Monday, December 5, 2011

စားျမဲ၊ ဝါးျမဲ၊ ဘာမွမေျပာင္းလဲ ေသးတဲ့ ကရင္ျပည္နယ္မွ ၾက့ံဖြံ႔ျပည္နယ္ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္နဲ႔ အာဏာပိုင္မ်ား .(တိုင္ၾကားစာ)


ကရင္ျပည္နယ္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးေဇာ္မင္းႏွင့္ ဇနီး
ဘာမွမေျပာင္းလဲ ေသးတဲ့ ကရင္ျပည္နယ္
ျပည္တြင္းျပည္ပသတင္းမီဒီယာေတြမွာ ေရးသားအသံလႊင့္ေနတာေတြေကာ အာဆီယံအႀကီးအကဲမ်ား၊ အာဆီယံ ႏိုင္ငံျခားေရး၀န္ႀကီးမ်ား အၾကားမွာ ေျပာေနၾကတာေတြေကာ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရဟာ အေျပာင္းအလဲ စေနၿပီ ေျပာင္းလဲေနျပီလို႔ သိရပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာအေနနဲ႕လည္း ေရွ႕ကိုဆက္သြားၿပီး ေနာက္ျပန္မလွည့္ေစရန္လည္း ၀ိုင္း၀န္းထိန္းေၾကာင္းေနၾကပါတယ္။ မည္သို႔ပင္ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရ ေျပာင္းလည္း ေနေစေသာ္ျငားလည္း ကရင္ျပည္နယ္ အတြင္းမွာေတာ့ ယေန႔အခ်ိန္အထိ န၀တ၊ နအဖ လက္ထက္ကအတိုင္း ဘာမွ မေျပာင္းလဲေသးပါဘူး။ ေျပာင္းလဲဖို႔လည္း ျပည္နယ္အစိုးရမွ စိတ္ကူးမရွိၾကပါဘူး။ ျပည္နယ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဆိုသူကလည္း၊ အျခားျပည္နယ္တိုင္းကဲ့သို႔ မဟုတ္ပဲ ယခင္ ပယကဥကၠဌ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ေဇာ္မင္းကေန ဦးေဇာ္မင္း ဆိုၿပီး ေဘာင္းဘီခ်က္ခ်င္းခၽြတ္ၿပီး တိုက္ပံုနဲ႔ပုဆိုး ေကာက္၀တ္လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ယေန႔အခ်ိန္အထိ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊ စီမံခန္႕ခြဲေရး၊ လူမႈေရး အားလံုး၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အားလံုးလိုလုိမွာ နဂို အာဏာရွင္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအတိုင္းပါပဲ။ ေအာက္ေျခ ပညာတတ္၊ ပညာရွင္ ၀န္ထမ္းေတြအေပၚ ေမာက္မာေနဆဲပါပဲ။ ကရင္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာ စီးပြားေရးသမားေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး ဘားအံ၊ ေကာ႔ကရိတ္ႏွင့္ ျမ၀တီ ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ သစ္ေတာေျမေတြကို စိုက္ပ်ိဳးေျမေျပာင္း၊ စိုက္ပ်ိဳးေျမကေန လန(၃၉)ေျမယာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေျပာင္းၿပီး ေျမကြက္ေတြကို လပ္ယူၿပီး ေဖာ္ထုတ္ေနပါတယ္။ ေနစရာအိမ္မရွိတဲ႔ ဆင္းရဲႏြမ္းပါတဲ႔ ျပည္သူေတြကို အတည္တက်ေနထိုင္ရန္ စီစဥ္လုပ္ကိုင္ ေပးျခင္းမရွိပါဘူး။ သူတို႔ အစိုးရအဖြဲ႔ေတြ ေရာင္းစားဖို႔ ေျမေတြပဲ ေဖာ္ထုတ္ေနၾကပါတယ္။ ျပည္နယ္အစိုးရမွာရွိတဲ႔ ၀န္ႀကီးေတြကလည္း ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ အသိပညာေခါင္းပါးတာေၾကာင့္ ျပည္နယ္တိုးတက္ေရး၊ ျပည္သူလူထု စား၀တ္ေနေရးေခ်ာင္လည္ျပီး အာမခံခ်က္ေပးႏိုင္ေသာ စီးပြားေရးလမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ တြန္းတင္ ေပးႏိုင္ျခင္းလည္း မရွိၾကဘူး။

ဘာလုပ္ရမွန္းလည္း အႀကံဥာဏ္မရွိသလို လုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ႔ စြမ္းရည္လည္းမရွိၾကပါဘူး။ ၀န္ႀကီးဆိုၿပီး ပညာတတ္၊ ပညာရွင္၀န္ထမ္းႀကီးေတြအေပၚ ျဖစ္ညွစ္၊ ညစ္ၿပီး သူတို႔ကို ဂါရ၀ျပဳလာရန္ လုပ္ေနတဲ႔ ၀န္ႀကီးေတြလည္း ရွိေနၾကပါတယ္။ ၾကံရာမရတဲ႔အခ်ိဳ႕ ၀န္ႀကီးေတြကလည္း သူတို႔ေရြးေကာက္ပြဲမွာ မဲႏိုင္ၿပီး တက္လာတဲ႔ နယ္ေျမေတြမွာရွိတဲ့ ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေတြအေပၚ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး တာ၀န္ဆက္လက္ တာ၀န္ထမ္းဖို႕အတြက္ သူတို႔လုပ္ေပးရင္ျဖစ္တယ္ ဘာမဆိုျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ရပ္ကြက္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ေတြထံ ဆပ္ေၾကးေကာက္သလို လိုက္လံေတာင္းစား ေနၾကပါတယ္။ စည္ပင္၀န္ႀကီးဆိုတဲ႔ ၀န္ႀကီးကလည္း ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းေတြ အေပၚ ျဖစ္ညွစ္ေနလို႕ လမ္းေတြ မခင္းႏိုင္ပါဘူး။ ၀န္ႀကီးညွစ္လို႕ ကတၱရာေတြလည္း ေလွ်ာ့၀ယ္ေနရတယ္လို႔လည္း ၀န္ထမ္းအသိုင္းအ၀ိုင္းထံမွ အသံထြက္ေနပါတယ္။


မဲေဆာက္မွ ျမန္မာျပည္သို႔ တင္ပို႔မည့္ Without ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား

ပါတီက တပည့္တပန္းေတြနဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး Without ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ပို႔ေဆာင္ လုပ္စားေနၾကပါတယ္။ ၀န္ႀကီးေတြဟာ ေရြးေကာက္ပြဲ အနိုင္မရခင္က မိမိတို႕လက္ထက္မွာ ေကာင္းေအာင္ ဘာေတြ လုပ္ပစ္မယ္ဆိုၿပီး ႀကိမ္း၀ါးခဲ႔ေပမဲ႔လည္း တကယ္ေတာ့ အတတ္ပညာ၊ အသိပညာ နည္းပါးတာေၾကာင့္ တကယ္၀န္ႀကီး ျဖစ္လည္းသြားေရာ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ (၅)ႏွစ္အတြင္း မိသားစုအတြက္ တြက္ေခ်ကိုက္မည့္ အလုပ္ေတြကို ဦးစားေပးလုပ္လာၾကတယ္။

ျပည္နယ္အတြင္းမွာ မွီခိုေနတဲ႔ ျပည္သူအမ်ားစုအေနနဲ႔ ၀န္ႀကီးေတြ၊ ဘာေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးေတြကို စိတ္မ၀င္စားၾကပါဘူး။ ျမ၀တီ-မဲေဆာက္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားဖြင့္ဖို႔ပဲ စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားအေပၚ မွီခိုလုပ္ကိုင္ ကူးသန္းသြားလား လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ေနၾကရတာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ပိတ္ထားလိုက္တဲ႔အတြက္ စား၀တ္ေနေရး ၾကပ္တည္းၾကသလို ျပည္နယ္ တိုးတက္ေရးအတြက္ ရရွိမဲ႔ ကုန္စည္ျဖတ္သန္းခ၊ အေကာက္အခြန္အခမ်ားလည္း ေန႕စဥ္နဲ႔အမွ် ဆံုးရံႈးေနရပါတယ္။ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ပိတ္ထားတဲ႔အတြက္ လက္တစုပ္သာရွိတဲ႔ ေမွာင္ခို စီးပြားေရးသမား မ်ားကေတာ့ ႏွစ္သက္ၾကသလို ေမွာင္ခို စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းကို အားေပးေနတဲ႔ အာဏာပိုင္ေတြ အတြက္ကေတာ့ အရမ္းႀကိဳက္ႏွစ္သက္ ၾကပါတယ္။ ျပည္နယ္ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ဖို႔ ၀င္ေငြမ်ား က်ဆင္းသလို ျပည္နယ္ကို အုပ္ခ်ဳပ္ေနတဲ႔ အာဏာပိုင္ေတြရဲ႕ ေကာက္ခံေနတဲ႔ ၀င္ေငြဟာ ေန႔စဥ္ တိုးတက္ေနပါတယ္။ သူတို႔အေနနဲ႔ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား မဖြင့္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ဆုေတာင္းေနၾကမွာပါ။

ျပည္နယ္အတြင္း ျပည္သူလူထုေတြထံမွ အခြန္အတုတ္မ်ားကို ႏွစ္စဥ္ေကာက္ခံေနေပမဲ႔ ျပည္နယ္ အတြင္းေနထိုင္တဲ႔ ျပည္သူလူထုအတြက္ လမ္းတံတား၊ က်န္းမာေရးက အစ ဘာမွျပန္လုပ္ ေပးႏိုင္ျခင္းမရွိပါဘူး။ လမ္းေတြဆိုလည္း အလြန္ပ်က္စီး ေနပါတယ္။ အာဏာပိုင္ရဲ႕ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံျဖစ္တဲ႔ ဘားအံ-ျမ၀တီလမ္းေၾကာမွာ ေကာက္ခံေနတဲ႔ ေအေကကုမၸဏီဆိုရင္ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္းသြားလာေနတဲ႔ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစီး(၈၀၀)ခန္႕ကို (၂)ႏွစ္ၾကာေနၿပီ ေကာက္ခံေနေသာ္လည္း လမ္းေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ျခင္းမရွိပါဘူး။ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းအရ လမ္းျပဳျပင္ၿပီး(၃)ႏွစ္ၾကာမွ လမ္းေၾကး ေကာက္ခံရမည္ဟု ေၾကာ္ညာဆိုင္းဘုတ္မ်ား ကပ္ထားေသာ္ျငားလည္း ဘာအတြက္ ေကာက္ခံသလည္းလို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ ေမးျမန္းတဲ႔အခါ တံတားေၾကး ေကာက္ခံတယ္လို႕ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးက ေျဖသြားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႕ေကာက္ခံေနတဲ႔ တံတားဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံက ခ်စ္ၾကည္ေရး တည္ေဆာက္ခဲ႔တဲ႔ တံတားျဖစ္ပါတယ္။ ေအေကကုမၸဏီဟာ လမ္းတံတား တည္ေဆာက္ျပဳျပင္ရန္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ တရားမ၀င္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၊ စက္ယႏၱယားမ်ားကို တင္သြင္းၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းပိုင္းရွိတဲ႔ တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ေနတဲ႔ ကုမၸဏီကို ေရာင္းစားေနပါတယ္။ ဒါကို အာဏာပိုင္ေတြ အားလံုးသိပါတယ္။ တာ၀န္ရွိတဲ႔ ဌာနအဖြဲ႕အစည္းေတြကိုလည္း ခရီးသြားျပည္သူေတြထံမွ ေကာက္ခံတဲ႔ေငြေနတဲ့ လမ္းမခင္းပဲ ပံ႔ပိုးေနတာေၾကာင့္ ဥပေဒအရ အမွန္တရားဆိုတာ ကြယ္ေပ်ာက္ေနတာကို ျပည္သူေတြသိၾကပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကရင္ျပည္နယ္ တိုးတက္ေစဖို႔ ျပည္နယ္ အစိုးအရအတြင္းမွာ အဂတိတရား ကင္းေ၀းၿပီး ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္တဲ႔ အဆင့္ျမင့္ ပညာတတ္၀န္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေပၚလာဖို႔လိုပါတယ္။ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အာဆီယံႏိုင္ငံ၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၄-ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အာဆီယံႏိုင္ငံဥကၠဌ တာ၀န္ယူရမည္ ျဖစ္တဲ႔အတြက္ အဆင့္ျမင့္ ပညာတတ္၀န္ႀကီးမ်ား မရွိတဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္က ျပည္သူေတြအတြက္ လြန္စြာ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိပါတယ္။

စစ္အစိုးရ လက္ထက္အတိုင္း ျမင္ေတြ႔ေနရတာေၾကာင့္ ဘာမွ မေျပာင္းလည္းဘူး ဆိုတာကို ကရင္ျပည္နယ္ ျပည္သူေတြနဲ႔ တိုင္းျပည္ကို တိုးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးခ်င္တဲ႔ တိုင္းျပည္နဲ႔လူမ်ိဳးကို ခ်စ္တဲ႔သူေတြကို သိရွိေအာင္ တင္ျပရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

No comments: