Saturday, June 4, 2011

လူငယ္မ်ားႏွင့္ စကားလက္ေဆာင္


ေစာလယ့္ထူး ၂၃ႏွစ္
ပညာအရည္အခ်င္း ၁၀တန္းေအာင္
ေနရပ္ဇာတိ ကြီးကလယ္ေက်းရြာ၊ ေကာ့ကရိတ္ၿမဳိ႕နယ္၊ ကရင္ျပည္နယ္။

က်ေနာ္ ခ်က္ျမွဳပ္တဲ့ေနရာက ကြီးခလယ္ေက်းရြာမွာ ျဖစ္တယ္ဆုိေပမယ့္ အရြယ္နည္းနည္းေရာက္လာေတာ့ ဖားအံၿမဳိ႕ မွာ ေျပာင္းေနတယ္။ ၂၀၀၃ခုႏွစ္က ဖားအံ၊ အမွတ္(၂) အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ဆယ္တန္းေအာင္ျမင္ခဲ့ တယ္။ ေမာင္ႏွမေတြထဲမွာ က်ေနာ္က ဒုတိယေျမာက္သား ျဖစ္တယ္။ အစ္မေတြညီမေတြက ျမန္မာႏုိင္ငံက ဘြဲ႔ရတဲ့အ ထိ ေက်ာင္းေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္က မိသားစု အခက္အခဲ နည္းနည္းရွိတဲ့အတြက္ တကၠသုိလ္ ဆက္မ တက္ေတာ့ဘဲ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမဘက္ကုိ ေရာက္လာခဲ့တယ္။


ေတာ္လွန္ေရးလုပ္တဲ့ ဦးေလးေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး ၂၀၀၄ခုႏွစ္မွာ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမ (ဒူးပလာယာခ႐ုိင္)ထဲမွာ ေရာက္လာခဲ့တယ္။ ေသြးက စကားေျပာတယ္ထင္ပါရဲ႕ က်ေနာ္ကုိယ္တုိင္က ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ စိတ္ အားထက္သန္တယ္။ ကရင္အမ်ဳိးသား လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ KNLA တပ္ရင္း (၁၇)မွာ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေန တဲ့ ဦးေလးေနာက္ကုိလုိက္ရင္း ၂၀၀၈ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ္ တပ္ရင္း (၁၇)ထဲမွာ တရားဝင္ စာရင္းသြင္းလုိက္တယ္။ အဲဒီ ေနာက္မွာ ဗဟုသုတေတြ မ်ားလာေအာင္ က်ေနာ္ ေခါင္းေဆာင္မႈ ရက္တုိသင္တန္းေတြ၊ အေျခခံစစ္သင္တန္းေတြ တက္ခဲ့တယ္။

၂၀၁၀ခုႏွစ္ကစၿပီးေတာ့ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ကရင္ျပည္နယ္၊ ဖာပြန္ခ႐ုိင္မွာဖြင့္တဲ့ မ်ဳိးဆက္သစ္ေက်ာင္းမွာ ပညာဆည္း ပူးေနတယ္။ ဒီေက်ာင္းကေတာ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ႀကဳိးပမ္းလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ဌာနေတြက လူငယ္ေတြကုိ ေခၚယူၿပီး အရည္အခ်င္း၊ အသိအျမင္ႂကြယ္၀လာေအာင္ ေမြးထုတ္ေပးတယ္ေလ။ က်ေနာ္က တပ္ရင္း(၁၇)က လာ တာဆုိေတာ့ ေက်ာင္းၿပီးရင္ တပ္ထဲမွာျပန္ၿပီး အလုပ္လုပ္မယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ က်ေနာ္ စစ္ေရးဘက္မွာလုပ္မယ္ လုိ႔ စဥ္းစားထားတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုလက္ရွိ အေျခအေနမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ငန္းေတြမွာ လုိအပ္ ခ်က္ေတြက အဘက္ဘက္မွာ ရွိေနေတာ့ ကုိယ္ျဖစ္တာခ်ည္းပဲ လုပ္လုိ႔မရဘူး။ အထက္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက ေပး အပ္တဲ့ တာဝန္မွန္သမွ်ကုိ ကုိယ္တတ္စြမ္းသေလာက္ လုပ္ေဆာင္သြားမယ္။

အခုခ်ိန္ခါမွာ ဒုကၡသည္စခန္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္တြင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ လူငယ္တခ်ဳိ႕ မူးယစ္ေဆး၀ါး သုံးစြဲတာေတြ၊ အက်င့္စ႐ုိက္ ပ်က္ျပားလာတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒါေကာင္းတဲ့အရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္ျဖစ္ေစခ်င္တာက လူငယ္ေလးေတြ ကုိယ့္အမ်ဳိးသား၊ ကုိယ့္ယဥ္ေက်းမႈေတြကုိ ထိန္းသိမ္းေစခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ကရင္လူမ်ဳိးေတြ အဖိ ႏွိပ္ခံ အခက္အခဲၾကားက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဝုိင္းဝန္းပါဝင္ လုပ္ေဆာင္ေစခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ အထူးသျဖင့္ စစ္တပ္ေတြထဲမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့သူေတြက ပညာတတ္ေတြ နည္းတယ္။ ပညာတတ္တဲ့ လူငယ္ေလးေတြ လည္း ကုိယ့္ကရင္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္း၊ ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡေတြကုိ ေလ့လာၿပီး အဲဒီဒုကၡေတြကေန လြတ္ ေျမာက္ေအာင္ တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္က ပါဝင္လုပ္ေဆာင္ေစခ်င္တယ္။

No comments: