Monday, September 12, 2011

Gmail ေရာင္းရန္ ရွိသည္

| ေသာၾကာေန႔၊ စက္တင္ဘာလ ၀၉ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၂၁ နာရီ ၀၂ မိနစ္

နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။       ။ “Verify Gmail Gtalk  အေကာင့္ခ္အသစ္ဖြင့္ျခင္း ၉,ဝဝဝ က်ပ္၊ Gmail အေကာင့္ခ္အား 7GB, Storage မွ 27 GB Storage Update လုပ္ျခင္း ၉,ဝဝဝ က်ပ္။ မိမိ Gmail အေကာင့္ခ္အတြင္း Verification
ျဖစ္ျခင္း၊ Lock က်ျခင္းျဖစ္ကာ အေကာင့္ခ္ထဲသို႔ ဝင္မရသူမ်ားအား အထူး ဝန္ေဆာင္မႈေပးသည္။”

ရန္ကုန္အေျခစိုက္ အပတ္စဥ္ထုတ္ အုိင္တီဂ်ာနယ္တခုတြင္ ပါရွိသည့္ ေၾကာ္ျငာေၾကာင့္ ဂ်ီေမးလ္ကို အခမဲ့ အသံုး
ျပဳခြင့္ ရေနသူမ်ားကို အံအားသင့္ေစမွာ ျဖစ္သည္။

“ကိုးေထာင္ပါပဲ အကို။ ႏုိင္ငံျခားက အသိေတြက လုပ္ေပးတာပါ။ က်ေနာ္တို႔က တဆင့္ျပန္လုပ္ေပးတာ ဆုိေတာ့
ေလ။ က်ေနာ္တို႔က အေကာင့္ခ္တခုကို ဘယ္ေလာက္ေပါ့” ဟု ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတခုမွ တာဝန္ရွိသူ တဦးက
ေျပာျပသည္။
sellgmail1
ယင္းကဲ့သို႔ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား ထြက္ေပၚလာရျခင္းမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ လြန္ခဲ့သည့္ ေျခာက္လခန္႔မွစ၍ ဂ်ီေမးလ္
ကို အခမဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနရာမွ လံုၿခံဳေရးအတြက္ Verification Code ထည့္သြင္းရသည့္ စနစ္  က်င့္သံုးလာျခင္းမွ အေျခခံ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း ျဖစ္သည္။

ဂူဂဲလ္က မိမိထံတြင္ အေကာင့္ခ္အသစ္ ျပဳလုပ္လိုလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ Code မထည့္သြင္းႏုိင္သျဖင့္ ဖြင့္မရ ျဖစ္ေနသည့္
ေမးလ္အေဟာင္းအား ျပန္ဖြင့္လိုလွ်င္ျဖစ္ေစ သံုးစြဲသူ မွန္ကန္ေၾကာင္း အတည္ျပဳခ်က္ အေနျဖင့္ Verification Code ေတာင္းယူေလ့ရွိၿပီး ယင္းကုတ္ ရယူရန္ အတြက္ မိမိ၏ လက္ကိုင္ဖုန္းနံပါတ္ကုိ ေပးရေလ့ ရွိသည္။

ယင္းေနာက္ Verify Code ကို ဖုန္းသို႔ SMS ျဖစ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အသံျဖင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း ျပန္လည္
ေပးပို႔ကာ ထိုကုတ္ရမွ သာလွ်င္ေနာက္ဆံုး အဆင့္အျဖစ္ ေမးလ္ကို ဝင္ေရာက္ အသံုးျပဳႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ Verify Code ရယူရန္ အတြက္ လက္ကိုင္ဖုန္း ရွိ႐ံုျဖင့္ အဆင္ေျပ ေနၾကေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္
မွ ဖုန္းနံပါတ္မ်ား ထည့္သြင္းေသာ္လည္း “Sorry, the selected country is not supported for verification” ဟု
သာ အေၾကာင္းျပန္လာၿပီး ေမးလ္အေကာင့္ခ္သစ္မ်ား ျပဳလုပ္မရျခင္း ျဖစ္သည္။

ရွိၿပီးသား အေကာင့္ခ္ေဟာင္းမ်ားအတြက္လည္း လံုၿခံဳေရးအတြက္ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္ စက္တင္ဘာလေလာက္ကမွ စတင္ ေတာင္းယူမႈရွိခဲ့သည္ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အင္တာနက္သံုးစြဲသူမ်ားထံမွ သိရသည္။

“အရင္တုန္းကေတာ့ ရတယ္။ အရင္တုန္းက ဖုန္းနံပါတ္ေတြ ဘာေတြ မေတာင္းဘူးေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ Gmail
က က်ေနာ္တို႔လို အေကာင့္ခ္ ဖြင့္မယ္ဆို ဖုန္းနံပါတ္ေတြ ေတာင္းလာတာေပါ့။ Verify လုပ္ပါဆုိၿပီးေတာ့။
ေတာင္းလာေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ႐ိုက္မယ္ဆုိရင္ မရဘူး” ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ခံ အင္တာနက္သံုးစြဲသူ တဦးက ဆုိသည္။

အင္တာနက္သံုးစြဲသူမ်ားအၾကား အခက္အခဲေတြ႔ေနရျခင္းမွာ ဂူဂဲလ္မွ လံုၿခံဳေရးစနစ္ တိုးျမႇင့္ျခင္းေၾကာင့္သာ မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ လက္ကိုင္ဖုန္းမ်ားတြင္ SMS စာပို႔စနစ္ ဖြင့္ေပးမထားျခင္းက အဓိကက်သည္ဟု အင္တာနက္ သံုးစြဲသူမ်ားက သံုးသပ္သည္။

“အဓိက ကေတာ့ အကိုရာ။ SMS အဝင္ မရတာေပါ့ေနာ္ ဒါပါပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ SMS အဝင္မရတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္
မို႔လို႔ Verify လုပ္လို႔ရွိရင္ ႏုိင္ငံျခား SIM ကတ္ကေန လုပ္ရတာေပါ့။ တျခားေတာ့ ဘာမွ မရွိပါဘူး။ အဓိက Point ကေတာ့ ဒီသေဘာပါပဲ” ဟု ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းတခုမွ တာဝန္ရွိသူက ဆုိသည္။

ယင္းကဲ့သို႔ နည္းပညာ အခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အင္တာနက္ဆိုင္ တခ်ဳိ႕တြင္လည္း ယခုကဲ့သို႔ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးမႈမ်ား ရွိလာၿပီး အခ်ဳိ႕ဆုိင္မ်ားတြင္မူ အေကာင့္ခ္သစ္ ျဖစ္လိုပါက ၃,ဝဝဝႏွင့္ ဖြင့္မရဘဲ
ျဖစ္ေနသည့္ ေမးလ္မ်ား ျပန္လည္ဖြင့္လိုပါက ၈,ဝဝဝ က်ပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ ေကာက္ခံမႈမ်ား ရွိေနသည္။

“သမီးတို႔ လမ္းထိပ္မွာ အင္တာနက္ဆိုင္ ရွိတယ္။ ၅ဝဝ ေပးရတယ္” ဟု သာေကတၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေနထိုင္သည့္ မနႏၵာက ဆုိသည္။ ဝန္ေဆာင္ခႏႈန္းေကာက္ခံသည့္ ဆုိင္မ်ားမွာ တဆိုင္ႏွင့္ တဆိုင္ မတူညီၾကေပ။
sellgmail
ဂ်ီေမးလ္အျပင္ အျခားေသာ အခမဲ့ရႏုိင္သည့္ ေမးလ္မ်ားရွိေနေသာ္လည္း လြယ္လင့္တကူ အသံုးျပဳႏုိင္ျခင္း၊ ျမန္မာစာ ႐ိုက္ႏုိင္ျခင္း၊ အသံျဖင့္ျဖစ္ေစ ႐ုပ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ အမ်ဳိးမ်ဳိး အသံုးျပဳႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ဂ်ီေမးလ္ကို လူသံုးမ်ားသည္။

ဂ်ီေမးလ္အတြင္း ေမးလ္လိပ္စာတခု ထပ္ေပါင္းထည့္ျခင္း Add မည္ဆိုပါက ျမန္မာဘာသာမွ အဂၤလိပ္၊ ပါ႒ိ အျပင္ အျခားေသာ ဘာသာစကားမ်ားသုိ႔ ဘာသာျပန္ဆုိေပးႏုိင္သည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္မ်ား တီထြင္ေနၾကျခင္းက သက္ေသ တခုပင္ ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အင္တာနက္ သံုးစြဲသူေပါင္း ၅ သိန္း ဝန္းက်င္ခန္႔ရွိေနၿပီး တရားဝင္ အမ်ားျပည္သူသံုး အင္တာနက္ ဆိုင္ေပါင္း ၈ဝ၂ ခုရွိေၾကာင္း ျမန္မာအင္ဖိုတက္ခ္က ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။

ယခုျပဳလုပ္လုိက္သည့္ Verify စနစ္ေၾကာင့္ အေကာင့္ခ္သစ္ ျဖစ္လိုသူမ်ားအတြက္ ျပႆနာ မရွိေသာ္လည္း  အေကာင့္ခ္ေဟာင္း Lock ျဖစ္ေနသူမ်ားမွာမူ ဒုကၡေရာက္ေနၾကသည္။ မိမိေမးလ္အတြင္း သိမ္းဆည္းထားသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအျပင္ အျခားေသာ အဆက္အသြယ္မ်ား ျပတ္ေတာက္ကုန္သည့္အတြက္ အခက္ေတြ႔ေနရသည္။

ကိုမင္းမင္းသည္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္မွစ၍ ဂ်ီေမးလ္ကို မိမိနာမည္အရင္းျဖင့္ အသုံးျပဳခဲ့သူျဖစ္ကာ ယခု စနစ္သစ္ေၾကာင့္ Verify Code မထည့္ႏုိင္သည့္ အတြက္ ဖြင့္မရဘဲ အျခားေမးလ္တခုျဖင့္ အသံုးျပဳေနရသူ ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ဝန္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားမွ ျပဳလုပ္ေပးသည့္ ေမးလ္အေကာင့္ခ္မ်ားမွာ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ နည္းပါးၿပီး ျပဳလုပ္
ေပးသူမွ ျပန္လည္ခိုးယူမႈေတြလည္း ရွိေၾကာင္း အင္တာနက္ လံုၿခံဳေရး ဘာသာရပ္ ေက်ာင္းသားမ်ားက သတိေပးထားသည္။

“အဲဒီလိုဖြင့္ေပး၊ ၿပီးလဲၿပီးေရာ ပုိင္ရွင္မသိေအာင္ Hack လုိ႔ ရသြားေရာ။ ပုိင္ရွင္က သုံးလုိ႔ ေျခာက္လ၊ တႏွစ္ေနရင္ စကားဝွက္မွားလုိ႔ ဘာညာဆုိၿပီး လုပ္ထားတဲ့ ဖုံးနံပတ္နဲ႔ စကားဝွက္ ျပန္ေတာင္းၿပီး ယူလုိက္ ႐ုံပဲေလ။ အဲဒီလုိနဲ႔
ျပည္တြင္းက ဂ်ီေမလ္းေတြ ပါကုန္တာ မနည္း။ အဲဒီလုိပါသြားရင္ ေမးလ္ထဲက အခ်က္အလက္ေတြ ကုန္ၿပီေလ။ ပုဂၢိဳလ္ေရး အခ်က္အလက္ေတြအစ ပါကုန္ၿပီေလ” ဟု အင္တာနက္ လံုၿခံဳေရးဘာသာ အဓိကျဖင့္ ေက်ာင္းတက္
ေနသူ ကိုေမာင္ေမာင္က ေျပာဆိုသည္။

ဝန္ေဆာင္မႈကို မေက်နပ္ေသာ္လည္း အေရးႀကီးသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္ မ်ားကို ေမးလ္အတြင္း သိမ္းဆည္းထားသူမ်ားကေတာ့ ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို အားကိုး ေနရသည္။ ယင္းသို႔ အားမကိုးလုိသူမ်ားမွာမူ ျပည္ပရွိ မိမိအသိမိတ္ေဆြမ်ားကို အကူအညီေတာင္း ဖြင့္လွစ္ခိုင္းေနရေတာ့သည္။

No comments: