Monday, November 14, 2011

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း

ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း
တူေမာင္ညိဳ။  ႏုိဝင္ဘာ ၁၃၊၂၀၁၁
ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ကို နိဒါန္း၊ အခန္း (၁၅) ခန္း၊ ပုဒ္မေပါင္း (၄၅၇) ခု၊ ဇယား (၅) ခုတို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း ထားပါတယ္။  အဲဒီ အခန္း (၁၅) ခန္းအနက္၊ “အခန္း(၁၂)  ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း”ဆုိတဲ့ အခန္းကို ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစုိ႔။
အခန္း(၁၂)  ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ျပင္ဆင္ျခင္း ကို ပုဒ္မ (၄၃၃)၊ (၄၃၄)၊ (၄၃၅)၊ (၄၃၆) ဆိုၿပီး ပုဒ္မ(၄) ခုနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထား ပါတယ္။
ပုဒ္မ (၄၃၃)၊ (၄၃၄)၊ (၄၃၅) တုိ႔ကေတာ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္ တစ္ရပ္ရပ္ကို ျပင္ဆင္လိုလွ်င္ ဘယ္လို နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ျပင္ဆင္ ရမယ္ဆုိတာကို ေဖၚျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ကေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ တင္သြင္းရမယ္။ ဥပေဒ မူၾကမ္းအျဖစ္ တင္သြင္းရမယ္၊ အျခားအဆိုမ်ား မပါရွိေစရ။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ရာခုိင္ႏႈန္းက တင္ျပလာလွ်င္ အဆိုပါ ျပင္ဆင္ခ်က္ ဥပေဒမူၾကမ္းကို ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က လက္ခံ ေဆြးေနရမယ္လို႔ ေဖၚျပ ထားပါတယ္။
ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ဆိုတာ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္ကို စုေပါင္း ထားတာပါ။ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ မွာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ (၄၃၅) ဦး၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္မွာ (၂၂၄) ဦးရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွာ စုစုေပါင္း ကုိယ္စားလွယ္( ၆၅၉) ဦး ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္စုစုေပါင္း၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းလို႔ ဆိုထားေလေတာ့ (၁၃၁ ဒသမ ၈) ဦး ရရွိမွာ သာလွ်င္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က လက္ခံ ေဆြးေႏြးရမယ္ ဆိုတဲ့ အဆင့္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
လက္ရွိ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ႀကံ့ခုိင္ေရး ပါတီကိုယ္စားလွယ္မ်ားန႔ဲ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ စစ္သားအမတ္ေတြ စုစု ေပါင္းရင္ (၅၅၄) ဦး ရွိပါတယ္။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အေရအတြက္ စုစုေပါင္း (၆၅၉) ဦးထဲ အဲဒီအေရအတြက္ (၅၅၄) ဦးကို  ႏႈတ္လုိက္ရင္ (၁၀၅) ဦးက်န္ပါတယ္။  အဲဒီ (၁၀၅) ဦးဟာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ဆိုတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ ကိုျပည့္မီျခင္း မရွိတာကို ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
 ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ ႀကံဖြံပါတီ ကိုယ္စားလွယ္ေတြနဲ႔ စစ္သားအမတ္ေတြ မပါတဲ့ အျခား ပါတီငယ္မ်ားရဲ႕ စုစုေပါင္းက (၁၀၅)ဦးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအထဲမွာ (တစည) လို ပါတီေတြ၊ (စဒက) ကဲ့သို႔ ႀကံဖြ႔ံပါတီနဲ႔ မဟာမိတ္ ဖြ႔ဲထားတဲ့ ပါတီငယ္ေတြကိုပါ ထည့္ၿပီး ေပါင္းထားတာပါ။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ရဖို႔ မလြယ္ဘူးဆိုတာ လက္ေတြ႔ ကိန္းဂဏန္းေတြက ရိုးရုိးရွင္းရွင္း သက္ေသ ထူေနပါတယ္။ ဒါက ပထမဆင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။  
အေရးႀကီးတာက ပုဒ္မ (၄၃၆) ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဒ္မ(၄၃၆) ကို ပုဒ္မခြဲ (က) နဲ႔ (ခ) ဆိုၿပီး ခြဲျခားထားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပုဒ္မ(၄၃၆) (က) နဲ႔ (ခ) ဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ကို ၂ ပုိင္း ခြဲထားတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။  ပုဒ္မ (၄၃၆) (က) ဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ရဲ႕ အဓိက အပုိင္း ျဖစ္ၿပီး၊ ပုဒ္မ (၄၃၆) (ခ) ကေတာ့ သာမည အပုိင္းလုိ႔ ခြဲေျပာရင္ ရပါတယ္။ ပုဒ္မ (၄၃၆)(က) ကို အဓိက အပုိင္းလုိ႔ ခြဲေျပာရတာက ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ထဲက ေသာ့ခ်က္က်တဲ့ အခန္းေတြနဲ႔ အခ်က္အခ်ာက်တဲ့ ပုဒ္မေတြကို ေရြးထုတ္ ေဖၚျပထားလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ပုဒ္မ(၄၃၆) ပုဒ္မခြဲ(က) ကို ဦးစြာၾကည့္ၾကပါစုိ႔။ ပုဒ္မခြဲ(က) တြင္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ(၂၀၀၈) မွာ ပါဝင္တဲ့ အခန္း (၁၅) ခန္းအနက္၊ အခန္း (၈) ခန္းမွာ ရွိတဲ့ ပုဒ္မေပါင္း (၉၅) ခုကို သီးသန႔္ ေရြးခ်ယ္ေ ဖၚျပထားတယ္။  
ပုဒ္မခြဲ(က)မွာ သီးသန္း ေရြးခ်ယ္ ေဖၚျပထားတဲ့ အခန္း (၈) ခု ဆုိတာ ဘယ္လို အခန္းေတြလဲ။ ပါဝင္တဲ့ ပုဒ္မေတြက ဘာေတြလဲ။ ေအာက္ပါ ဇယားကိုၾကည့္ပါ။

အခန္းအမည္
ပါဝင္သည့္ပုဒ္မမ်ား
စုစုေပါင္း
အခန္း (၁) ႏုိင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ား
(ပုဒ္မ ၁ မွ ၄၈ ထိ ပုဒ္မ အားလံုး)
၄၈
အခန္း(၂) ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံု
(ပုဒ္မ ၄၉ မွ ၅၆ ထိ ပုဒ္မ အားလံုး)
အခန္း (၃) ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ဒုတိယသမၼတမ်ား
(ပုဒ္မ ၅၉ ႏွင့္ ၆၀)
အခန္း(၄) ဥပေဒျပဳေရး
(ပုဒ္မ ၇၄၊ ၁၀၉၊ ၁၄၁၊ ၁၆၁)
အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး
(ပုဒ္မ ၂၀၀၊ ၂၀၁၊ ၂၄၈၊ ၂၇၆)
အခန္း(၆) တရားစီရင္ေရး
(ပုဒ္မ ၂၉၃၊ ၂၉၄၊ ၃၀၅၊ ၃၁၄၊ ၃၂၀)
အခန္း(၁၁) အေရးေပၚကာလဆုိင္ရာျပဌာန္းခ်က္မ်ား
(ပုဒ္မ ၄၁၀ မွ ၄၃၂ ထိ ပုဒ္မ အားလံုး)
၂၃
အခန္း (၁၂) ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္း
(ပုဒ္မ ၄၃၆)


၉၅

အဆိုပါ အခန္းမ်ားနဲ႔ ပါရွိေသာ ပုဒ္မမ်ားကို ဘယ္လို ျပင္ဆင္ရမည္ ဆိုတာကိုအခုလို  ေရးသား ေဖၚျပထားပါတယ္။
“ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္အားလံုး၏ ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္က ျပင္ဆင္ရန္ သေဘာတူ လက္ခံၿပီးေနာက္၊ ျပည္လံုး ကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပ၍ ဆႏၵမဲေပးပုိင္ခြင့္ ရွိသူအားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ ဆႏၵမဲ ျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ရမည္” လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း (၁) ႏုိင္ငံေတာ္ အေျခခံမူမ်ား အခန္း

-         ပုဒ္မ (၆) (စ) “ႏုိင္ငံေတာ္၏ အမ်ိဳးသား ႏုိင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈ အခန္းက႑တြင္ တပ္မေတာ္ က ပါဝင္ ထမ္းေဆာင္ႏုိင္ေရးတုိ႔ကို အစဥ္တစုိက္ ဦးတည္သည္”
-       ပုဒ္မ(၁၄) “ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ မ်ားအျဖစ္ ဤဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒအရ သတ္မွတ္သည့္ ဦးေရ အတုိင္း တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္က အမည္စာရင္း တင္သြင္းသည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား ပါဝင္သည္”
-       ပုဒ္မ (၂၀) (ခ) “တပ္မေတာ္သည္ တပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ကိစၥအားလံုးကို လြတ္လပ္စြာ စီမံခန္႔ခြဲ စီရင္ေဆာင္ရြက္ပုိင္ခြင့္ ရွိသည္”
-       ပုဒ္မ (၂၀) (င) “ျပည္ေထာင္စု မၿပဳိကြဲေရး၊ တုိင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္မႈ မၿပိဳကြဲေရးႏွင့္ အခ်ဳပ္အျခာ အာဏာတည္တံ့ ခုိင္ၿမဲ ေရး တို႔ကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွ ာက္ရန္ တပ္မေတာ္တြင္ အဓိကတာဝန္ ရွိသည္”
-       ပုဒ္မ (၂၀) (စ) “တပ္မေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို  ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရန္ အဓိကတာဝန္ ရွိသည္”

သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၂) ႏုိင္ငံေတာ္ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ပံု အခန္း

-       ပုဒ္မ(၄၉) “ႏုိင္ငံေတာ္ကို ေအာက္ပါ တုိင္းေဒသႀကီး (၇)ခု၊ ျပည္နယ္ (၇) ျပည္နယ္ႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု နယ္ေျမမ်ားျဖင့္ ပုိင္းျခား သတ္မွတ္သည္” ဆုိတဲ့ ပုဒ္မကို တန္းတူေရးနဲ႔ကိုယ္ပုိင္ ျပဌာန္းခြင္ရွိေရး (၈ျပည္နယ္မူ) ကို အစဥ္တစုိက္ ေတာင္းဆိုေနခဲ့ၾကတဲ့ တုိင္းရင္းသားမ်ား အေနျဖင့္ အဆိုပါပုဒ္မ (၄၉)ကို မည္သုိ႔ ျပင္ဆင္ၾကမလဲ။

သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၃) ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ား အခန္း

-       ပုဒ္မ(၅၉) (စ) “မိမိကုိယ္တုိင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ မိဘ တစ္ပါးပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ ဇနီးသုိ႔မဟုတ္ ခင္ပြန္း ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ တရားဝင္သားသမီး တစ္ဦးဦး ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ထိုတရားဝင္ သားသမီးတစ္ဦးဦး၏ ဇနီးသုိ႔မဟုတ္ ခင္ပြန္း ေသာ္လည္းေကာင္း ႏုိင္ငံျခား အစုိးရ၏ ေက်းဇူးသစၥာကို ခံယူေစာင့္ေရွာက္ ရိုေသသူ သို႔မဟုတ္ ႏုိင္ငံျခား အစုိးရ၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္သူ သုိ႔မဟုတ္ တုိင္းတစ္ပါး၏ ႏုိင္ငံသားျဖစ္သူမ်ား မျဖစ္ေစရ၊ ထိုသူမ်ားသည္ ႏုိင္ငံျခားအစုိးရ၏ လက္ေအာက္ခံ ျဖစ္သူေသာ္လည္းေကာင္း၊ တုိင္းတစ္ပါး၏ ႏုိင္ငံသား ေသာ္လည္းေကာင္း ခံစားရေသာ အခြင့္ေရးမ်ားႏွင့္ ေက်းဇူး ခံစားခြင့္မ်ား ကို ခံစားႏုိင္ခြင့္ရွိသူမ်ား မျဖစ္ေစရ”
( ဤ ပုဒ္မသည္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ရည္ရြယ္သည္ဟု ေဖၚျပ ဆိုလိုျခင္း မရွိေသာ္ျငားလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္၏ လက္ရွိအေျခအေနအရ ကန္႔သတ္ ထားသလိုျဖစ္ေနပါတယ္)

-       ပုဒ္မ(၆၀) (က) နဲ႔ (ခ) သည္ သမၼတကို လႊတ္ေတာ္ ၂ ရပ္မွေရြးခ်ယ္တင္ေျမွာက္ရံုမကပဲ။ တပ္မေတာ္ကပါ လႊတ္ေတာ္ကဲ့သို႔ သမၼတတစ္ဦးေရြးခ်ယ္ႏုိင္ခြင့္ေပးအပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၄) ဥပေဒျပဳေရးအခန္း

-       (ပုဒ္မ ၇၄၊ ၁၀၉၊ ၁၄၁၊ ၁၆၁) တို႔သည္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၊ အမ်ိဳးသားလႊတ္ေတာ္၊ တုိင္းေဒသႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ အဆင့္ဆင့္ ဖြဲ႔စည္းမႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ ထားသည့္ ပုဒ္မမ်ားျဖစ္ပါတယ္။

သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရး

-       (ပုဒ္မ ၂၀၀၊ ၂၀၁၊ ၂၄၈၊ ၂၇၆) တုိ႔တြင္ ျပည္ေထာင္စု အစုိးရအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းျခင္း၊ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ ဖြဲ႔စည္းျခင္း စတဲ့ကစၥမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

သာဓကအားျဖင့္ – အခန္း(၁၁) အေရးေပၚ ကာလဆုိင္ရာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား

-       (ပုဒ္မ ၄၁၀ မွ ၄၃၂ ထိ ပုဒ္မ အားလံုး) ျဖစ္ပါတယ္။
  ဒီအခန္းမွာ ေဖၚျပထားတဲ့ ပုဒ္မအားလံုးရဲ႕ ၿခံဳငံု အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္ အာဏာကို ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္၊ အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုၿခံဳေရးေကာင္စီထံ ဝကြက္ အပ္ထားတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို ဥပေဒ သေဘာျဖစ္ေအာင္ ေရးထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၊ အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရးႏွင့္လံုၿခံဳေရးေကာင္စီ က အခ်ိန္မေရြး၊ တရားဝင္အာဏာသိမ္းခြင့္ ထာဝစဥ္ရရွိ ထားျခင္း သုိ႔မဟုတ္ ေပးအပ္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ၿခံဳငံုသုံးသပ္ခ်က္

ဒါေၾကာင့္အထက္မွာ သာဓက အသီးသီး ထုတ္ျပခဲ့တဲ့ အခ်က္အလက္ ေတြကို ျပဳျပင္ဖို႔ဆုိလွ်င္ ပထမဆင့္ အေနနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ရာခုိင္ႏႈန္း ရရွိဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ရရွိဖို႔ ဘယ္ေလာက္ ခက္ခဲတယ္ဆိုတာကို လက္ရွိ ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ႔ တြက္ခ်က္ျပခဲ့ပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္ထဲ ဝင္ၿပီး ျပဳျပင္ယူမယ္ဆိုတာ ဘယ္ေလာက္ ခက္ခဲမယ္ ဆိုတာ ျမင္ႏုိင္ပါတယ္။ ပုဒ္မ(၄၃၆) မွာ ေဖၚျပထားတဲ့ ပုဒ္မ ေတြဟာ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်တဲ့ ပုဒ္မေတြ တနည္းအားျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္နဲ႔ စစ္အုပ္စု အက်ိဳးစီးပြားကို ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေပး ထားတဲ့ အခ်က္ေတြလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
 ဒီအခ်က္ေတြဟာ စစ္အုပ္စုရဲ႕ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ အက်ိဳးစီးပြား ေတြနဲ႔လိမ္ယွက္ ဆက္ႏြယ္ ေနတာမို႔ လႊတ္ေတာ္ထဲ ဝင္ၿပီး ျပင္ဆင္ႏုိင္ဖို႔ ဆုိတာဟာ လက္ေတြ႔မက်တဲ့ စိတ္ကူးယဥ္မႈသာလွ်င္ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
 ပထမဆင့္ အေနနဲ႔ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ စုစုေပါင္း၏ ၂၀ရာခုိင္ႏႈန္း ရရွိပါေစ။ တကယ္တန္း ျပင္ဆင္ႏုိင္ ခြင့္ဆိုတာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အားလံုး၏ ၇၅ရာခိုင္ႏႈန္း ေက်ာ္ရရွိရမွာျဖစ္ၿပီး၊ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပၿပီး၊ မဲေပးပုိင္ခြင့္ ရွိသူအားလံုး၏ ထက္ဝက္ ေက်ာ္မဲဆႏၵ ျဖင့္သာ ျပင္ဆင္ႏုိင္ ပါလိမ့္မယ္။
ရွင္းေအာင္ ေျပာရလွ်င္ ပုဒ္မ ၄၃၆ (က) မွာ ေရြးထုတ္ ေဖၚျပထားတဲ့ အခန္း (၈) ခန္း နဲ႔ ပုဒ္မ (၉၅) ခုဟာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒ (၂၀၀၈) ရဲ႕ အဓိကက်တဲ့ အခန္းေတြနဲ႔ေသာ့ခ်က္က်တဲ့ပုဒ္မေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ယေန႔ဦးသိန္းစိန္အစိုးရ အတြက္ အေလွ်ာ့ ေပးလုိက္ေလ်ာႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ မဆုတ္တမ္း ခံစစ္စခန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္းျပင္ဆင္ဖို႔ တမင္ခက္ခဲေအာင္ အခုလုိ တိတိက်က်ေရးသား ထည့္သြင္းျပဌာန္းထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ပုဒ္မ(၄၃၆) (ခ) ကေတာ့ ျပည္လံုးကၽြတ္ ဆႏၵခံယူပြဲ က်င္းပၿပီး၊ မဲေပး ပုိင္ခြင့္ရွိသူ အားလံုး၏ ထက္ဝက္ေက်ာ္ မဲဆႏၵျင့္သာ ျပင္ဆင္ရမယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္မပါတာပဲ ကြာျခားပါတယ္။ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္အရ ေျပာရရင္ ပုဒ္မ(၄၃၆ (က) ေလာက္ မတင္းၾကပ္တဲ့ အခ်က္ေတြလို႔ ဆိုေကာင္းဆို ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
 ဒါ့အျပင္ မပယ္ပ်က္ေသးသမွ် အတည္ ျဖစ္ေစရမယ္ဆိုတဲ့ အျခားေသာ တည္ဆဲဥပေဒ (၄၀၀)ေက်ာ္လည္း ရွိေနပါေသးတယ္။
အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ထဲမွာရွိတဲ့ ဥပေဒ ကၽြမ္းက်င္သူေတြဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ထဲမွာ ဘယ္လိုအခ်က္ အလက္ေတြဟာျဖင့္ ဒီမိုကေရစီ နည္းလမ္းမက်ဘူး၊ ဘယ္လုိ အေပၚစီး ယူထားတယ္ ဆုိတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး၊ ပုိၿပီးသိရွိ နားလည္ႏုိင္မယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္ သံသယမရွိပါဘူး။ ထြင္းေဖာက္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ႏုိင္စြမ္း ရွိၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
 ဧရာဝတီျမစ္ထဲ ေရရွိမယ္ဆုိတာ ေျပးၾကည့္စရာ မလိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
အေျခခံ ဥပေဒ ေဘာင္ထဲ ဝင္မယ့္ကိစၥဟာ ဥပေဒ ရႈေဒါင့္ထက္၊ ႏုိင္ငံေရး ရႈေဒါင့္ကို ပိုၿပီး အေလးေပး ရပါလိမ့္မယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံ ဥပေဒ(၂၀၀၈)  အပါအ၀င္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အဓိက က်တဲ့ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာ အားလုံးကို ႏုိင္ငံေရးအရ တန္းတူရည္တူ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးဖုိ႔ လိုပါတယ္။   
ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္ပါဝင္ခဲ့တဲ့ ၁၉၈၈ ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးက (မဆလ) တစ္ပါတီကိုေရာ၊ တစ္ပါတီ အာဏာရွင္ စနစ္ကို ခုတ္ေမာင္း လည္ပတ္ေစခဲ့တဲ့ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ (၁၉၇၄) ကိုပါ တုိက္ဖ်က္ခဲ့တာ တကယ့္ သမုိင္းျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခုပါ။

No comments: