Friday, July 3, 2009

ေလးစားရပါေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားသို ့

ေလးစားရပါေသာ ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားသို ့
က်ေနာ္ ကိုယ္က်ေနာ္မိတ္ဆက္ပါရေစ၊ က်ေနာ္ ဟာ ဒီေကဘီေအ မွာ ထိပ္ပိုင္းတာဝန္ယူရတဲ့ သူတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္အခု တင္ျပ ေျပာျပခ်င္တဲ့ အခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္လံုးဝမခံစားနိုင္ေတာ့လို ့ ရင္ဖြင့္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္ဟာ ဟိုး ဒီေကဘီေအ စျဖစ္ကတည္းက ဒီေကဘီေအထဲမွာစျပိီး ပါဝင္တဲ့လူျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေကဘီေအစစျဖစ္ျခင္း တကယ္ ဘဲ က်ေနာ္လည္းထင္ခဲ့မိတယ္။ ေကအဲန္ယူ ဟာ ဘာသာေရး ခြဲျခားျပီး သူတို ့(ခရစ္ယာန္) နဲ့မတူတဲ့ ဘာသာေရး ကိုးကြယ္ တဲ့လူေတြကို ေကအဲန္ယူထဲမွာ ၾကီးမားတဲ့ရာထူးၾကီးမားတဲ့တာဝန္ေတြ မေပးခဲ့ဘူးဆိုတဲ့အျမင္ကို ယံုခဲ့မိတယ္။ စစ္အုပ္စုကလည္း ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ ဒီေကဘီေအ ျပန္ဆင္းလာခဲ့မယ္ဆိုရင္ (၁)ႏွစ္အတြင္းသူတို ့ တပ္ေတြရုပ္သိမ္းျပီးေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္ အသိအမွတ္ျပဳေပးျပီး အုပ္ခ်ဳပ္ရမယ္တဲ့။ က်ေနာ္လည္းေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္သြားတယ္။
က်ေနာ္တို ့ လိုခ်င္တာကလည္း လြတ္လပ္တဲ့ ကရင္ျပည္ နယ္နဲ့ မိမိတို ့ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ့အုပ္ခ်ဳပ္ရမယ္၊ ေနရမယ္ဆိုျပီး အရမ္းကို ဝမ္းသာသြားတယ္။ဒီအတြက္နဲ့ဘဲ ေကအဲန္ယူရဲ့ ဌာနခ်ဳပ္ မာနယ္ပေလာကို တိုက္ဖို ့အတြက္ က်ေနာ္တို ့ဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေမာင္လွ ရဲ့ဗမာတပ္ေတြနဲ့ ေပါင္းျပီး လမ္းျပအျဖစ္ထိပ္တိုက္မွာ က်ေနာ္တို ့ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ေကအဲန္ယူဟာ က်ေနာ္တို ့ကို မပစ္ဘဲသူတို ့ရဲ့ မာနယ္ပေလာ ဌာနခ်ဳပ္ကို လြယ္လြယ္ဘဲ ဆုတ္ေပး လိုက္တယ္။ ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ေသေသခ်ာခ်ာျပန္စဥ္းစားမိေတာ့ (ေကအဲန္ယူဟာ ကရင္အမ်ိဳးသား ေတြျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တို ့ကို မပစ္ဘဲေနတာျဖစ္တယ္။ ကရင္ကရင္ျခင္း မသတ္ျဖတ္ခ်င္တဲ့သေဘာျဖစ္တယ္။
အဲဒီေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္တို ့ ဒီေကဘီေအဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ၾကီးျပီး ဝင့္ၾကြားလာတယ္။ ဗမာတပ္ဗိုလ္ေတြကလည္း က်ေနာ္တို ့တပ္ေတြအင္အားေကာင္းလာဖို ့ စီးပြားေရးလုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြကို ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းေတြအေပၚေပးလာတယ္။ အါဝါေဒး ေတြကို ကိုယ့္ရပ္ကိုယ့္ရြာ အဆင့္မွာဘဲ ၾကိဳက္တဲ့ေနရာ မွာ လုပ္လို ့ရေအာင္ဗမာတပ္ေတြက က်ေနာတို ့ ကို လုပ္ခြင့္ေပးတယ္။ မသိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို ့ဟာ ဗမာေတြေျပာထားတဲ့ (၁)ႏွစ္အတြင္းကရင္ျပည္ေပးမယ္ဆိုတာ အါဝါေဒး ကိုဘဲေပးသလားေပါ့။ မသိရင္ေတာ့ ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းမွာ က်ေနာ္တို ့ဒီေကဘီေအဟာ ဘာမဆိုလုပ္ပိုင္ခြင့္ ရေနသေယာင္ ရွိေနတယ္ေပါ့။ အာဏာႏွင့္လုပ္ပိုင့္ခြင့္ အျပည့္ ရွိတယ္ေပါ့၊
ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို ့ ရဲ့အာဝါေဒးရဲ့အက်ိဳးရလာဒ္ဟာ က်ေနာ္တို ့ ကရင္ျပည္သူေတြ ေလာင္းကစား တတ္လာတယ္။မူးယစ္ေဆးဝါးေတြသံုးစြဲလာတယ္။ အေၾကြးေတြ သိန္းႏွင့္ခ်ီျပီး တင္ေနၾကတယ္။ မူးယစ္ေဆးဝါး ေရာင္းဝယ္ေဖါက္ကားမွဳေတြကလည္း ကရင္ျပည္နယ္အတြင္းမွာ ေဈးေရာင္း သလိုဘဲျဖစ္ေနတယ္။ ဒါလား က်ေနာ္တို ့ ရဲ့လြပ္လပ္ တဲ့ကရင္ျပည္။ လြပ္လပ္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္တဲ့လား။ က်ေနာ္စဥ္းစားရင္း အရမ္းကိုရင္နာတယ္။
ေနာက္(၂၀ဝ၄)ခုႏွစ္မွာ ဗိုလ္ခင္ညြန့္ျပဳတ္ျပီးေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္တို ့ျပည္နယ္မွာ ဗမာေတြကားလိုက္ သိမ္းတယ္။ က်ေနာ္တို ့ ဘာမွ မကူညီနိုင္ဘူး၊က်ေနာ္တို ့ ကရင္ျပည္သူေတြေတာ္ေတာ္ထိသြားတယ္။ ျမိဳင္ၾကီးငူအတြက္ကေတာ့ နည္းနည္းရလိုက္တာ ဘဲရွိတယ္၊။ေနာက္(၂၀ဝ၆)ခုႏွစ္မွာ ဗမာေတြဟာ ေနျပည္ေတာ္ကို ပ်ဥ္းမနားၾကပ္ေျပးမွာ တည္တဲ့အခ်ိန္ ၾကပ္ေျပးနဲ့အနီးအနားမွာ ရွိတဲ့ရြာေတြကို လူမေနရဧရိယာျဖစ္သြားေအာင္ နယ္ေျမရွင္းလင္းေရးထိုးစစ္မွာ က်ေနာ္တို ့ကရင္ျပည္သူေတြအေနမ်ားတဲ့ ေတာင္ ငူ၊ေညာင္ေလးပင္ ေဒသ ရွင္းလင္းသုတ္သင္ေရးမွာလည္း က်ေနာ္တို ့ ဟာက်ေနာ္တို ့ရဲ့ ကရင္ျပည္သူေတြကို ဘာမွမကူညီေပး နိုင္ဘူး။ ဒါလား က်ေနာ္တို ့ ဒီေကဘီေအ ဟာကရင္အမ်ိဳးသားေရး အတြက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဘာနဲ့သက္ေသျပလို ့ရမွာလဲ။
ေနာက္တခုက ဗမာတပ္ဗိုလ္ေတြဟာ က်ေနာ္တို ့ ဒီေကဘီေအေတြကို
ဘာသာေရးတပ္အျဖစ္နဲ့ျဖစ္ေအာင္ဖန္တီးထားတာကလည္း ကမၻာမွာ တခါမွမရွိခဲ့ဘူးေသးတဲ့တခုတည္းေသာ ဘာသာေရးလက္နက္ကိုင္တပ္ျဖစ္ခဲ့ေအာင္ ကရင္ေတြရဲ့ သမိုင္းမွာ လံုးဝကိုမျဖစ္သင့္တဲ့ သမိုင္းအမဲစက္ၾကီးကို က်န္ရစ္ခဲ့ေအာင္ဖန္တီးခဲ့တာဘဲ။ ဒါကို က်ေနာ္တို ့ ဒီေကဘီေအကလက္ခံခဲ့တယ္တဲ့လား။ က်ေနာ္ လည္း လံုးဝကိုစဥ္းစားမရနိုင္ေအာင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဗမာစစ္ဗိုလ္ေတြကေတာ့ေျပာတယ္ မင္းတို ့ ဒီေကဘီေအ တပ္ဟာ ဘာသာေရး ကိုအေျခခံတဲ့တပ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ႏိုင္ငံေတာ္က စဥ္းစားေပးမယ္တဲ့။ က်ေနာ္တို ့အတြက္ ဘာကို စဥ္းစားေပးမယ္ဆိုတာစဥ္းစားလို ့မရဘူး။
ေနာက္ က်ေနာ္တို ့ ဒီေကဘီေအအတြက္ အရွက္ဆံုးအရာက (၂၀ဝ၇)ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလမွာ ဗမာစစ္တပ္ေတြက ရဟန္း သံဃာေတြကို ပစ္ခတ္ရိုက္ႏွက္သတ္ျဖတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျမန္မာျပည္တခုလံုးမွာရွိတဲ့ျပည္သူေတြေကာ တကမၻာလံုးမွာေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြဟာ က်ေနာ္တို ့ဒီေကဘီေအကိုလွမ္းေမးတယ္။
ဘာသာေရး သာသနာေရး ကို လုပ္ေဆာင္ေပးေနတဲ့ ဒီေကဘီေအစစ္တပ္ေတြရဟန္းသံဃာေတြကို ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သာသနာေတာ္အတြက္ ရဟန္းသံဃာေတြအတြက္ ဘာမွမကာကြယ္ေပးဘူးလားတဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကဆိုရင္ ဒီေကဘီေအ ေတြရဲ့ မ်က္ႏွာဟာ လံုးဝ မ်က္ႏွာျပမရဲေတာ့ေလာက္ ေအာင္ အိမ္တြင္းပုန္းေနခဲ့ရတယ္။
ဘာျဖစ္လို ့ လဲဆိုေတာ့ ဒီေကဘီေအ လို ့အမည္ခံထားတဲ့စစ္တပ္ဟာ ဘာသာေရးနဲ့သာသနာ ေရးအတြက္ျဖစ္တယ္။ ကရင္ျပည္သူေတြအတြက္ျဖစ္တယ္၊ ကရင္ျပည္သူေတြအတြက္ကေတာ့ထားပါေတာ့။ ဘာသာေရးနဲ့ သာ သနာေရးအတြက္ဆိုေတာ့ ရဟန္းသံဃာေတြကို ဗမာေတြပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ေနခ်ိန္မွာ ဒီေကဘီေအ က ဘာမွကို မကူညီေပး နိုင္ခဲ့ဘူး။
ဗမာတို ့ရဲ ့ သတ္ျဖတ္ျခင္း ခံရတဲ့ရဟန္းသံဃာေတြဘက္အတြက္လည္း ဗမာေတြ သတ္လိုမရေအာင္မဟန့္တား ေပးနိုင္ ခဲ့တဲ့အျပင္။ လိုအပ္ရင္ရဟန္းသံဃာေတြကို အျပတ္ရွင္းဖို ့ ဒီေကဘီေအ ကို ဗမာေတြအမိန္ ့ေတြထပ္ေပးလာလို ့ က်ေနာ္တို ့ ဘာလုပ္ရမယ္မွန္းမသိေတာ့ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။
က်ေနာ္တို ့အတြက္ အိပ္မက္ဆိုးေတြ ေျခာက္လွန္ ့တဲ့ကာလျဖစ္ခဲ့တယ္ေပါ့။ ဒါတဲ့လား ဒီေကဘီေအ ဆိုတာ အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာအတြက္ ဆိုတာ။အခုေနာက္ဆံုး (၂၀၁၀) ေရြးေကာက္ပြဲျပီးရင္ နိုင္ငံတခုမွ တခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ေအာက္မွာ ဘဲလက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ ကိုထားရွိမယ္တဲ့။ ဗမာစစ္ဗိုလ္ေတြ ေနျပည္ေတာ္ရဲ့အမိန္ ့နဲ့လာျပီး က်ေနာ္တို ့ ဒီေကဘီေအကိုလာ ခ်ျပတယ္။
ေဆြးေႏြးတာမဟုတ္ဘူး ခ်ျပတာ ျဖစ္တယ္။
လက္နက္ကိုင္ခ်င္ရင္ နယ္ျခားေစာင့္တပ္အျဖစ္တပ္မေတာ္ရဲ့လက္ေအာက္ခံ အေနနဲ့ လုပ္ေပါ့။ တပ္ရင္းတရင္းမွာ ဗမာစစ္တပ္က လုပ္တတ္ကိုင္တတ္တဲ့စစ္ဗိုလ္အရာရွိေတြ(၃၀)ေယာက္လည္း လာကူေပးအံုး မယ္တဲ့။ လခ ကိုေတာင္ ေပးလိုက္အံုးမယ္တဲ့။
လခေပးတဲ့ေနာက္ေတာ့ လခစားျဖစ္တဲ့ေနာက္ေတာ့ ဒီေကဘီေအဟာ ဗမာေၾကးစား တပ္လံုးလံုးျဖစ္ျပီးေပါ့။လုပ္မလား မလုပ္ဘူးလားေပါ့။ ဖိအားေပါ့။ ဒါဆို ဒီေကဘီေအဆိုတာ ဘာျဖစ္သြားမလဲေပါ့။ ေနာက္ျပီး သူတို ့ ကထပ္ေျပာျပလိုက္ေသးတယ္ က်ေနာ္တို ့ ဒီေကဘီေအကို ဘာသာေရးတပ္မေတာ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စဥ္းစားေပးတာတဲ့၊ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို ့ ဒီေကဘီေအ ေခါင္းေဆာင္ေတြျပသာနာေကာင္းေကာင္းတက္ေတာ့တာဘဲ။ တဖက္မွာဗိုလ္ခင္ညြန္ ့ ေကာင္းစားခဲ့စဥ္ လုပ္ထားခဲ့တဲ့ မူးယစ္ေဆးဝါးထုတ္လုပ္ခဲ့မွဳ၊ ေမွာင္ခိုေရာင္းဝယ္ခဲ့မွဳ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြဟာ ေနျပည္ေတာ္ရဲ့ ေထာက္လွမ္းေရးဖိုင္ ထဲမွာ နာမည္ေတြကေလွ်ာက္လြာစာရြက္ အျပည့္ဆိုေတာ့လက္မခံရင္ ထြက္ေျပးေပါ့။
ထြက္ေျပးဖို ့ ကလည္း စည္းစိမ္ဥစၥာေတြကစြန္ ့ပစ္လို ့မရနို္င္ေအာင္ မျဖစ္နိုင္ေအာင္ရွိျပီးျဖစ္တဲ့အတြက္
လံုးဝကိုဆုတ္လမ္းမရွိေတာ့ဘူးေပါ့။ အဲဒီလိုျဖစ္ေနေအာင္ ဗမာစစ္ဗိုလ္ ေတြ က လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြေပးခဲ့တယ္ဆိုတာ အခုမွ သေဘာေပါက္ေတာ့တယ္။ ဆုတ္လဲစူး စားလဲရူးေပါ့။ လက္ေအာက္ငယ္သားက ေတာ့လံုးဝကိုလက္မခံနိုင္ဘူးေပါ့။
ေျပာေတာ့ ေစာဘဦးၾကီးရဲ့ မူကို လက္ကိုင္ထားတယ္ အခုဘာျဖစ္လို ့ ဗမာစစ္တပ္ျဖစ္သြားရတာ လဲတဲ့။ က်ေနာ္တို ့ ဘာမွျပန္မေျဖနိုင္ခဲ့ဘူး၊အဲဒါေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္ဟာ ဒီေကဘီေအ ရဲ့ တကယ့္လက္ရွိ အျဖစ္မွန္ေတြက ေဖၚ ထုတ္ဖို ့သင့္ျပီးလို ့က်ေနာ္ယူဆခဲ့လို ့ အခုလိုရင္ဖြင့္ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေကအဲန္ယူ အတြက္ က်ေနာ္ေက်းဇူး ျပန္ဆပ္လို ့ရတဲ့ တခုတည္းေသာနည္းလမ္းနဲ့ ေက်းဇူးဆပ္ခြင့္ ရတဲ့အတြက္ က်ေနာ္ကိုယ္က်ေနာ္ ေနာက္ဆံုး ဂုဏ္ယူတယ္။ က်ေနာ္လည္းအသက္ ၾကီးျပီး။ သိသြားေတာ့လည္း သူတို ့သတ္လို ့ ေသရံုမွတပါး အျခားကို ေမွ်ာ္လင့္မထားဘူး။ ဒါဟာ က်ေနာ့္ရဲ့ကရင္အမ်ိဳးသား ေတြအေပၚ မွားခဲ့တဲ့ က်ေနာ္ရဲ့ လုပ္ေဆာင္မွဳ ေတြအတြက္ အေၾကြးကို ျပန္ဆပ္ေပးလိုက္တယ္လို ့ဘဲ က်ေနာ္ခံယူတယ္။
ေနာက္ဆံုး ေမလ(၇)ရက္ေန ့မွာ ဒီေကဘီေအ ရဲ့ အနာဂါတ္ ပံုေဖၚပြဲ အစည္းအေဝးမွတ္တမ္းကိုက်ေနာ္ အသိေပးလိုက္ပါတယ္။
ဒါဟာ အခု နယ္ျခားေစာင့္တပ္ျဖစ္ေစဖို ့ ကရင္ျပည္နယ္ေက်းရြာေတြမွာ ဒီေကဘီေအ စစ္သားသစ္မျဖစ္မေန လုပ္ရမဲ့ကိစၥေတြ၊ တပ္မဟာ(၇)ကို ဝင္ေရာက္တိုက္ခိုက္ရတဲ့ အျဖစ္မွန္ေတြကိုသိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကိုနားလည္ခြင့္လြတ္ေပးၾကပါလို ့ ဦးညြတ္ ေတာင္းပန္ရင္း ေကအဲန္ယူ ရဲ့ ကရင္အမ်ိဳးသားလြတ္ေျမာက္မွဳတိုက္ပြဲ ေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္ပါေစ –
ဒီစာကိုရရွိတဲ့သူမ်ား ဆက္လက္ျဖန္ ့ ေဝေစခ်င္ပါတယ္။ကရင္အမ်ိဳးသားမ်ားကို ေတာင္းပန္ျခင္းမ်ားစြာျဖင့္-

ဒီေကဘီေအ ေခါင္းေဆာင္တဦး ။ ျမိဳင္ၾကီးငူ။ (ဇြန္လ-၁၇ ရက္။၂၀ဝ၉ ခုႏွစ္)
ဖါးစည္သံ
ေဒါနေျမ ေဘာေလာ့လ္မွ ကုိးကားေဖၚျပထားျခင္းျဖစ္သည္။

No comments: