႐ုိင္မေရာ့ – ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းရိွိ ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ
အေဝးေျပးကားလမ္းမတေလွ်ာက္၌ ကမ္း႐ုိးတန္းေဒသတိုင္းစစ္ဌာနခ်ဳပ္ လက္ေအာက္ခံ
အစိုးရတပ္ရင္း ၆ ရင္း ပုိမုိတိုးခ်ဲ႕လာသည္။
“အစိုးရတပ္ေတြ ထပ္တိုးခ်ဲ႔လာတယ္၊ အဲဒီတပ္ေတြ ေရာက္လာျပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ေဒသခံေတြေၾကာက္လန္႔စုိးရိမ္လို႔ နယ္စပ္ဘက္ ထြက္ေျပးလာတာရွိတယ္” ဟု ၄င္း တာဝန္ခံက ေျပာသည္။
ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ ကားလမ္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို KNU မွ တားျမစ္ထားျပီးေနာက္ပိုင္း ယခုကဲ့သို႔ အစိုးရတပ္မ်ား ပုိမုိတိုးခ်ဲ႔လာျခင္းျဖစ္သည္။
ဇူလိုင္လကုန္ပိုင္းခန္႔က အစိုးရတပ္ႏွင့္ KNU တပ္မဟာ (၄) လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္းမ်ား လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းတေလွ်ာက္တြင္ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ျပီးေနာက္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္မလုပ္ေဆာင္ရန္ ၿပီးခဲ့သည့္စက္တင္ဘာလတြင္ KNU ဘက္မွ တားျမစ္ခဲ့သည္။
သတင္းႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး တာဝန္ခံက “တပ္ေတြ တိုးခ်ဲ႔လာတာကေတာ့ စီမံကိန္း လံုျခံဳေရးအတြက္နဲ႔ အဲဒီေဒသမွာ လႈပ္ရွားေနတဲ့ KNU တပ္မဟာ (၄) ကို အင္အားသံုးျပီးေတာ့ တိုက္ခိုက္သြားဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္တယ္”။
အစိုးရတပ္မ်ား ထပ္မံ ေရာက္ရွိလာျပီးေနာက္ပိုင္း ေမတၲာျမိဳ႕နယ္ခြဲ အတြင္းရွိ အမိုးေက်းရြာ၊ ဝါးေတာေက်းရြာႏွင့္ ဆင္ျဖဴတိုင္ေက်းရြာမ်ားမွ ေဒသခံမ်ား နယ္စပ္ဘက္သို႔ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္သြားၾကျပီး ထိုေက်းရြာမ်ားကို အစိုးတပ္မွ မီး႐ႈိ႔ ဖ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္းလည္း ၄င္းက ေျပာသည္။
KNU အေနႏွင့္ ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ လမ္းစီမံကိန္းသည္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္ေစျခင္း၊ ေဒသခံမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ရျခင္းႏွင့္ KNU လံုျခံဳေရးမ်ားေၾကာင့္ ၄င္းစီမံကိန္းကို တားျမစ္ရသည္ဟု KNU အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က ေျပာခဲ့ဖူးသည္။
ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ ကားလမ္း ျဖတ္သန္းရာ နယ္ေျမသည္ KNU ထိန္းခ်ဳပ္လႈပ္ရွားေနသည့္ နယ္ေျမျဖစ္ျပီး ေက်းရြာ စုစုေပါင္း ၂၁ ရြာရွိသည့္အနက္ ေက်းရြာ ၈ ရြာမွာ ေကအဲန္ယူႏွင့္ အစိုးရတပ္တို႔ တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ၁၉၉၇ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ေျပာင္းေရြ႔ေနထိုင္ၾကသည္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ Italian-Thai Development က ထိုင္းဘတ္ေငြ ဘီလ်ံ (၄၀၀) ေက်ာ္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသြားမည္ျဖစ္သည္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းတြင္ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ စက္မႈဇုန္ နယ္ေျမမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရနံဓာတုဆိုင္ရာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ျခင္း၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ သံမဏိစက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္စက္႐ုံ မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထား၀ယ္-ဘန္ေကာက္ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရနံ ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ပါ၀င္သည္။
ယခုလ (ေအာက္တိုဘာ) ဒုတိယအပတ္ခန္႔က ေရာက္ရွိလာသည့္ အစိုးရတပ္မ်ားႏွင့္
မူလရွိေနသည့္ တပ္ရင္း စုစုေပါင္း ၉ ရင္းတို႔က ကားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး
စီမံကိန္းတြင္ လႈပ္ရွားေနၾကေၾကာင္း ကရင္အမ်ဳိးသား အစည္းအ႐ုံး (KNU) တပ္မဟာ
(၄) ၿမိတ္- ထားဝယ္ခ႐ုိင္ သတင္းႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး တာဝန္ခံက ေျပာသည္။“အစိုးရတပ္ေတြ ထပ္တိုးခ်ဲ႔လာတယ္၊ အဲဒီတပ္ေတြ ေရာက္လာျပီးေနာက္ပိုင္းမွာ ေဒသခံေတြေၾကာက္လန္႔စုိးရိမ္လို႔ နယ္စပ္ဘက္ ထြက္ေျပးလာတာရွိတယ္” ဟု ၄င္း တာဝန္ခံက ေျပာသည္။
ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ ကားလမ္း ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို KNU မွ တားျမစ္ထားျပီးေနာက္ပိုင္း ယခုကဲ့သို႔ အစိုးရတပ္မ်ား ပုိမုိတိုးခ်ဲ႔လာျခင္းျဖစ္သည္။
ဇူလိုင္လကုန္ပိုင္းခန္႔က အစိုးရတပ္ႏွင့္ KNU တပ္မဟာ (၄) လက္ေအာက္ခံ တပ္ရင္းမ်ား လမ္းေဖာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းတေလွ်ာက္တြင္ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ျပီးေနာက္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဆက္လက္မလုပ္ေဆာင္ရန္ ၿပီးခဲ့သည့္စက္တင္ဘာလတြင္ KNU ဘက္မွ တားျမစ္ခဲ့သည္။
သတင္းႏွင့္ ျပန္ၾကားေရး တာဝန္ခံက “တပ္ေတြ တိုးခ်ဲ႔လာတာကေတာ့ စီမံကိန္း လံုျခံဳေရးအတြက္နဲ႔ အဲဒီေဒသမွာ လႈပ္ရွားေနတဲ့ KNU တပ္မဟာ (၄) ကို အင္အားသံုးျပီးေတာ့ တိုက္ခိုက္သြားဖို႔ ျဖစ္ႏိုင္တယ္”။
အစိုးရတပ္မ်ား ထပ္မံ ေရာက္ရွိလာျပီးေနာက္ပိုင္း ေမတၲာျမိဳ႕နယ္ခြဲ အတြင္းရွိ အမိုးေက်းရြာ၊ ဝါးေတာေက်းရြာႏွင့္ ဆင္ျဖဴတိုင္ေက်းရြာမ်ားမွ ေဒသခံမ်ား နယ္စပ္ဘက္သို႔ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္သြားၾကျပီး ထိုေက်းရြာမ်ားကို အစိုးတပ္မွ မီး႐ႈိ႔ ဖ်က္စီးခဲ့ေၾကာင္းလည္း ၄င္းက ေျပာသည္။
KNU အေနႏွင့္ ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ လမ္းစီမံကိန္းသည္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ထိခိုက္ေစျခင္း၊ ေဒသခံမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ရျခင္းႏွင့္ KNU လံုျခံဳေရးမ်ားေၾကာင့္ ၄င္းစီမံကိန္းကို တားျမစ္ရသည္ဟု KNU အေထြေထြအတြင္းေရးမႉး ေနာ္စီဖိုးရာစိန္က ေျပာခဲ့ဖူးသည္။
ထားဝယ္-ကန္ခ်နပူရီ ကားလမ္း ျဖတ္သန္းရာ နယ္ေျမသည္ KNU ထိန္းခ်ဳပ္လႈပ္ရွားေနသည့္ နယ္ေျမျဖစ္ျပီး ေက်းရြာ စုစုေပါင္း ၂၁ ရြာရွိသည့္အနက္ ေက်းရြာ ၈ ရြာမွာ ေကအဲန္ယူႏွင့္ အစိုးရတပ္တို႔ တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ၁၉၉၇ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဒုကၡသည္မ်ားအျဖစ္ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ေျပာင္းေရြ႔ေနထိုင္ၾကသည္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းစီမံကိန္းကို ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ Italian-Thai Development က ထိုင္းဘတ္ေငြ ဘီလ်ံ (၄၀၀) ေက်ာ္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံသြားမည္ျဖစ္သည္။
ထား၀ယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရးစီမံကိန္းတြင္ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အေဆာက္အအံုမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ စက္မႈဇုန္ နယ္ေျမမ်ား တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ေရနံဓာတုဆိုင္ရာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ျခင္း၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ သံမဏိစက္႐ုံ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ လွ်ပ္စစ္စက္႐ုံ မ်ားတည္ေဆာက္ျခင္း၊ ထား၀ယ္-ဘန္ေကာက္ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ျခင္းႏွင့္ ကားလမ္းႏွင့္ ရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေရနံ ပိုက္လိုင္းသြယ္တန္းျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား ပါ၀င္သည္။
No comments:
Post a Comment