ေဒါက္တာလိႈင္ျမင့္ ရဲ႕သမိုင္းကၽြမ္းက်င္တဲ့ အေရးအသား
ကိုယ္ျပည္နယ္နဲ ့ဆိုင္တဲ့ကိစၥ တခုခ ုဆံုးျဖတ္ခ်င္ရင္ေတာင္မွ တိုင္းရင္းသားေတြ ခြင့္ျပဳမွ တိုင္းရင္းသားေတြ သနားမွ လုပ္ခြင့္ရေတာ့မယ့္ ဘ၀ကို လံုးလံုးေရာက္သြားပါျပီ။
အဲ့ဒီလိုမျဖစ္ျခင္ရင္ ပင္လံုစာခ်ဴပ္အတိုင္း တိုင္းရင္းသားေတြ ခြဲထြက္ခြင့္ေပးလိုက္ေလ။ ဒါဆို ကိုယ့္ျပည္ကို စိတ္ၾကိဳက္အုပ္ခ်ဴပ္လို႕ရျပီေပါ့ ဘယ္တိုင္းရင္းသား မ်က္ႏွာမွ ၾကည့္စရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။ ဘာေၾကာင့္ ႏွစ္လံုးထဲနဲ႕ ေဘာင္ဘီၾကပ္ေနတာလဲ။
ဒီရွစ္ျပည္နယ္မူကို ဗမာကိုယ္စားလွယ္ေတြက လက္မခံနိုင္ႀကပါဘူး။ လက္ခံဖို႔ သိပ္ခက္ေနပါတယ္။ လက္မခံေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က ဒါမဟာလူမ်ိဳး၀ါဒ ဆိုတာကို တြင္တြင္ ေအာ္ေတာ့တာပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ လြတ္ေတာ္မွာက အဖြဲ႔ေတြ အကြဲကြဲျဖစ္ေနခ်ိန္ကို တိုင္းရင္းသားေတြက အခြင့္ေကာင္းယူလာတယ္လို႔ တပ္မႈးေတြက လံုး၀ယူဆထားႀကပါတယ္။
တိုင္းရင္းသားေတြ အခြင့္ေကာင္းယူတာလား သူတို႕ရဲ႕ ျပည္နယ္ကို နည္းမွန္လမ္းမွန္နဲ႕ တရားသျဖင့္ျပန္ေတာင္းဆိုေနတာမဟုတ္ဘူးလား။ အရင္ကတည္းက ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းနဲ႕ ေနခဲ့ၾကတာဘဲ။
ကုိယ့္ပစၥည္ ကိုယ္ျပန္ေတာင္းေနတာေလ ဘယ့္သူ႕ကို အားနာရမွာလဲ။
အဲဒီေတာ့ ကေန႔လြတ္လပ္မႈေလး တစတစဖြင့္ေပးလာတာကို က်ေနာ္တို႔က အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးႀကီး သေဘာထားႀကီးႀကီးနဲ႔ လိမၼာစြာယူႀကမလား စားခြက္လုႀကမလား။
တိုင္းရင္းသားေတြက ကိုယ့္ခြက္နဲ႕ကိုယ္စားေနတာ။ ဗမာေတြက မွ စားမာန္ခုတ္၊ စားခြက္လုျပီး တိုင္းရင္းသားေတြ စားခြက္ကို ေသးလွည့္ပန္း ေနတာမဟုတ္ဘူးလား။
ႀသစေတးလ်တို႔မွာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသားေတြ အပါအ၀င္ လူမ်ိဳးေပါင္းစံု ေရာက္ေနႀကပါျပီ။ အခုက်ေနာ္တို႔ အတိုက္အခံ ၀က္ဆိုဒ္ေတြေပၚမွာ မင္းကဘာလူမ်ိဳး ငါတို႔ကညာလူမ်ိဳးေတြ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ လုပ္ေနႀကပါတယ္။ ျမန္မာလိုခ်ေနတာမ်ားပါတယ္။ ဒီလိုလူမ်ိဳးကိုခြဲျခားျပီး အျပင္မွာေျပာရင္ အလုပ္မွာကအစ ဒီလူဟာ လူမ်ိဳးေရးအစြဲႀကီးသူ လူမ်ိဳးေရးခြဲျခားသူ အျဖစ္ အသတ္မွတ္ ခံရမယ္ဆိုတာ ဒီလူေတြသိပ္သိတာေပါ့။ အျဖဴေတြနိုင္ငံမွာေန အျဖဴေတြႀကားမွာက်ေတာ့ လူကိုလူလို႔ဘဲ ေျပာဆိုေနႀကျပီး ျမန္မာျပည္သားခ်င္းႀကေတာ့မွ ဘာလူမ်ိဳးက ဘယ္လို ညာလူမ်ိဳးကနဲ႔ ေအာ္ခ်က္ထုတ္ေနတာေလး ျပန္ေတြးႀကည့္ႀကပါ။
ေမးျခင္တာတစ္ခုကေတာ့ ၾသစေတးလ် သမိုင္းမွာ အေဘာ္ရီဂ်င္ (aboriginal) သမၼတ ရွိဘူးလား။ ဗမာစစ္သားေတြ မီးရိႈ႕တဲ့ရြာ၊ မုဒိန္းက်င့္တဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြကေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြဘဲျဖစ္တယ္။ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က ဗမာအမ်ဳိးသမီးဆိုျပီး မုဒိန္းက်င့္တာ၊ ဗမာရြာဆိုျပီး မီးရိႈ႕သတ္ျဖတ္တာ ရွိခဲ့ဘူးလား ဆိုတာကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဘယ္သူက လူမ်ဳိးေရး အစြဲၾကီးေနလဲဆိုတာ ေဒါက္တာၾကီး ျမင္တတ္ပါေစသား။ ဒီလို လက္ရွိအခ်ိန္ထိလုပ္ေနတဲ့ အစိုးရကို ေဒါက္တာၾကီးက အခုဒီမိုကေရစီ အနံအသက္ေလး တစတစ ရႈလာရျပန္တယ္ လို႕ ေျပာေနျပန္ေတာ့ ဒို႕ဘယ္လိုနားလည္ရမွာလဲ။
လာျပီ အခုက်ေနာ္တို႔မူက ကယားျပည္နယ္ေလးက ေသးေသးေလးေပမယ့္ အေမရိကန္လိုဘဲ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္မွာ ဗမာျပည္နယ္ႀကီးလိုဘဲ ကိုယ္စားလွယ္ငါးဦး တန္းတူညီတူ တက္ခြင့္ ေပးထားတယ္ေပါ့။ လာျပီ က်ေနာ္ေထာက္ျပီ။ ခင္ဗ်ားတို႔က ခုနက ေမရီလင္းက လူမ်ိဳးနာမည္မဟုတ္ဘူး ေဒသအမည္ ျပည္နယ္ကို ကိုယ္စားျပဳတယ္လဲ ဆိုထားတယ္။ အခုခင္ဗ်ားတို႔ သံုးထားတာ လူမ်ိဳးအမည္ သံုးထားေတာ့ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္တဲ့။ ဟိုမွာက ဘာလူမ်ိဳးကိုမွ စကားထဲထဲ့ မေျပာရဘူး။
အဲ့ဒါဆို လႊတ္ေတာ္တက္မဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အကုန္လံုး ကို ဗမာလူမ်ဳိးဆိုျပီး မွတ္ပံုတင္ေျပာင္းေပးျခင္တဲ့သေဘာလား။ ဒါမွမဟုတ္ ဘယ္လိုနာမည္ေျပာင္းေပးရမလဲ။
နယ္ကို ကိုယ္စားျပဳ သတ္မွတ္ထားျပီး လူမ်ိဳးကို ကိုယ္စားျပဳထားတာ မဟုတ္ေတာ့ အဲဒီ့ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္က သူ႔နယ္သားေတြ နယ္အေႀကာင္းေတြ တင္ျပတဲ့အခါ ဘယ္လူမ်ိဳးကမွ မေက်နပ္စရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ဒီမွာက ဥပမာ ရွမ္းလူမ်ိဳး ကိုယ္စားလွယ္က ရွမ္းလူမ်ိဳးအေရး ပိုေျပာေနတာဘဲ ငါတို႔ဓႏုေတြ ပအိုဝ္းေတြအေႀကာင္း မတင္ျပဘူးျဖစ္ကုန္ျပီ။ တခါ ဥပမာေပါ့ အမ်ိဳးသား/ လူမ်ိဳးစုလႊတ္ေတာ္မွာ ႏွစ္ေယာက္ဆီဘဲ တက္ဖို႔ သတ္မွတ္လိုက္တယ္။ ထားပါေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ရွမ္းကတေယာက္ေပါ့ ထားပါ ပအိုဝ္းကတေယာက္ယူလိုက္ရင္ က်န္တဲ့လူမ်ိဳးစု အငယ္ေတြကို ဘယ္သူက ကိုယ္စားျပဳေတာ့မလဲ။ ျပဳပါတယ္ေျပာလဲ ပေထြးနဲ႔ ဆက္ဆံရသလို ခံစားေနရျပီေလ။ လူမ်ိဳးအမည္ တပ္ထားေတာ့ သူ႔တို႔ကိုခ်န္ထားရျပီ။
ျပည္နယ္တစ္ခုလံုး အတြက္ေတာင္းဆိုပါတယ္ဆိုမွေတာ့ ျပည္နယ္အတြင္းမွာ ေနထိုင္တဲ့ သူေတြအားလံုးအတြက္ပါျပီေပါ့။
ကိုယ့္စိတ္နဲ႕ ကိုယ္ ႏိႈင္းျပီးေတာ့ မေျပာနဲ႕ေလ။ တိုင္းရင္းသားေတြသာ အဲ့ဒီလူမ်ဳိးၾကီးစိတ္ဓါတ္ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္ အခုေလာက္ဆို လူမ်ဳိးစု ငယ္ေတြလိုက္ရွာလို႕ပါေတြ႕မွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဥပမာ - ပေဒါင္ လူမ်ဳိး ဘာေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ကထြက္ေျပးျပီး ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ တိရိစာၦန္ မ်ားသဖြယ္ အျပသခံေနရသလဲ၊ သူေနတဲ့ ျပည္နယ္က အမည္ခံ တိုင္းရင္းသားေတြေၾကာင့္လား ဗမာ စစ္တပ္ေၾကာင့္လား ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းေလးကိုေမးၾကည့္ပါ။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေျပာခဲ့တယ္။ ကရင္တက်ပ္ ဗမာတက်ပ္တဲ့။
ဖက္ဒရယ္ျပည္ေထာင္စု လို႕ နာမည္တပ္ျပီး ေဆာင္းပါး အရွည္ၾကီးသာေရးတယ္ ရႊီးေနတာ က ဘူးေပၚသလိုေပၚေနတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ ေအာင္ဆန္း က ကရင္တစ္က်ပ္ ဗမာတစ္က်ပ္ လို႕ေျပာခဲ့ပါတယ္တဲ့... မွတ္သား ေလာက္ပါတယ္။ အားလံုး မွတ္ထားၾက ေစာဘဦးၾကီးေျပာခဲ့တာမဟုတ္ဘူးကြ။
ဒါေႀကာင့္သူ ့စကားက ဗမာတေယာက္တမဲ၊ ကရင္တေယာက္လဲတမဲ ဘယ္သူမွ မဲပိုမရေစရလို႔ဆိုခဲ့တာ။ ဗမာျပည္နယ္တမဲ လို႔ေျပာခ်င္ရင္ စကားေျပာကထဲက ဗမာျပည္နယ္ထည္႔ ေျပာမွာေပါ့။ အဲဒီလိုေျပာခ်င္ရင္ ကရင္ျပည္နယ္လို႔ ေျပာရေအာင္ ကရင္ျပည္နယ္လို႔ အဲဒီအခ်ိန္က ေျပာတာေခၚတာ မရွိေသးဘူး မဆိုႀကေသးဘူး
ကရင္ျပည္လို႕ေခၚတာမရွိေသးဘူး ေျပာျပန္တယ္ ဘယ္ရွိမလဲ ကရင္ေတြ ကိုယ္ျပည္နဲ႕ ကိုယ္ေနခဲ့တာ အေနာ္ရထာ လက္ထက္ကတည္းက သမိုင္းမွာေရးထားတာရွိတယ္။ ေနခဲ့တာက ယခုလက္ရွိ ကယားျပည္ နဲ႕ ဧရာဝတီတိုင္းမွာေပါ့ ေနာက္ဆံုး လူမ်ဳိးၾကီးလုပ္ျခင္တဲ့ ဗမာေတြက လူမ်ဳိးတူ၊ ရိုးရာတူ။ ယဥ္ေက်းမႈ႕တူရိယာတူ၊ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈ႕တူကာ စကား အနည္းျခင္းကြဲတဲ့ ကရင္နီကို ကယားဆိုျပီးခြဲထုတ္လိုက္တယ္။ ဒါမွ ကရင္ အင္အားေလ်ာ့သြားျပီး လြတ္ေတာ္မွာ မင္းတို႕က ႏွစ္ေယာက္တစ္ပိုင္းေလာက္နဲ႕ ကိုယ္စားလွယ္လုပ္ျခင္လို႕လားဆိုတဲ့ စကားေျပာေကာင္းတာေပါ့။
ဖယ္ဒရယ္ ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးေတြကို ဆက္တုန္႕ျပန္ဖို႕အတြက္ကေတာ့ ေဆာင္းပါးရွင္ရဲ႕ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ေျပာခဲ့တယ္။ ကရင္တက်ပ္ ဗမာတက်ပ္တဲ့။ ေျပာခဲ့ပါတယ္လို႕ စကားကို ေထာက္ရႈ႕ၾကည့္ေသာ္ က်ဳပ္အတြက္ လက္ေညာင္းယံု သက္သက္သာရွိေတာ့မည္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဤေနရာမွာဘဲ ရပ္နားပါေတာ့မည္။
No comments:
Post a Comment