအခ်က္ကို ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္က အေျခခံမူ တစ္ရပ္ အျဖစ္ တိတိက်က် က်င့္သံုး ခဲ့ပါတယ္။
( KIO/KSPP နဲ႔ ေဒါက္တာတူးဂ်ာ တုိ႔ကိစၥကို ၾကည့္ပါ )
ယခင္ (နအဖ)စစ္ေကာင္စီဝင္ ဗိုလ္တင္ေအး က ယခုအခါ ေရြးေကာက္ပြဲ ေကာ္မရွင္ ဥကၠ႒ ျဖစ္ေန ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အကြက္ခ် စီမံ ထားတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အပစ္ရပ္ေတြ/ အပစ္ မရပ္ေသးတဲ့ အင္အားစုေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးမႈေတြ ထပ္မံ ျဖစ္ေပၚ မလာႏုိင္ဘူးလား။
(ဘယ္လို ပံုစံနဲ႔ BGF ေျပာင္းမလဲ ဆိုတာမ်ိဳးေတာ့ စကားေျပာ ရႏုိင္ပါတယ္)
ၾကည့္ျမင္ ရသေလာက္ေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ေဘာင္ထဲမွာ ျဖစ္ႏုိင္စရာ မရွိဘူး လုိ႔ ျမင္ပါတယ္။
“ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ”က “ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရး” ဆိုတာကိုလည္း အေျခခံ ဥပေဒေဘာင္ အျပင္က ကိစၥအျဖစ္ သတ္မွတ္ထား ပံုရပါတယ္။ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပါ လို႔ေျပာတုိင္း “လႊတ္ေတာ္”အတြင္းမွာသာ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔ ေျပာဆို ေလ့ရွိပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီအေျပာကုိ အႀကံေပးေတြ ပါးစပ္ထဲ ထည့္ထား လိုက္ပါၿပီ။
ပူပူေႏြးေႏြး အႀကံေပးေတြက ဗီေဂ်းနမ္းဗီးယား (Mr. Vijay Nambir) ကိုေျပာလိုက္ၿပီး ပါၿပီ။
ဒါေၾကာင့္ “ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရးနဲ႔ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားကိစၥ” ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ “ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရ”အေနနဲ႔ (လံုးဝ) လက္မခံႏုိင္တဲ့ မူေတြအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားၿပီးသား ျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။
ဒီလို ေျပာရတာကလည္း အခ်က္အလက္မဲ့ သြားပုပ္ေလလြင့္ ေျပာရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပူပူေႏြးေႏြး အႀကံေပးေတြ ေျပာလုိက္ တဲ့ စကားေတြနဲ႔ ၿပီးစီးသြားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ထဲက ျဖစ္ရပ္ ေတြကို သာဓကျပဳၿပီး ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
မြန္ျပည္နယ္ မဲဆႏၵနယ္အမွတ္(၇)က ဦးဗညာေအာင္မုိးရဲ႕
“ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ စည္းလံုး ညီၫြတ္ေရးႏွင့္ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရအား တုိက္တြန္းေၾကာင္း” အဆိုဟာ “လႊတ္ေတာ္” ထဲေတာင္ မေရာက္လိုက္ရပါ ဘူး။ ေဆြးေႏြးရန္ သင့္/မသင့ ္ဆိုတဲ့ အဆင့္မွာတင္ပဲ က်ဆံုးသြားပါတယ္။
ျပည္နယ္ တစ္ခုခ်င္း အလိုက္ ကြက္ၿပီး တင္ျပတဲ့ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔လဲ
“ဆက္လက္ တာဝန္ယူမည့္ အစုိးရသစ္ အေနျဖင့္ ကရင္ျပည္နယ္၌ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အျပည့္အဝ ရရန္အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး တံခါးဖြင့္ထားၿပီး အေျခခံ ဥပေဒႏွင့္အညီ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ ႀကိဳးပမ္းသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း” ဆိုၿပီး“လႊတ္ေတာ္” ထဲမွာ အေျဖေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
“ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒႏွင့္ အညီ ေဆာင္ရြက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္”/ “နယ္ျခားေစာင့္ တပ္ဖြဲ႔ (BGF) အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္း” တာပါ လို႔ပဲေျပာေျပာ အဲဒီလို လုိက္ပါ ေဆာင္ရြက္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဘက္ ၂ ဘက္ကေန နစ္နာရႈံး ရမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ တင္ျပခဲ့ပါတယ္။
အပစ္ရပ္ တုိင္းရင္းသား အင္အားစုေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္/ ဆက္လက္ တုိက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ အင္အားစုေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေဝဖန္ စဥ္းစားၾကဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ဖြဲ႔စည္း ပံုအေျခခံ ဥပေဒလည္း ရွိေနၿပီ၊ လႊတ္ေတာ္လည္း ရွိေနၿပီ၊ စစ္မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလို႔ မထင္ျမင္ ၾကေစခ်င္ပါဘူး။
ျပည္တြင္းစစ္ကို စ တုိက္ ၾကစဥ္တုန္းက ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒလည္း ရွိပါတယ္။ ပါလီမန္ လႊတ္ေတာ္ လည္း ရွိပါတယ္။
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒကို လက္မခံလို႔ အေျခခံ ဥပေဒန႔ဲအညီ စစ္တုိက္ရပါတယ္လို႔ အာဏာရ အုပ္စုိး သူေတြက ေျပာပါ လိမ့္ မယ္
No comments:
Post a Comment