Tuesday, November 8, 2011

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း မီးရွဳိ႔ခံရတဲ့ မွတ္တမ္းေဟာင္း တခုနဲ႔ က်ေနာ့ရဲ့ အျမင္


မိတ္ေဆြတေယာက္ ေပးလိုက္ျပီး ေခြအဖုံးမွာေတာ့ ဒီေကဘီေအ ၀ါဒျဖန္႔လို႔ ေရးထားပါတယ္။ ဒီေခြ ယူက်ဴ႔ေပၚ မတင္ခင္ အခ်ိန္ထိ ယခုေခြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ေကအဲန္ယူ ဗဟိုက ပဒိုတေယာက္နဲ႔ ဖုန္းစကား ေျပာပါေသးတယ္။ သူေျပာတာက တီမေသ ကေန ၀ါဒျဖန္႔ျပီး ရိုက္တာလို ႔ေျပာပါတယ္။ သူေျပာတာ အခုေခြလား တျခားေခြလား ဆိုတာေတာ့ အတည္ျပဳလို႔ေတာ့ မရပါဘူး။ 

ဒါေပမယ့္ ဒီေခြ တခုလံုးကို ျခံဳျပီး ျကည့္ရင္ ျဖစ္ပ်က္တဲ့ အခ်ိန္က ဘိုခ်ဳပ္ျမ ရန္ကုန္ဆင္းျပီး ျငိမ္းခ်မ္းေရး စကားေျပာေနခ်ိန္ ၂၀၀၄/၂၀၀၅ခုႏွစ္ ပတ္၀န္းက်င္ကလို႔ ယူဆလို႔ ရပါတယ္၊ ေနရာလည္း တပ္မဟာ ၁၊၂၊ ၃ထဲကပဲ ျဖစ္ဖို႔ မ်ားပါတယ္။ ဒီေခြက ခုနက ပဒို ေျပာသလို လုပ္ၾကံတာလား အမွန္အကန္လား ဆိုတာကေတာ့ အားလံုး သံုးသပ္ျပီး အတည္ျပဳၾကပါ။ ေနာက္ျပီး ဘာဆက္လုပ္ သင့္လည္း ဆိုတာလည္း အၾကံေပးၾကပါ၊

ဒီေခြတင္ လိုက္တာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး လက္ရွိ ေကအဲန္ယူနဲ႔ နားလည္မွဳယူထားတဲ့ ဒီေကဘီေအ အဖြဲ႔ေတြ၊ ဘာသာကြဲျပားေနတဲ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရး သမားေတြနဲ႔ ကရင္လူထုေတြ ၾကားထဲ ျပသာနာပိုၾကီးထြားေစခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၡအလ်င္း မရွိပါဘူး။ ေခ်းေျခာက္ ေရႏူးေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိတို႔ ကရင္လူမ်ုိးေတြထဲမွာ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ျပသာနာ ရွိေနတယ္ဆိုတာ မီးေမာင္း ထိုးျပခ်င္လို႔ပါ။ အနာကို သိဖို႔လိုပါတယ္။ အနာကို မသိရင္ ေဆးကုလို႔ မရတာေတာ့ပဲ အနာရင့္လာရင္ ကုမရေတာ့တဲ့ အေျခအေနမ်ုိး ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ ကရင္အမ်ဳိးသားေတြ ၾကားထဲမွာ ဘာသာ ယံုၾကည္မွဳ အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိျပီး ကိုယ့္ဘာသာမွ ကုိယ့္ဘာသာ အစြန္းေရာက္ျပီး တျခားဘာသာကို အျပန္အလွန္ ေလးစားမွဳ မရွိၾကရင္ စည္းလံုး မွဳ မရွိႏိုင္တာကို နားလည္းထားဖို႔ လိုပါတယ္။ ၉၄ေကအဲန္ယူ ဒီေကဘီေအ ကြဲၾကတဲ့ အခ်ိန္ ဘာသာေရး ပေယာဂေတြကေန စတင္လာခဲ့တာပါ၊ အဲဒါကို ဘာသာေရ ျပသာနာလို႔ မျမင္ပဲ ရန္သူရဲ့ ထိုးခြဲမွဳတခုကိုပဲ လက္ညွိးထိုး စြတ္စြဲျပီး ကိုယ့္မွာ ရွိေနတဲ့ ျပသာနာကို ရန္သူရဲ့ လုပ္ရပ္ဆိုျပီးေတာ့ပဲ အျမဲတမ္း ေျပာဆို အျပစ္ဖို႔ ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ေျပာလိုက္လို႔ ကိုယ့္မွာ ရွိေနတဲ့ ျပသာနာေတြကို ဖံုးဖိသလို ျဖစ္သြားေစသလို အေျဖမွန္ကိုလည္း မရွာႏိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး။

ဒါေၾကာင့္လည္း က်ေနာ္တို႔ေတြ သင္ခန္းစာ မယူႏိုင္ပဲ ေတာ္လွန္ေ၇း နယ္ေျမကေန တဆင့္ ဒုကၡသည္စခန္း၊ အဲဒီကေနတဆင့္ တတိယႏိုင္ငံအထိ အဲဒီ ျပသာနာေတြ ပါလာခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ကရင္ေတြၾကားထဲမွာ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ျပီး နားလည္မွဳယူဖို႔ အေတာ္ၾကိဳးစားရအံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယေန႔ တတိယႏိုင္ ငံေရာက္ေနတဲ့ ကရင့္လူမွဳ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ၾကားထဲမွာလည္း ဘာသာေရးကို အေျခခံျပီး ကြဲၾကတာေတြ မ်ားပါတယ္၊ ဘာသာတခုထဲမွာတင္ ဂိုဏ္းမတူပဲ မွဳိလိုေပါက္ျပီးကြဲေနတဲ့ ႏိုင္ငံတကာက ကရင္အဖြဲေတြ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးထဲက အကြဲအျပဲထက္ပင္ ပိုေတာင္ မ်ားပါေသးတယ္။ မယံုရင္ ကရင္ေတြ ေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို လိုက္ေလ့လာၾကည့္ပါ။

ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေတာ္လွန္ေရးကေန ရွိေနတဲ့ ျပသာနာေတြဟာ ဒုကၡသည္ စခန္းေတြကေနတဆင့္ တတိယႏိုင္ငံကို လိုက္ပါလာသလို သင္ခန္းစာယူျပီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ၊ နားလည္မွဳေတြ ရွိလာရမယ့္အစား ျပသာနာပိုလို႔ပင္ ၾကီးထြားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ငယ္ငယ္တည္းကေန ဘာသာေရးမွုိင္း တိုက္ခံထိတဲ့ လူငယ္အေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားလည္း ရွိလာျပီး အနာဂတ္ အမ်ုိးသား ပန္တိုင္ ခ်ီတက္ရာတြင္ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ ရွိလာႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး အမ်ဳိးသားေရးထက္ ဘာသာေရးကို နံပါတ္၁ ထားခ်င္တဲ့လူ ရာခိုင္ႏွဳန္း မ်ားလာပါတယ္၊ 

တႏွစ္ တၾကိမ္ ကရင့္ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ကိုပင္ ပံုမွန္ သြားေနက် ဘာသာေ၇းကိစၥနဲ႔ တိုက္ဆိုင္သြားရင္ေတာင္ ကရင့္ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ရက္ေတြကို မသြားတဲ့လူေတြလည္း မ်ားလာပါတယ္။ လူမ်ဳိးခ်င္းအတူတူ ဘာသာကြဲျပီး အိမ္ေထာင္ျပဳၾကတဲ့အခါ အခက္အခဲအမ်ုိးမ်ဳိးကို ရင္ဆိုင္ ေပါင္းစပ္ခဲ့ရေသာ္လည္း လူမ်ုိးျခားျပီး ဘာသာတူေတြ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေလ်ာေလ်ာလွ်ဳလ်ဳ ျဖစ္တာကို အံၾသစြာ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။

ေရျခားေျမျခားမွာ ကိုယ့္လူမ်ဳိး တည္တံ့ဖို႔ ထိမ္းသိမ္းရမယ့္အခ်ိန္မွာ ဘာသာတူရင္ ျပီးေရာဆိုျပီး သားသမီးေတြကို တျခားလူမ်ဳိးလက္ထဲ တာ၀န္မဲ့စြာ ထိုးအပ္ျပီး မ်ုိးရိုးထိမ္းသိမ္းမွဳ ပ်က္ကြက္လာၾကပါျပီး။ ယေန႔ က်ေနာ္တို႔လို အဖိႏွိမ့္ခံ လူမ်ဳိးေတြ လိုအပ္ေနတာက စည္းလံုး ညီညြတ္မွဳပါ၊ စည္းလံုးညီညြတ္မွု မရွိရင္ ဖိႏွိမ့္ခံဘ၀ကေန ရုန္းထြက္ ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စည္းလံုးဖို႔အတြက္ အမ်ဳိးသားေရး အက်ဳိးစီးပြား တခုကိုပဲ ၾကည့္ျပီး တျခားအရာေတြကို ေဘးမွာ ခဏတာ ထားျပီး အမ်ဳိးသားေရးကို နံပါတ္ ၁ေနရာမွာ အားလံုး ျပန္ထားဖို႔ လိုအပ္ေနျပီးလို႔ ယူဆမိပါတယ္

ဒီမွတ္တမ္းထဲက စကားေျပာသြားတဲ့ သူဟာ တခ်ိန္က ဒီေကဘီေအ၇ဲ့ စစ္ဦးစီးခ်ဳပ္ျဖစ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေက်ာ္သန္းျဖစ္ျပီး ယခု ဒီေကဘီေအ နယ္ျခားေစာင့္တပ္ အသြင္ ေျပာင္းသြားခ်ိန္မွာ အၾကံေပးသူ တေယာက္အျဖစ္ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ သူေျပာတဲ့ ကရင္ဘာသာလို အေၾကာင္းအရာေတြကို ဗမာဘာသာလို ဆက္လက္ဘာသာျပန္ျပီး တင္ျပေပးပါအံုးမယ္။

ေလးစားစြာျဖင့္
အဲေခါင္ေသာင့္

No comments: